Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
av receiver

Wat is je budget?
max 500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik ben vooral muziekliefhebber, maar geniet ook af en toe van een goede film. In het begin zal het apparaat enkel dienen om in stereo te gebruiken, maar gelet op de wensen in de toekomst; koop ik toch liever een av receiver met surround mogelijkheid dan me te richten op een versterker die mogelijks binnen enkele jaren niet meer aan mijn wensen voldoet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb heel wat opgezocht en twijfel tussen de onkyo tx nr 646 en de denon avr x3100.

Nadeel van de Denon is dat er geen phono ingang opzit. Dit kan evenwel makkelijk verholpen worden door platenspeler met ingebouwde voorversterker te kopen of extra voorversterker aan te sluiten. Ik hoor vaker dat Denon wat stereo geluid betreft voor muziekliefhebbers beter is dan Onkyo Al zal dit vaak ook wel met smaak en heel kleine dingen te maken hebben

Van denon lees ik vaker problemen met wifi verbinding, van onkyo met hdmi ingangen. Is dit beter bij Onkyo sinds overname Pioneer?.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de 2 zouden jullie aanraden voor iemand die een groter muziek dan filmliefhebber is? Wetende dat veel uiteraard met persoonlijke smaak te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou met jouw budget als je nieuw zoekt iets meer uitgeven (ff doorsparen) en voor deze gaan: pricewatch: Marantz SR6009 Zwart

Ik heb zelf een reciever van 10 jaar oud van dit merk en loop nog steeds met mijn machine weg. Speelt bij ons de hele dag, niet kapot te krijgen en klinkt nog als een klok.

http://www.homecinemamaga...rantz-sr6009-av-receiver/

Ga anders gewoon luisteren in een goede zaak. Ik zelf vind Klubben een prettige winkel.

NB: ik luister ook meer muziek dan ik film kijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denon, Marantz, al sinds jaar en dag (op wat kleine componenten misschien) het zelfde. Ja, sommige Denons hebben of hadden wat issues met wifi, maar dat zijn in,iddels echt de uitzonderingen. En eigenlijk wil je sowieso een bedraad netwerk in je woonkamer. Al was het alleen maar voor het streamen van films ;)
Ook bij Onkyo had je slechte series, maar ook die maken echt geen troep meer.
Uiteindelijk zul jij er nar moeten luisteren, dus dat is dan ook het devies: ga luisteren. En neem als het kan je eigen speakers mee.
Qua phono aansluiting: ik zou me daar niet blind op staren. De phono preamps van Conrad krijgen goede revieuws en kosten misschien twee tientjes. Kost je de kop niet.

Welke zijn dat eigenlijk, en waar draai je nu mee? Meestal kun je eea prima aansturen, maar je hebt natuurlijk uitzonderingen die wat extras vereisen :)
En ook de vraag wat je allemaal aan wilt sluiten. Ik hoor al een platenspeler, maar is er nog meer? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)