Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus F205T

Pagina: 1
Acties:

• chrjb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik onderweg. Navigatie. Externe gps koppelen.

[i]Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
Linux Mint. Open Office. Open CPN Thunderbird email, Firefox

Wat is je budget?
€300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus F205T (nav test Tweakers

• chrjb
Goede dag. Al jaren gebruik ik Linux. Is het mogelijk om van de Asus F205T netbook windows10 te verwijderen en via usb mijn eigen besturingssysteem te installeren? En kan ik vanaf een opstartbare usb-stick Linux draaien?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:11
Met een behoorlijke omweg is hier inderdaad linux op te installeren (volgens mij in de vorm van Ubuntu). Echter de laatste berichten die ik gelezen heb is dat het niet mogelijk is om de Wifi kaart actief te krijgen.

Kijk anders eens tussen de user reviews volgens mij heb ik het daar ergens gelezen.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53
Heb ook lang gekeken naar deze laptop. Echter kan je geen volledig linux er werkend op krijgen aangezien er nog steeds geen drivers zijn voor wifi en geluid.

• chrjb
Zijn de benodigde drivers dan niet standaard bij Ubuntu of Mint? Ik heb Mint geinstalleerd op m'n oude Aces Aspire One en alles wordt herkend, zelfs de HP printer. Ook bij opstarten vanaf live usb. Ook de wlan usb adapter draait vlekkeloos.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:11
chrjb schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:10:
Zijn de benodigde drivers dan niet standaard bij Ubuntu of Mint? Ik heb Mint geinstalleerd op m'n oude Aces Aspire One en alles wordt herkend, zelfs de HP printer. Ook bij opstarten vanaf live usb. Ook de wlan usb adapter draait vlekkeloos.
Dat hangt natuurlijk altijd af van de netwerkchip die in de laptop zit. Blijkbaar wordt die van de F205T standaard niet ondersteund. :)
Pagina: 1