Toon posts:

Advies 5.1 surround set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Na een hoop reviews en berichten doorgelezen te hebben weet ik nu eigenlijk nog steeds niet wat een juiste aankoop is, dus ik hoop dat één van jullie mij met gedegen advies kunnen voorzien.

De situatie is als volgt:
Ik woonde samen met mijn vriendin, al het geld ging op aan gezamenlijke dingen zoals vakanties, tripjes en activiteiten. Toen werd de vriendin de deur uitgezet omdat ze toch eigenlijk niet zo leuk was ;w en nu zit ik in een huis waar 80 procent uit vrouwelijke invloeden bestaat (had toch hele andere ideeën toen ik dit appartement 3 jaar geleden alleen kocht).

Afijn nu ben ik dus een mancave aan het bouwen. Mijn whisky collectie heeft een prominentere plaats gekregen en toen was de audio/video hoek aan de beurt. O-)

Allereerst heb ik een Samsung UE48HU7500 UHD gekocht, speel films van vanaf een externe HD welke direct aan de tv is aangesloten en speel met grote regelmaat PS4. Volgende stap in dit vernieuwingsproces is geluid, vanwaar ook mijn verzoek.

Ik zoek een?
5.1 geluidsinstallatie

Wat is je budget?
Breakups zijn prijzig, ik heb nog zo'n 600 euro vrij te besteden. Mag iets meer of iets minder zijn, maar sta open voor ideeën en desnoods even door sparen voor iets duurder nog

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, PS4 en ook normale muziek vanaf spelen (als ie met feestjes voldoet ben ik helemaal blij

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb een boel reviews gelezen, zowel 5.1 en soundsbars, maar neig niet echt naar een merk toe. Ik wil graag jullie mening weten

Welke vragen heb je hier nog over?
Nog een vraag, daar waar ik geen zin heb in kabels door mijn huis en de vloer er al muurvast in ligt had ik een ander idee. Naast mijn TV meubel loopt een loze leiding die naar de meterkast gaat. Van de meterkast loopt weer een loze leiding naar een contact naast mijn bank. Dit zal alles bij elkaar een meter of 10 zijn. Nu zat ik te denken goede kwaliteit kabels te halen en deze door te trekken door deze leidingen zodat ik geen kabels door mijn kamer heb lopen. Kan dit? In hoeverre zou dit de kwaliteit van het geluid van de achterspeakers beïnvloeden

Nou dat was m, ik hoop van harte dat iemand de moeite wil nemen om met mij mee te kijken en met een bindend stemadvies te komen _/-\o_

Vriendelijke groet,

Puf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zo goede kabels trekken kan prima hoor, bij standaard setjes zit ook al snel 12m superdun spul voor de surrounds. Zou wel iets dikker nemen voor in de toekomst, 2,5mm2 ofzo, dan hoef je je daar voorlopig geen zorgen om te maken.

Erg leuk geluid in een kant-en-klaar pakket is de Onkyo S7705. Zonder speler, maar daar heb je dan je PS4 voor, maar wel gelijk een flexibele versterker en actieve sub om in de toekomst stap voor stap verder te kunnen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor je snelle reactie en nuttige informatie. Ik had deze ook inderdaad al op mijn interesse lijstje staan.

Verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met stereo beginnen en later uitbreiden is een alternatief. Denon X500 + 2 x KEF Q100/300 ofzo.
Betere klank voor muziek, minder spektakel :)

Je zou eigenlijk gewoon ergens moeten gaan luisteren naar dat soort verschillende opties: soundbar, surround, stereo en kijken waar je alvast tevreden mee kunt zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Soundbars :X
L:euke marketinggimmick maar natuurlijk bij lange na geen discrete 5.1. Bovendien relatief duur voor het gebodene. Imho lekker links laten liggen :)

Kabels doortrekken kan idd prima. Met stereo beginnen en dan later uitbreiden ook. Al zou ik er iets meer tegenaan gooien en meteen de bijpassende center kopen.

Rearspeakers haal je vervolgens 2e hands van MP af voor een prikkie, en uitbreiden naar echte hifi kan dan later altijd nog.

Zou voor de fronts zeker voor muziek voor vloerstaanders gaan. Je draait in eerste instantie zonder sub, dus voor zoveel mogelijk laag wil je zoveel mogelijk volume. Er is geen WAF (meer) in het spel, dus niks dat je tegenhoudt :)

Als ik een tip mag geven: kijk eens naar de Klipsch F10 (of F1 als je ze nog kunt krijgen). Relatief kleinere vloerstaande speaker met veel bang for buck. Prijsrange 100 - 130 euro per speaker dus prima te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mukeuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:12
Ik ben opzoek naar hetzelfde, ook rond de €500-€600. Voorlopig kom ik uit bij deze speakerset van Teufel: http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html. Welke receiver ik dan zou nemen weet ik nog niet.

Aangezien ik ook geen rekening moet houden met de WAF, overweeg ik misschien om ook voor vloerstaanders te gaan, maar dan is €500-€600 niet echt genoeg. Ofwel zoals The Eagle zegt met een 2.1 beginnen of 2 de hands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Mukeuh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:07:
Ik ben opzoek naar hetzelfde, ook rond de €500-€600. Voorlopig kom ik uit bij deze speakerset van Teufel: http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html. Welke receiver ik dan zou nemen weet ik nog niet.

Aangezien ik ook geen rekening moet houden met de WAF, overweeg ik misschien om ook voor vloerstaanders te gaan, maar dan is €500-€600 niet echt genoeg. Ofwel zoals The Eagle zegt met een 2.1 beginnen of 2 de hands kopen.
De Teufel Ultima 40 mk2 gaat nog geregeld weg voor 399
dan heb je nog 200 euro over voor je receiver, doe er nog iets bij en je hebt een mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:44:
Soundbars :X
L:euke marketinggimmick maar natuurlijk bij lange na geen discrete 5.1. Bovendien relatief duur voor het gebodene. Imho lekker links laten liggen :)

Kabels doortrekken kan idd prima. Met stereo beginnen en dan later uitbreiden ook. Al zou ik er iets meer tegenaan gooien en meteen de bijpassende center kopen.

Rearspeakers haal je vervolgens 2e hands van MP af voor een prikkie, en uitbreiden naar echte hifi kan dan later altijd nog.

Zou voor de fronts zeker voor muziek voor vloerstaanders gaan. Je draait in eerste instantie zonder sub, dus voor zoveel mogelijk laag wil je zoveel mogelijk volume. Er is geen WAF (meer) in het spel, dus niks dat je tegenhoudt :)

Als ik een tip mag geven: kijk eens naar de Klipsch F10 (of F1 als je ze nog kunt krijgen). Relatief kleinere vloerstaande speaker met veel bang for buck. Prijsrange 100 - 130 euro per speaker dus prima te doen :)
Helemaal mee eens! En zoals ik vaker zeg tegen diegene met iets minder budget. Kijk eens naar tweedehands zoals hierboven ook wordt gemeld. Er wordt zoveel mooi spul tweedehands aangeboden. Je kan voor €200 een reciever kopen uit een prijsklasse van rond de €800 nieuw. Mijn voorkeur Marantz. NB: ik heb al jaren een 5.0 opstelling dus zonder sub omdat ik vind dat ik genoeg laag haal uit mijn B&W's.

Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de reacties.

Ik ben een ongelooflijke kneus wat betreft technologie. Ik kan nog net mijn tv aansluiten, maar dat was het dan wel zo'n beetje. 8)7 Ik zit hier constant op google de afkortingen te achterhalen (geen WAF, jeeuujj :+ )

Als ik alle onderdelen los koop hoe krijg ik het dan werkend als surround set?
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dit ongeveer in zijn werk gaat en welke onderdelen ik precies nodig heb voor het totaal pakket.

Nogmaals super bedankt voor de informatie! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:42:

Ik ben een ongelooflijke kneus wat betreft technologie. Ik kan nog net mijn tv aansluiten, maar dat was het dan wel zo'n beetje. 8)7 Ik zit hier constant op google de afkortingen te achterhalen (geen WAF, jeeuujj :+ )

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dit ongeveer in zijn werk gaat en welke onderdelen ik precies nodig heb voor het totaal pakket.

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://lifehacker.com/how...er-from-nothing-474775110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel: 1) een reciever met minimaal 5.1 aansluiting, 2) 2 speakers voor stereo geluid (vloerstaanders of boekenplank), 3) later kan je uitbreiden met centerspeaker tbv stemmen in films (komt onder je tv), 4) achterspeakers tbv surround en 5) mocht je meer laag willen hang je er een subwoofer aan. Oftewel je gaat van 2.0 naar 3.0 en dan naar 5.0 en met sub naar 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het bijgeleverde boekje doorlezen, aansluiten en inregelen. En als het dan nog niet werk, topic hier openen ;)
Totaalpakket: receiver, twee frontspeakers, centerspeaker, en optioneel twee achterspeakers en een subwoofer. En een mediaplayer als je die nog niet had ;)

Vervolgens een raak je besmet en wil je meer. Een BR spelervoor films en CD's, en omdat dat toch niet helemaal lekker voor je CD's werkt, een losse CD speler. Dan een hifi netwerkstreamer want dat is gewoon gaaf, en een tweedehands Thorens platenspeler omdat je die als koopje ergens kunt krijgen. Dan heb je ineens ook een phono voorversterker nodig. Oh ja, en een casettedeck, want je hd ook nog een zut TDK SA90 liggen En voor je het weet is het een grote kabelbende achter je apparatuur en is je kast te klein, dus ook een nieuw AV meubel. Dat je tegen die tijd met je nieuwe vlam uitzoekt :P
En dan tot slot, omdat het kan en omdat je die vroeger graag wilde, een DAT recoder, Minidisc player en DCC recorder. En als je echt oud bent, een reel2reel tapedeck. Dan begint die nieuwe vlam wel te protesteren, maar das haar probleem en niet het jouwe ;)

TL;DR: ik ben zelf inmiddels tot en met het nieuwe AV meubel gekomen. De rest moet nog en ik wil het. I shit you not :X

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2015 19:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

Het bijgeleverde boekje doorlezen, aansluiten en inregelen. En als het dan nog niet werk, topic hier openen ;)
Totaalpakket: receiver, twee frontspeakers, centerspeaker, en optioneel twee achterspeakers en een subwoofer. En een mediaplayer als je die nog niet had ;)

Vervolgens een raak je besmet en wil je meer. Een BR spelervoor films en CD's, en omdat dat toch niet helemaal lekker voor je CD's werkt, een losse CD speler. Dan een hifi netwerkstreamer want dat is gewoon gaaf, en een tweedehands Thorens platenspeler omdat je die als koopje ergens kunt krijgen. Dan heb je ineens ook een phono voorversterker nodig. Oh ja, en een casettedeck, want je hd ook nog een zut TDK SA90 liggen En voor je het weet is het een grote kabelbende achter je apparatuur en is je kast te klein, dus ook een nieuw AV meubel. Dat je tegen die tijd met je nieuwe vlam uitzoekt :P
En dan tot slot, omdat het kan en omdat je die vroeger graag wilde, een DAT recoder, Minidisc player en DCC recorder. En als je echt oud bent, een reel2reel tapedeck. Dan begint die nieuwe vlam wel te protesteren, maar das haar probleem en niet het jouwe ;)

TL;DR: ik ben zelf inmiddels tot en met het nieuwe AV meubel gekomen. De rest moet nog en ik wil het. I shit you not :X
Grappig, ik krijg steeds minder apparatuur. Nas (op zolder) waarop al mijn DVD's, Blueray's, CD's in Flac en Downloads staan in combinatie met een Bluesound tbv muziek spelen en een simpele WD Live tbv film. Alles bedraad aangesloten.

Wat je zegt mijn hobby gaat mijn vrouwtje nooit verbieden want dan word ik depressief, maar dat gaat al 25 jaar goed.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet niet of 2e hands een optie is?

Ga anders voor een populair setje welke je makkelijk kan bijkopen/uitbreiden via Marktplaats: bijv. Jamo s606 vloerstaanders, s604 boekenplank speakers en nog een sub/center erbij. Pak een instap receiver van een bekend merk zoals: Denon, Onkyo, Pioneer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wederom iedereen bedankt voor reacties.

Los een setje bij elkaar sprokkelen lijkt mij wel wat. Vind die vloerstaanders wel mancave waardig. :*)

Waar moet ik op letten bij aanschaf van een reciever?
Zoals ik zei gebruik ik voornamelijk een mediaplayer en playstation 4, maar kijk mijn films wel in hoogste kwaliteit die mogelijk is en die hebben meestal DTS audio (dat is het beste toch? 8)7 ) Zou leuk zijn als ik dit ook met een reciever kan verwerken of kan dit standaard?
Welke recievers en welk model raden jullie aan?

Nogmaals waanzinnig bedankt voor de hulp allemaal, dit moet zo wel goedkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Superkiwi

Hoi doei

Keuze is al gemaakt? Zo ja, dan is dit mosterd na de maaltijd ;)

Ikzelf heb een vergelijkbare Samsung tv en gebruik deze ook voornamelijk voor de PS4 en Blu-rays.
Mijn oude surround setje heeft plaats gemaakt voor een Harman Kardon 5.1 surround set.
Het geluid is erg indrukwekkend.
Als je, net als ik, niet veel verstand hebt van audio apparatuur en het zelf samenstellen van een set daarom geen optie is zijn complete 5.1 sets natuurlijk een ideale oplossing.
Ik heb ze van Philips en Sony gehad maar die halen het bij lange na niet bij de Harman Kardon.

Of je er met 600 euro komt betwijfel ik (2.1 setjes heb je wel voor onder de 600), maar heel veel duurder zijn de goedkope 5.1 Harman Kardon setjes niet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 13:12
Ik weet niet of het nieuwe moet zijn , of dat tweedehands ook een optie is.

Als dat het geval is zou ik een gaan kijken naar een KHT2000 Surroundset van kef (+/- 400) met een versterker van marantz SR6004 of SR6003 (+/- 200). Voor films en gamen zal deze set ongeveer vergelijkbaar klinken met Harman kardon sets, maar voor muziek presteert de sets van Kef veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:08:

Los een setje bij elkaar sprokkelen lijkt mij wel wat. Vind die vloerstaanders wel mancave waardig. :*)

Zoals ik zei gebruik ik voornamelijk een mediaplayer en playstation 4, maar kijk mijn films wel in hoogste kwaliteit die mogelijk is en die hebben meestal DTS audio (dat is het beste toch? 8)7 ) Zou leuk zijn als ik dit ook met een reciever kan verwerken of kan dit standaard?

Nogmaals waanzinnig bedankt voor de hulp allemaal, dit moet zo wel goedkomen!
DTS wordt door iedere reciever afgespeeld. Indien je perse je HDMI wil laten lopen via je reciever dan ontkom je niet aan nieuwe modellen. Ik zelf vind het onzin want je kan je HDMI ook rechtstreeks in je tv pluggen en een goede tv doet zelf een goede upscaling eventueel. Geluid sluit je dan optisch aan op je reciever. Je kan voor rond de €150,- een mooie machine kopen uit bijvoorbeeld de Marantz range tweedehands.Zou zeggen kijk eens rond op Marktplaats en hier op Tweakers vb: V&A aangeboden: Marantz SR6004 AV Receiver met BT dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:36:
[...]

DTS wordt door iedere reciever afgespeeld. Indien je perse je HDMI wil laten lopen via je reciever dan ontkom je niet aan nieuwe modellen. Ik zelf vind het onzin want je kan je HDMI ook rechtstreeks in je tv pluggen en een goede tv doet zelf een goede upscaling eventueel. Geluid sluit je dan optisch aan op je reciever. Je kan voor rond de €150,- een mooie machine kopen uit bijvoorbeeld de Marantz range tweedehands.Zou zeggen kijk eens rond op Marktplaats en hier op Tweakers vb: V&A aangeboden: Marantz SR6004 AV Receiver met BT dock
Behalve dat TV's in 99% van de gevallen geen DTS doorsturen naar je receiver via optical en je dus leuk beeld hebt maar geluid voor geen meter klinkt. Alles doorlussen via een receiver is gewoon de beste optie.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Behalve dat TV's in 99% van de gevallen geen DTS doorsturen naar je receiver via optical en je dus leuk beeld hebt maar geluid voor geen meter klinkt. Alles doorlussen via een receiver is gewoon de beste optie.
Je sluit je tv niet optisch aan maar je componenten. ;) Mijn situatie WD Live, vroeger DVD speler via HDMI beeld naar tv, geluid vanuit deze componenten optisch naar reciever. Geen centje pijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Je sluit je tv niet optisch aan maar je componenten. ;)
Ah, dat kan ook. Maar zou niet weten waarom, dan mis je namelijk DTS-HD bijvoorbeeld, want dat kan niet door een optische kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Ah, dat kan ook. Maar zou niet weten waarom, dan mis je namelijk DTS-HD bijvoorbeeld, want dat kan niet door een optische kabel.
Je moet wat als je voor rond de €100,- een dijk van een machine zoekt. >:) Ik mis DTS HD overigens niet en speel nog lekker door met mijn SR8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:08:

Hier raakte ik in de war, je zegt in je openingspost namelijk dat je een externe HDD direct aansluit op je tv. Dus welke van de twee is het, mediaspeler of HDD op de tv? (hé dat rijmt :+ )

Waarom is dit zo'n ding vraag je je misschien af, omdat je tv geen 5.1 audio kan weergeven. Je zou (zoals hierboven wordt gezegd) het geluid van je tv via je receiver kunnen laten lopen. De meest gebruikte (en naar mijn mening betere) optie is om video en geluid samen te laten komen bij je receiver en vervolgens het beeld vanuit de receiver naar je tv te sturen. Mocht je geen mediaspeler gebruiken dan raad ik je aan om er 1 halen, hierbij kun je zo gek gaan als je zelf wilt!.

Standaard: pricewatch: WD TV Live (2011)
Wat meer future proof: pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Ook future proof, wat meer moeite: pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB
In alle mediaspelers kun je via een externe HDD films kijken en allemaal hebben ze de mogelijkheid om later via het netwerk films te kunnen streamen. Aangezien je een mannelijk huis wilt, dan wil je heel mannelijk films & muziek streamen via je netwerk >:)

Op deze manier sluit je dus je PS4 & Mediaspeler via HDMI aan op je receiver en wordt het beeld en geluid daar 'geregeld'.

Dan vervolgens de vraag welke receiver is er dan mannelijk genoeg voor de te creëren mancave:
Bekijk deze lijst eens (http://tweakers.net/categ...4bX7WOOxFh6oNV3pTJYVCKeUN), elke van deze receivers zou prima moeten voldoen. Ik heb een max van 300,- euro aangehouden, zodat je nog beetje overhoudt om cave-speakers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flans schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:36:
[...]

De meest gebruikte (en naar mijn mening betere) optie is om video en geluid samen te laten komen bij je receiver en vervolgens het beeld vanuit de receiver naar je tv te sturen.
Want? Volslagen onzin. Ik speel al jaren zo en ik zou dan alleen voor deze functie een nieuwe reciever moeten halen? Je kan in mijn ogen beter een degelijke machine halen uit het hoger segment tweedehands zonder deze functie dan een low budget reciever die minder presteert. Laatst voor de gein een Onkyo reciever van vriend van mij bij mij aangesloten en we schrokken van het verschil in geluid. Zijn reciever een Onkyo van rond de €400,- 2 jaar oud, mijn reciever een SR8500 (destijds topmodel Marantz) van denk ik nu 10 jaar oud. De mijne klonk toch echt veel mooier, met name in stereo muziek luisteren.

Als het gaat om upscaling, dat kan iedere fatsoenlijke televisie zelf en daar heb je de reciever echt niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helden!

Heb al jullie tips even laten bezinken en ben aan de slag gegaan.

Definitieve keuze is beginnen met 2.1 en deze uitbouwen tot 5.1.
Op aanraden hier heb ik een 2e hands Pioneer VSX-528-S reciever voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken.

Nu wil ik dus beginnen met 2 vloerstaanders. Liefst waar voor zijn geld, 2e hands is uitstekend. Naast PS4 en tv denk ik dat ik muziek toch eigenlijk ook wel leuk vind dus dat zou ook fijn zijn.

Budget is maximaal 400 euro, maar minder voor meer is natuurlijk altijd beter _/-\o_ _/-\o_

Hier zijn al een paar opties gegeven, maar ik ben benieuwd wat nog meer slim is.

Heb een paar uurtjes op marktplaats zitten kijken en er is zo vreselijk veel te koop dat ik totaal geen idee heb wat nou goed is en wat niet. Ook geen idee of de gevraagde prijzen marktconform zijn dus hier ben ik weer.

Kan jullie niet genoeg bedanken!

tnxxxx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is dat 400 euro totaal of per speaker?
Setje Klipsch F3 moet je voor dat geld wel op de kop kunnen tikken, zeker 2ehands :)
DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:37:
[...]

Jij bent in de war met HDMI. DTS kan over optical of digital, en TV's sturen dat ook gewoon door. Hoger (DTS-HD / MA enzo) moet wel over HDMI ivm bandbreedte van het signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:36:
Is dat 400 euro totaal of per speaker?
Setje Klipsch F3 moet je voor dat geld wel op de kop kunnen tikken, zeker 2ehands :)

[...]

Jij bent in de war met HDMI. DTS kan over optical of digital, en TV's sturen dat ook gewoon door. Hoger (DTS-HD / MA enzo) moet wel over HDMI ivm bandbreedte van het signaal :)
Nee, heel veel TV's downsamplen DTS als ze het binnen krijgen via HDMI en sturen vervolgens gewoon 2.0 geluid weer uit via de optical out! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, nooit meegemaakt eerlijkgezegd. Mijn LG stuurt iig gewoon 5.1 door en de Sony's die ik ken ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Er zijn maar weinig tv's die DD of DTS in multichanel kunnen doorgeven. Het merendeel maakt er inderdaad 2.0 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zoals gezegd: mijn LG (47LM760s) kan het dus wel :)
DD vanaf TV (CI+ kaart) en als ik een film vanaf de NAS af draai spuugt ie ook vrolijk DTS uit :)

Maar goed, we gaan offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Lg doet dat inderdaad wel, mijn vorige Samsung deed dat niet dus die is daarom ook direct weer terug gegaan.

Komende week is de iBood hunt, wellicht komt er nog wat leuks voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

The Eagle schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:44:
Zoals gezegd: mijn LG (47LM760s) kan het dus wel :)
DD vanaf TV (CI+ kaart) en als ik een film vanaf de NAS af draai spuugt ie ook vrolijk DTS uit :)

Maar goed, we gaan offtopic :)
Oké daar heb je gelijk in. Vanuit interne bronnen doen de meeste TV's keurig surround. Maar als je externe HDMI bronnen via de digitale uitgang gaat door lussen, krijg je maximaal DTS DD 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zou zomaar kunnen. Maar dan ben je stom bezig, want dat zijn juist de bronnen die je via HDMI eerst via je receiver wilt laten lopen en dan pas naar de TV ;)
Anyways, we dwalen af, badk ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:53:
Helden!

Heb al jullie tips even laten bezinken en ben aan de slag gegaan.

Definitieve keuze is beginnen met 2.1 en deze uitbouwen tot 5.1.
Op aanraden hier heb ik een 2e hands Pioneer VSX-528-S reciever voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken.

Nu wil ik dus beginnen met 2 vloerstaanders. Liefst waar voor zijn geld, 2e hands is uitstekend. Naast PS4 en tv denk ik dat ik muziek toch eigenlijk ook wel leuk vind dus dat zou ook fijn zijn.

Budget is maximaal 400 euro, maar minder voor meer is natuurlijk altijd beter _/-\o_ _/-\o_

Hier zijn al een paar opties gegeven, maar ik ben benieuwd wat nog meer slim is.

Heb een paar uurtjes op marktplaats zitten kijken en er is zo vreselijk veel te koop dat ik totaal geen idee heb wat nou goed is en wat niet. Ook geen idee of de gevraagde prijzen marktconform zijn dus hier ben ik weer.

Kan jullie niet genoeg bedanken!

tnxxxx
Heb je mijn link hier ergens boven niet aangeklikt? Nogmaals dan: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Bel die gast op en haal ze op voor €350,-. Mooie set met mooi laag van zichzelf zodat je voorlopig ook geen sub hoeft te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had nog wel wat vraagjes over bijvoorbeeld die set.

Die set is 10 jaar oud, is die dan het geld nog waard?
En hoe zit het met veranderende drivers en Conus wise (zegt me niets maar iemand kwam er net mee op de proppen)

En nog een vraag, eigenlijk heb een best een klein appartement, zit zo'n meter of 4 van mijn tv af, maar vind vloerstaanders ook wel bruut staan. Kan het zijn dat ik te dichtbij zit voor grote boxen en dat je een soort echo krijgt ofzo?

Wederom bedankt.

Groet

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-10 08:54
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:31:

En hoe zit het met veranderende drivers en Conus wise (zegt me niets maar iemand kwam er net mee op de proppen)

En nog een vraag, eigenlijk heb een best een klein appartement, zit zo'n meter of 4 van mijn tv af, maar vind vloerstaanders ook wel bruut staan. Kan het zijn dat ik te dichtbij zit voor grote boxen en dat je een soort echo krijgt ofzo?

Wederom bedankt.

Groet
Dit zijn vaak een soort speakers die nog wel 10 jaar meegaan en het ook prima blijven doen. Als je 350 voor beide speakers zou kunnen afspreken dan denk ik dat je zeer veel waarde voor je geld hebt.

Echo ligt puur aan de inrichting van je appartement incl de instellingen op je versterker. Als jij vindt dat je de plaats hebt dan zet je het er lekker neer en ga je met je instellingen tweaken, net zolang dat jij vindt dat het goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:31:

Wederom bedankt.

Groet
Ik heb praktisch dezelfde en hebben reeds duizenden speeluren en klinken na tien jaar nog als een klok. Ik raad je ze niet voor niets aan. ;)

NB; ik zit op 3 meter, geen probleem.

Edit, kostte destijds volgens mij €900,- voor een set.

Genoeg info? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uitstekende info _/-\o_

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de B&W's nog gekocht? Laat even weten....altijd leuk en benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor de late reactie ik was op vakantie.

De verkoper had al een principe overeenkomst met een ander, vandaar dat het over ging.

Dus nu even verder kijken
Pagina: 1