Caiway Webmail probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Topicstarter
Tweakers,

Al een tijdje heb ik last dat wanneer ik een e-mail verstuur via de webmail van Caiway https://secure.caiway.nl/webmail/ dat ik als afzender MAILER-DAEMON wordt getoond. Reply is dan niet mogelijk want er staat geen e-mail adres dan alleen MAILER-DAEMON als tekst. Mensen krijgen mijn e-mail dus wel binnen maar kunnen geen reply doen.

Maar als ik via Office Outlook 2016 verstuur of via mijn Android telefoon als POP dan is er totaal geen probleem. Gewoon netjes mijn naam en e-mail. Dus daar ligt het niet aan. Het probleem doet zich alleen voor via de webmail van Caiway.

Caiway helpdesk heb ik al gebeld maar die hadden niet gelijk een verklaring. Moet onderzocht worden. Vooral omdat het via Outlook of andere e-mail applicaties wel goed gaat.

Iemand nog een idee?

From: MAILER-DAEMON@".MISSING-HOST-NAME."

Received: from smtp-out1.caiw.net (smtp-out1.caiw.net [62.45.45.125]) by barracuda-out-2.caiw.net with ESMTP id zn0xXt7M0NeNya1t for ............
X-Barracuda-Envelope-From:
X-Barracuda-RBL-Trusted-Forwarder: 62.45.45.125
Received: from secure.caiway.nl (webmail2.caiw.net [62.45.56.167])
by smtp-out1.caiw.net (Postfix) with ESMTP id 2C4811290
X-Barracuda-Apparent-Source-IP: 62.45.56.167
X-Barracuda-RBL-IP: 62.45.56.167
Subject: =?UTF-8?B?dGVzdA==?=
Date: Tue, 18 Aug 2015 13:41:43 +0200
X-ASG-Orig-Subj: =?UTF-8?B?dGVzdA==?=
X-Priority: 3 (Normal)
User-Agent: Caiway <http://nocc.sourceforge.net/>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Barracuda-Connect: smtp-out1.caiw.net[62.45.45.125]
X-Barracuda-Start-Time: 1439898103
X-Barracuda-URL: https://62.45.59.18:443/cgi-mod/mark.cgi
X-Virus-Scanned: by bsmtpd at caiw.net
X-Barracuda-BRTS-Status: 1
X-Barracuda-Bayes: INNOCENT GLOBAL 0.2593 1.0000 -0.5308
X-Barracuda-Spam-Score: -0.39
X-Barracuda-Spam-Status: No, SCORE=-0.39 using global scores of TAG_LEVEL=1000.0 QUARANTINE_LEVEL=7.0 KILL_LEVEL=1000.0 tests=EMPTY_ENV_FROM, MISSING_MID
X-Barracuda-Spam-Report: Code version 3.2, rules version 3.2.3.21702
Rule breakdown below
pts rule name description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
0.14 MISSING_MID Missing Message-Id: header
0.00 EMPTY_ENV_FROM Empty Envelope From Address
Message-Id: <20150818114143.96A1F1B2507B@barracuda-out-2.caiw.net>
From: MAILER-DAEMON

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 18-08-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Ik heb even gekeken en bij mij gaat het mailen goed (afzender ook). Het zal waarschijnlijk een instelling binnen de webmail voor specifiek jou account zijn. Gezien je als gebruiker geen settings kan aanpassen zal je denk ik moeten wachten totdat zij dit opgelost hebben voor je.

Als je een nieuwe mail opstelt, zie je dan wel correct je email bij de "From/Van:" staan boven in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378762

Topicstarter
DYX schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:38:
Ik heb even gekeken en bij mij gaat het mailen goed (afzender ook). Het zal waarschijnlijk een instelling binnen de webmail voor specifiek jou account zijn. Gezien je als gebruiker geen settings kan aanpassen zal je denk ik moeten wachten totdat zij dit opgelost hebben voor je.

Als je een nieuwe mail opstelt, zie je dan wel correct je email bij de "From/Van:" staan boven in?
Ik denk dat het ook een verkeerde instelling is bij Caiway zelf specifiek op mijn webmail. Bij Van: zie je alleen een klein wit vakje met een dropdown menu maar er staat niets in. Geen waardes dus. Kan niets kiezen. Daar zit dus de fout! Bedankt.
Als ik op mijn andere adressen inlog die je extra kan aanmaken kan je wel een geldig e-mail adres zien in dat menu. Ik ga Caiway weer bellen.

Update:
Zelf gevonden. Het ligt aan Google Chrome. Als ik via IE inlog dan helemaal geen problemen. Maar via Google Chrome op de een of andere vreemde manier zowel op het werk als thuis wordt mijn hoofdaccount in dat menu tegengehouden waardoor de afzender MAILER-DAEMON wordt.

Ik kan maar één ding bedenken en dat is dat Chrome mijn e-mail op een zwarte lijst heeft staan of iets dergelijks.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 378762 op 18-08-2015 16:11 ]

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 13:15
Ik had exact hetzelfde probleem bij wat mensen die ik wilde helpen. Echter speelt het probleem hier niet met Chrome, maar bij de standaard mailclient van Windows 10, Windows Mail.

Ik heb deze handleiding gevolgd (https://www.caiway.nl/sit...e-mailinstellen-windows10). Men kan mail sturen en ontvangen, geen probleem. Als ik een test mail naar mijn gmail stuur en deze wil replyen, krijg ik de melding dat het adres ongeldig is (in de header staat het return-adres gebruikersnaam@smtp-out2.caiw.net i.p.v. gebruikersnaam@caiway.nl). Als ik een nieuwe mail opstel vanuit Windows Mail, staat er bij "Van" alleen de gebruikersnaam, niet het e-mailadres.

Het mail account daarna aangemaakt met het gehele e-mailadres als gebruikersnaam (dan staat het volledige e-mail adres wel bij "Van"), maar dan krijg ik een vage foutmelding dat de mail niet verzonden kan worden omdat het bericht nog in de concepten staat. SSL aan of uit maakt niet uit, "Uitgaande server vereist authenticatie" aan of uit maakt ook geen verschil.

Iemand een idee?

Extra test gedaan zojuist, via webmail gaat alles goed.