Gigabyte GA EX58 UD3R gaat aan maar post niet

Pagina: 1
Acties:

• gvees
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-08-2017
Hi all,

Ik heb jullie expertise nodig! Mijn trouwe beestje lijkt het op te geven..
Ik plaats hieronder de specs, maar eerst het probleem..
Wanneer ik mijn pc aan zet gaan alle fans draaien, harde schijven ook, dvd speler gaat aan, maar geen piepje, geen bios flash screen en er gebeurt verder helemaal niets... Ik heb al het BIOs gereset (batterij er een nacht uit, zonder voeding) en met de jumper het CMOS gecleared en de eerste keer hielp dat wel, toen kon ik nog gewoon helemaal opstarten zonder problemen. Heb gelukkig nog het e.e.a. kunnen backuppen, maar opnieuw opstarten daarna en niets meer, behalve dus de voeding die netjws aan gaat, alle fans die draaien, maar verder niets...

Ik heb m, met tegenzin, weg gebracht naar de lokale pcdokter, maar die zegt niets te kunnen vinden wat een oorzaak aanwijst. Het kan het moederbord zijn, maar ook de cpu. Voeding lijkt wel uitgesloten.

Voordat ik een nieuw moederbord of cpu aan schaf wilde ik nog jullie kennis raadplegen. Ideeën?

Specs:

Gigabyte GA EX58 UD3R
Intel i7 920
Kingston DDR3 1600 (3x 2GB)
Maxtor, Seagate hdd
OCZ voeding

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Heb je al een andere voeding geprobeerd dan?

Dat ie soms opstart, en dat fans draaien en dergelijke wil nog niet zeggen dat de voeding goed is.
Vaak zat gezien bij voedingen die aan het eind van hun leven zijn dat de PC soms wel start, heel vaak niet, maar dat fans en HDD's wel opspinnen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij. Als je de voeding uit wilt sluiten dan is het handig een andere te proberen. Dat zo'n ding aangaat zegt niet alles, als je een brakke 12V lijn hebt dan gaat het alsnog fout, ook al werkt de poweron wel.

• gvees
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-08-2017
Thanks voor de antwoorden!

De voeding is inderdaad gechecked met een andere goede. Hij gaat overigens altijd wel aan, alleen start hij niet door. In het verleden heb ik wel gehad dat bij het indrukken van de aanknop de kast een seconde aan gaat, weer uit, en een seconde later opstart. Maar dat scheen een dingetje van 't Gigabyte moederbord te zijn.?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Misschien andere hardware defect, ga dus alle hardware 1 voor 1 uitwisselen, of los koppelen, en veel testen.
Ook je usb apparaten, ook je muis en of toetsenbord kan problemen opleveren.
Wat zegt je storings lampje op je moederbord, lees je moederbord handleiding eens door voor de storings melding, ook een luidspreker aan je moederbord kan helpen.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
Hoe is het gesteld met je batterijtje op het mobo?
Pagina: 1