Freesco aan mijn kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Probleem:
Mijn Freesco server krijgt geen DHCP IP van mijn kabelmodem. Als ik mijn PC aan het kabelmodem krijgt hij wel een IP.

Grappig: DHCP verandert ook de hostname van de windows PC en zet er of een kleine "1" achter of een "9". Dus als mijn computernaam thuis is dan maakt hij thuis.cable4u.nl9 van.

Ik heb de Freesco aan mijn dhcp server op de zaak gehangen in daar krijgt hij wel gewoon een IP van.

Hmmmm. En jaaaa alle NIC's doen het en ik heb alle NIC's geprobeerd.

Wordt er een ander DHCP protocol door mijn kabelmodem gebruikt?

Het is een 3COM homeconnect external cablemodem 3CR29220 (zo'n lichtgevende halve maan)

TIA

Verwijderd

voor DHCP wordt maar 1 protocol gebruikt en dat is TCP/IP. Maar stel hem gewoon vast in (als je je ip nog weet), dan ben je van het gezeur af. Hij hoort het echter wel te doen. bij mij werkt het ook. (@home)

En dat grappige: Waarschijnlijk heeft je freesco router dezelfde naam en dus geeft ie je andere pc een andere naam :) , anders krijg je een conflict

• Kirpeknots
Nee. Die hostnaam krijgt hij van mijn provider.

Je ziet hem in winipcfg gewoon omspringen van thuis.cable4u.nl9 naar thuis.cable4u.nl1 (kleine 1) en dan weer terug.

Dat gebeurt elke keer als hij een nieuwe lease krijgt. En die lease krijgt hij om de minuut.

Echt heel vaag.

• Kirpeknots
Mijn router blijft dus hangen met "Waiting for DHCPOFFER on eth0"

Verwijderd

Je ziet hem in winipcfg gewoon omspringen van thuis.cable4u.nl9 naar thuis.cable4u.nl1 (kleine 1) en dan weer terug.
Kleine 1? Zijn er ook groote '1'-en dan???

Maar euh, waarom moet je PC een IP van je kabelmodem krijgen dmv DHCP???

• Kirpeknots
met fixed IP doet hij het niet. (Als ik de gegevens vna winipcfg overneem.

Ik lees nu van alles over PPoE. Heeft het daarmee te maken?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb dus precies het zelfde gehad met chello..en kreeg het ook niet aan de praat E-smith Server 4.11 ..

Ben maar overgegaan op Windows 2000 Advanced Server... duurt een beetje lang met installen..maar je hoeft maar paar dingetjes te configgen..en tada..je hebt alles aan de praat...

Ok geef toe het neemt wat meer ruimte in dan freesco... maar ach :)

Ciao!..

Ps: met andere woorden.. Ik leef met je mee..wil je er over praten?..bel dan :0900-TWEAKERSPROBLEMS.. :+ .. hik..melig

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1