Hallo, wij hebben hier in het bedrijf af en toe mailtjes die terug bouncen. We krijgen dan eerst een melding van de exchange server dat de bezorging vertraagd is en dat nog een dag zal worden geprobeerd het bericht alsnog af te leveren. Een dag later komt het bericht Onbestelbaar.
Ik heb vervolgens de mxrecords van het betreffende email adres bekeken in nslookup.
blabla.com MX preference = 10, mail exchanger = mx1.emailhoster.net
blabla.com MX preference = 20, mail exchanger = mx2.emailhoster.net
blabla.com MX preference = 30, mail exchanger = tmimail1.tm.int
Ik kan de 10 en 20 preferences pingen, de 30 preference niet. Als workarround heb ik in de host file van de exchange server een entry gezet waarin tmimail1.tm.int doorlinked naar het IP adres van mx1.emailhoster.net. Dit lost het probleem op.
Nu vraag ik me af, is het normaal dat dit gebeurd? Moet het niet zo zijn dat de exchange server allereerst alleen naar 1e prioriteit kijkt? Hoe is dit te verhelpen?
Ik heb vervolgens de mxrecords van het betreffende email adres bekeken in nslookup.
blabla.com MX preference = 10, mail exchanger = mx1.emailhoster.net
blabla.com MX preference = 20, mail exchanger = mx2.emailhoster.net
blabla.com MX preference = 30, mail exchanger = tmimail1.tm.int
Ik kan de 10 en 20 preferences pingen, de 30 preference niet. Als workarround heb ik in de host file van de exchange server een entry gezet waarin tmimail1.tm.int doorlinked naar het IP adres van mx1.emailhoster.net. Dit lost het probleem op.
Nu vraag ik me af, is het normaal dat dit gebeurd? Moet het niet zo zijn dat de exchange server allereerst alleen naar 1e prioriteit kijkt? Hoe is dit te verhelpen?