Wijziging User Review - [kid1988] [Detmer]

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
Bij het doorlezen van mijn feedback heb ik toch nog eens gekeken naar mijn enige negatieve feedback. Deze heb ik destijds van kid1988 gekregen omdat ik een veiling gewonnen had, maar i.v.m. met een andere aankoop geen interesse meer had.
Toen ik bericht kreeg dat ik de veiling had gewonnen heb ik netjes vermeld dat ik vergeten ben mijn bod te verwijderen en dat ik door de andere aankoop geen interesse meer had.

De feedback:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/np2fmz3d3/Knipsel.jpg

Deze feedback is mijn inziens onterecht, en dit baseer ik op punt 13 uit de V&A richtlijnen:

"13.Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A.""

Bij deze dan ook de vraag aan degene die het aangaat of de beoordeling verwijderd kan worden.

p.s. kid1988 is op de hoogte gesteld middels een DM.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Geachte Detmer,
De reactie is al van een tijdje geleden. Ik zie dat je meerdere topics hebt geopend om user reviews te wijzigen of verwijderen. Ik wist persoonlijk niet eens dat dit kon. Zoals je op mijn profiel kunt zien heb ik ook negatieve beoordelingen. Dit komt omdat deze vroeger niet aangepast of verwijderd konden worden.

Inhoudelijk kan ik best indenken waarom ik een dergelijke beoordeling heb achter gelaten. Terugzoeken in mijn DM's laat zien dat de top 4 bieders allemaal niet reageerden. Dit is natuurlijk erg frustrerend. Daar wil ik echter verder niet op in gaan omdat het allemaal al een tijd geleden is.

Los van het feit dat ik niet meer precies weet wie of wat, vind ik het persoonlijk niet de bedoeling om beoordelingen aan te passen, omdat dit een vertekend beeld kan geven van een beoordeling. Los daar van weet ik niet of artikel 13 al bestond op het moment dat de beoordeling is geplaatst.

Laten we de modjes hierover beslissen. We zou ik op prijs stellen dat ik zelf de beoordeling mag aanpassen en dat hij niet door een MOD wordt verwijderd. Op die manier word de beoordeling namelijk waardeloos. Wanneer iedereen selectief alle slechte beoordeling laat verwijderen heeft het hele V&A ranking systeem geen nut meer.

Na even de regeltjes van dit forum gelezen te hebben:
Ik ben bereid mijn reactie aan te vullen, maar ik denk dat mijn negatieve reactie jouw in geen geval heeft geschaad. Het laat zien dat je bent verandert als koper/verkoper en maakt je menselijker/betrouwbaarder.
Ik geef toe dat de reactie uit frustratie is gemaakt, zoals ook hierboven beschreven. Ik heb ook andere bieders toen de tijd een negatieve reactie gegeven welke ik heb gerectificeerd. Dit heb ik ook bij Detmer gedaan. Ik hoop dat we het daarmee kunnen afronden.

Persoonlijk @ Detmer,
Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel je niet te stangen of dergelijke. Gezien al je andere reacties ben je een betrouwbare (ver)koper. Wellicht kunnen we in de toekomst eens zaken doen, want daar is het helaas nooit van gekomen.

Verder op de hele V&A:
In de voorwaarden staat:
Realistisch: Als je scores gaat geven bij een beoordeling, wees dan realistisch in de scores die je geeft. Dat wil dus zeggen dat als iemand je goed te woord heeft gestaan en alles netjes afgehandeld heeft, je niet gelijk met 'zeer goed' in je beoordeling hoeft te gaan strooien om te laten zien dat het een toffe gast is. Hetzelfde geldt dus voor een (ver)koper die in gebreke is gebleven door (te) laat te zijn met reageren of dat je heb mogen genieten van een slechte aflevering. Daarbij hoef je dus ook niet gelijk met 'zeer slecht' te gaan strooien. Wees dus zeker van je zaak en geef mensen daadwerkelijk de realistische beoordeling die ze verdienen. Geef alleen een score op de onderdelen waar je daadwerkelijk een afgeronde ervaring mee hebt.
Dat zou betekenen dat je veel meer onterechte beoordelingen hebt dan alleen die van mij. Dit is niet zozeer gericht tegen Detmer, maar tegen het hele principe van wijzigen van userreviews. Ik weet zeker dat er in dit hele forum niemand een klacht heeft over dat ze voor een simpele transactie toch 5 sterren hebben ontvangen, terwijl ze er wellicht maar 4 of 3 hadden verdient wanneer je het bovenstaande stuk tekst leest.
Daaronder valt natuurlijk ook mijn gegeven beoordeling die veel te negatief was. Mensen denken nou eenmaal binair. Of het is goed, of het is slecht. klaar. De nuances daartussen zijn gewoon te moeilijk.

[ Voor 69% gewijzigd door kid1988 op 18-08-2015 16:42 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52

Detmer

Professioneel prutser

Topicstarter
kid1988 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:38:
Geachte Detmer,
De reactie is al van een tijdje geleden. Ik zie dat je meerdere topics hebt geopend om user reviews te wijzigen of verwijderen. Ik wist persoonlijk niet eens dat dit kon. Zoals je op mijn profiel kunt zien heb ik ook negatieve beoordelingen. Dit komt omdat deze vroeger niet aangepast of verwijderd konden worden.

Inhoudelijk kan ik best indenken waarom ik een dergelijke beoordeling heb achter gelaten. Terugzoeken in mijn DM's laat zien dat de top 4 bieders allemaal niet reageerden. Dit is natuurlijk erg frustrerend. Daar wil ik echter verder niet op in gaan omdat het allemaal al een tijd geleden is.

Los van het feit dat ik niet meer precies weet wie of wat, vind ik het persoonlijk niet de bedoeling om beoordelingen aan te passen, omdat dit een vertekend beeld kan geven van een beoordeling. Los daar van weet ik niet of artikel 13 al bestond op het moment dat de beoordeling is geplaatst.

Laten we de modjes hierover beslissen. We zou ik op prijs stellen dat ik zelf de beoordeling mag aanpassen en dat hij niet door een MOD wordt verwijderd. Op die manier word de beoordeling namelijk waardeloos. Wanneer iedereen selectief alle slechte beoordeling laat verwijderen heeft het hele V&A ranking systeem geen nut meer.

Ik ben bereid mijn reactie aan te vullen, maar ik denk dat mijn negatieve reactie jouw in geen geval heeft geschaad. Het laat zien dat je bent verandert als koper/verkoper en maakt je menselijker/betrouwbaarder.
Ik geef toe dat de reactie uit frustratie is gemaakt, zoals ook hierboven beschreven. Ik heb ook andere bieders toen de tijd een negatieve reactie gegeven welke ik heb gerectificeerd. Dit heb ik ook bij Detmer gedaan. Ik hoop dat we het daarmee kunnen afronden.

Persoonlijk @ Detmer,
Begrijp me niet verkeerd. Ik bedoel je niet te stangen of dergelijke. Gezien al je andere reacties ben je een betrouwbare (ver)koper. Wellicht kunnen we in de toekomst eens zaken doen, want daar is het helaas nooit van gekomen.

Verder op de hele V&A:
In de voorwaarden staat:

[...]

Dat zou betekenen dat je veel meer onterechte beoordelingen hebt dan alleen die van mij. Dit is niet zozeer gericht tegen Detmer, maar tegen het hele principe van wijzigen van userreviews. Ik weet zeker dat er in dit hele forum niemand een klacht heeft over dat ze voor een simpele transactie toch 5 sterren hebben ontvangen, terwijl ze er wellicht maar 4 of 3 hadden verdient wanneer je het bovenstaande stuk tekst leest.
Daaronder valt natuurlijk ook mijn gegeven beoordeling die veel te negatief was. Mensen denken nou eenmaal binair. Of het is goed, of het is slecht. klaar. De nuances daartussen zijn gewoon te moeilijk.
Ik laat het aan de modjes over of ze het verwijderen of niet op het aangehaalde artikel 13.
De aanpassing heb ik gelezen en ik heb er persoonlijk ook rust mee om 'm zo te laten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 18-08-2015 22:59 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Modbreak:Enkel voor betrokkenen

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:38:
Geachte Detmer,

Dat artikel staat er al sinds juttemis. Dat je daar niet van weet geeft dus meer iets aan over jouw bereidheid om te lezen hoe iets werkt voor je er gebruik van maakt. Dat je dan wel kritiek hebt op het kunnen aanpassen van reviews is nogal vreemd: je plaatst een review zonder de regels te kennen - én voldoet er inderdad niet aan.

Een veiling is een uitnodiging om in gesprek te gaan. Daar niet verder op reageren, van welke kant dan ook, is nogal wat anders dan daadwerkelijk in overleg treden. Op geen enkele wijze een concrete ervaring dus, waardoor een review helemaal niet op zijn plek is. Ook dat staat in de voorwaarden.

Persoonlijk @ Detmer,

Verder op de hele V&A:
In de voorwaarden staat:

[...]

Ja, leuk. Een heel verhaal en wederom een vage stelling over het zelf aanpassen en anders geen waarde meer hebben. Weet je wat? Tegen de tijd dat je je aan de voorwaarden houdt mag je het eens gaan hebben over wanneer het systeem wel of geen zin heeft. Als jij je niet aan de voorwaarden houdt bij het beoordelen, gaat je beoordeling gewoon het raam uit - bij deze dus. Het komt namelijk de kwaliteit van het systeem ten goede als er reviews staan die aan de voorwaarden voldoen.

Ik neem eveneens aan dat je alvorens eventueel verdere stellingen erover te poneren wél de voorwaarden van V&A en reviews doorneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Ik begrijp dat ik fout zit en accepteer de beslissing hierover volledig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 20:10 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, sorry voor de harde woorden, maar het leek dat die even nodig waren. Hoewel sommige uitingen misschien wel te hard waren - die heb ik even verwijderd.

Zoals gemerkt is het in praktijk bijna nooit een probleem. Alleen is het handig open te staan als iemand iets met je aankaart ;)

Problem solved, happy tweaking!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.