• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:14
Soms tijdens het opstarten van mijn PC (maar vaker tijdens een reboot) blijft mijn bios hangen tijdens de POST (press del, F2 etc). Ik kan dan niets meer en hij hangt helemaal vast. Het enige wat werkt is een harde power off en opnieuw opstarten. Dan boot hij wel gewoon ineens netjes door. Soms gaat het ook een aantal keren achter elkaar goed. Het gebeurd redelijk random. Verder geen piepjes of iets in die richting. Zodra het systeem opgestart is werkt het als een zonnetje.

Wat heb ik al allemaal gedaan:
  • BIOS geupdate naar de laatste versie
  • BIOS reset to default
  • Overige drives losgekoppeld
  • Moederbord vervangen (RMA)
  • Voeding gewisseld met een Seasonic G360
  • Memory test gedraait, 0 fouten
  • Ubuntu opnieuw geinstalleerd
Dit is wat ik besteld heb, RAM en de SSD had ik nog liggen. Ik gebruik overigens maar 1 reepje van het ram, de ander zit in mijn NAS. Ik heb helaas geen CPU die ik kan wisselen. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken / wat ik nog kan testen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,-€ 115,-
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1WD Green WD30EZRX€ 99,50€ 99,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,-€ 39,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 87,95€ 87,95
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 40,95€ 40,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,30

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

rdejongjr

Gnome

Als het beschikbaar/van toepassing is, een firmware update voor je ssd?
Zitten regelmatig bugfixes tussen die de betrouwbaarheid ten goede komen.

Zorg dat je controller op ahci staat en een boot stick/cd maken van crucial

LINK
[/quote]
Release Date: 04/02/2013

The following is a summary of changes between 040H and 070H, which are independent of operating system:

Resolved a power-up timing issue that could result in a drive hang, resulting in an inability to communicate with the host computer. The hang condition would typically occur during power-up or resume from Sleep or Hibernate. Most often, a new power cycle will clear the condition and allow normal operations to continue. The failure mode has only been observed in factory test. The failure mode is believed to have been contained to the factory. This fix is being implemented for all new builds, for all form factors, as a precautionary measure. The fix may be implemented in the field, as desired, to prevent occurrence of this boot-time failure. To date, no known field returns have been shown to be related to this issue. A failure of this type would typically be recoverable by a system reset.
[quote]

Lijkt er op?

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:14
Ik had gehoopt dat het dat zou zijn inderdaad. USB stick gemaakt, maar ik heb al de laatste firmware draaien. Ik heb nog een andere SSD liggen (Crucial M500). Denk dat ik die eens ga proberen. Ik was ook een soort gelijk probleem tegen gekomen op internet en daar had het te maken met het geheugen. Mem check geeft geen problemen, heb hem nu in een ander slot gezet.

Overigens krijg ik altijd standaard als fout code A2, heeft iets met IDE / SATA te maken maar die krijg ik met alleen SSD, alleen HDD en ook na het verwisselen van kabel. Hij start wel gewoon op. Waar het dan aan zou liggen? Wel nog een vastloper gehad met 9C en dat zou dan weer USB gerelateerd zijn. Heb mijn webcam er nu uit getrokken. Verder even afwachten tot hij weer vast gaat lopen...