Toon posts:

G3258 , i3 4160 of i5 4460!?? Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zoek nog een processor voor bij mijn zelf samen gestelde pc, alleen weet niet wat het meest verstandig is.
G3258 overklokken?
i3 4160?
i5 4460?
Het budget zit namelijk rond de 100-150 euro en ben bereid om de 183 euro te betalen voor de I5 als het echt een mega verschil is.

Ik ben namelijk van plan om als ik de i3 of de G3258 koop binnen 1 of 2 jaar up te graden naar een i7, met de i5 is dit niet het geval.

Ik heb ook nog geen moederbord uitgekozen maar die keuze hangt af van de g3258 (z97 voor OC of b85 voor i3/i5)

De GPU die ik uitgekozen heb voor mijn systeem is de MSI GTX 960 2gb Gaming

De games die ik wil gaan spelen zijn:
GEEN mega nieuwe en zware games zoals witcher
maar games zoals
BF4
CSGO
Minecraft
GMod
oudere titels ( skyrim, fallout etc.)

Dus eigenlijk komt het er op neer, kan de i3 de spellen aan of is de G3258 beter dan de i3? if heb je echt een i5 nodig voor deze spellen?

Alvast bedankt ;)

P.S. ik weet niet of dit op de goede categorie gepost is ! sorry :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 10:57 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Post meteen alles wat je momenteel uitgezocht hebt, misschien kunnen we daar ook nog advies over geven!

Persoonlijk zou ik voor een game systeem minimaal een i5 aanraden: een hoop games hebben tegenwoordig een quadcore nodig. Sommige starten niet eens meer op op een dualcore!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:33
Met de i7 zal je geen verschillen merken met games t.o.v. een i5. Ik zou nu dan de i5 nemen, daar ga je veel meer plezier van hebben. Als je een lichtere hebt en de CPU mocht gaan bottlenecken dan is dat zonde. Als je een PC hebt moet de GPU altijd de zwakste schakel zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten bij te zeggen maar later wil ik ook gaan game streamen en of video editten, is de i5 daar ook goed voor?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky in "Upgrade Hulp nodig". We blijven niet aan de gang he... :X

Dit topic is gesloten.