Arcadyan hmb2260 infrarood codes

Pagina: 1
Acties:
  • 6.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwDijkstra
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-08-2023
Goede dag allemaal,

Ik ben me de laatste tijd wat meer gaan verdiepen in de mogelijkheden van mijn mobiel (Samsung galaxy note 4). Deze telefoon heeft infrarood waardoor ik mijn televisie en audio mee kan bedienen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om ook mijn tv-kastje (arcadyan hmb2260) er mee te bedienen. Ik heb dit kastje via telfort. Op andere websites vind ik vaak het antwoord dat de Motorola afstandsbediening zou moeten werken. Deze heb ik allemaal geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Hebben jullie nog tips? Het MOET gewoon kunnen aangezien het ook via een afstandsbediening kan en het beide met infrarood werkt.

Alvast bedankt,
G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je bij je arcadyan hmb2260 een afstandsbediening gekregen?

Misschien is het mogelijk om vanuit deze afstandsbediening de commando's te leren? Heb geen idee of dit mogelijk is met je telefoon.

Gebruik deze methode voor mijn Logitech Harmony altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GwDijkstra
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-08-2023
Hallo Rens-br,

Ik heb er inderdaad een afstandsbediening bediening bij die het prima doet. Volgens mij is het via mobiel niet mogelijk om ir commando's te leren. De logitech harmony lijkt een mooi apparaat! Wel een beetje prijzig ;-). Ik zoek nog even verder naar andere oplossingen ;-)

Gr,
G.

Edit: ik zie inmiddels verschillende apparaten staan in verschillende prijsklassen . Heb je enig idee welke ik zou moet hebben als ik alleen de codes/commando's moet leren voor de app en het daar verder mee wil bedienen?

[ Voor 29% gewijzigd door GwDijkstra op 18-08-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:13
De Smart Remote app kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GwDijkstra schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:37:
Hallo Rens-br,

Ik heb er inderdaad een afstandsbediening bediening bij die het prima doet. Volgens mij is het via mobiel niet mogelijk om ir commando's te leren. De logitech harmony lijkt een mooi apparaat! Wel een beetje prijzig ;-). Ik zoek nog even verder naar andere oplossingen ;-)

Gr,
G.

Edit: ik zie inmiddels verschillende apparaten staan in verschillende prijsklassen . Heb je enig idee welke ik zou moet hebben als ik alleen de codes/commando's moet leren voor de app en het daar verder mee wil bedienen?
Ik heb zelf de Logitech Harmony 600 destijds gekocht voor 35 euro, (Deze is nu vervangen door de 650). Je zou ook nog kunnen kijken naar de 350. Deze heeft dezelfde functies als de 650, maar dan heeft hij geen scherm. Mocht je toch een Harmony overwegen, de arcadyan hmb2260 bevind zich gewoon in de lijst met ondersteunende apparaten, dus aanleren is dan niet eens nodig.

Of er apps zijn op android die infrarood informatie kunnen leren weet ik niet, maar misschien is de app die Ierlandfan aangeeft wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640351

Ik reageer op een oud onderwerp maar weet dat de klantenservice van XS4all, Telfort en KPN de code (4714) nog steeds niet hebben en veel google-gebruikers met dit probleem op dit oude topic terecht komen.

Bij mij is het na veel gedoe gelukt met mijn Bose afstandsbediening:

Een oude code van Motorola werkte. Het verliep allemaal iets anders, bij Bose zeggen ze het volgende:

Houd het corresponderende source-knopje ingedrukt totdat alles oplicht. Toets de 4 cijferige code in en sluit af met de + (volumeknop) en wacht. Test het scherm door op GUIDE te drukken.

Dit klopt niet, je moet echt gelijk op GUIDE drukken. De code is 4714. Je moet het dus zo doen (Bose) :

Houd de corresponderende source-knop ingedrukt (in dit geval de cable - satelite knop), tot alle source-knoppen oplichten. Laat de knop los en toets de code 4714 in, druk dan op + (volumeknop) en dan zo snel mogelijk op GUIDE. Je Bose afstandsbediening correspondeert daarna met het Arcadyn kastje. Ik heb alles getest en alles werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 640351 op 06-02-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 21:11
mocht je nog op zoek zijn naar de codes;

op deze github pagina staan een aantal hex-waardes voor de IR-functies:
https://gist.github.com/proycon/d8f730bb47ff6d7eaa12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Kent iemand een goede Raw HEX to full hex converter?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geen idee waarom je hier deze vraagt stelt in dit oudere topic. Topic gaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.