Toon posts:

Cel 566 - Abit-va6 HELLUP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej , ik hoop dat iemand me kan helpen want ik heb ECHT een probleem :(

Ik heb een Cel566 systeem gekocht met zo'n slot 1 converter (want mobo ondersteund dus slot 1).
De helft van de tijd loopt hij al vast als ik hem aanzet, je hoort niet dat piepje en er komt geen beeld (ook geen hd activiteit).

Ik heb al wat jumpertjes veranderd op die converter maar dat helpt ook nie! plz help! (je kunt er de busspeed op veranderen en het voltage etc...) , probleem is ook dat mijn moederbord niet de nodige 8,5 multiplier ondersteund

Grtz Vin

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb net afgelopen weekend soorgelijk systeem gebouwd (ook celII 566 op abit va6).

Bij mij boot ie normaal als ik in softmenu instel cpu op user define en dan bus op 100 en multiplier op 4.5

tijdens booten zegt ie dan PIII 567E (4.5x126), maar dat is FOUT, hij loopt gewoon op 8.5x66.

Ik geloof dat Abit binnenkort (paar weken) met een bios upgrade komt.

Werkt dit niet, gebruik dan de clear cmos jumper om je bios te resetten, met default settings moet hij gewoon booten. Boot hij helemaal niet druk dan insert in tijdens het aanzetten, dat wil nog wel eens helpen.

zet in ieder geval je converter weer op default settings

hoop dat dit helpt..

Sys Specs

Verwijderd

Misschien een open deur, maar je slotket
staat wel ingesteld op FC-PGA?

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

goed in het slot duwen!!! :)

(heb ik ook wel eens gehad)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Ik heb momenteel ook zo'n probleem met een systeem dat ik voor iemand gebouwd heb: abit VA6 met celly 500 + abit slotket.

Systeem start niet altijd op, hangt regelmatig al in het BIOS. In die ene van de 10 bootpogingen dat je windows bereikt, bevriest de boel ook na een paar minuten. Er is volstrekt niet mee te werken. Alle andere oorzaken van andere onderdelen heb ik al weten te elimineren. Het nieuwste BIOS helpt ook niet. Denk dat ik hem maar inruil voor een ander plankje......