Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem- en gamegeluiden hoorbaar via anderen (Skype)

Pagina: 1
Acties:

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 10:57
Goedemorgen Tweakers,

Sinds een aantal weken horen mijn vrienden al mijn systeem- en gamegeluiden via Skype.

Ik heb heel internet afgespeurd naar oorzaken en oplossingen maar helaas nog niet de juiste gevonden. Zelfs als ik de microfoon uit de headset haal en muziek via WMP afspeel wordt dit geluid nog steeds opgenomen (getest met het testgesprek binnen Skype). De headset zit aangesloten op de daarvoor bedoelde ingangen op het voorpaneel van de behuizing. Ik heb geen aparte geluidskaart.

Hieronder de desbetreffende systeeminfo.

Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset
Moederbord: Gigabyte G1.Sniper B5
Videokaart: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Behuizing: Corsair Carbide 200R Windowed

Ik zou graag willen dat ik weer tegelijkertijd kan gamen, muziek kan luisteren en skypen zonder anderen daarmee dwars te zitten. Hopelijk heeft één van jullie de oplossing, want dit is knap vervelend!

Groetjes,

Trevor

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je in de mixer van je geluids device wellicht zoiets staan als input: what I hear. Als deze door SKype gebruikt wordt dan kan het goed zijn dat alles op je systeem door Skype meegenomen wordt. Je zult deze uit moeten vinken.

Durf alleen zo even niet te zeggen waaar je het moet vinden. Als je in Windows 8.1 op je geluids icoontje klikt in je systemtray zou je vervolgens de mixer instellingen kunnen terugvinden.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Trevvv
Bedankt voor je reactie!

Volgens mij heb ik alle andere opname-apparaten op ''uitschakelen'' gezet. Ik zal vanavond nog eens even kijken voor de zekerheid.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het is niet echt een opname apparaat, maar een kanaal in je mixer. Althans, zo ben ik ze wel eens tegengekomen. Succes!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eigenschappen microfoon -> luisteren.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Controleer of het rood omcirkelde disabled is: Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5Lu31aSXzv0TWkAv9TSa6Qfn/thumb.png

Dit 'apparaat' stuurt al jou geluiden door alsof ze worden opgenomen door een microfoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Azerion op 18-08-2015 14:51 ]

• Trevvv
Helaas staat die ''stereo-mix'' er bij mij niet tussen. Ik denk dat dit alleen van toepassing is zodra je een losse geluidskaart hebt. Dit is zo frustrerend!!!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ook niet iets wat er op lijkt? Heb je alleen maar de Windows stuurprogramma's geïnstalleerd of heb je de driver package van je fabrikant gebruikt? Van Gigabyte of Realtek desnoods. Vaak geeft de custom software van de fabrikant meer opties dan de alleen de drivers die automatisch met Windows mee komen.

Heb je trouwens ook al gegoogled op jouw moederbord en het probleem waar je tegenaan loopt?

Wat voor een geluids-chip zit er op?

• Trevvv
De aansluiting voor de microfoon en headset zitten rechtstreeks op de case aangesloten op het voorpaneel. Er zijn dan toch geen extra drivers te installeren? Het lijkt er op dat wanneer ze aangesloten zijn op het moederbord dat het wel goed functioneert. Ik moet dan echter elke keer draadjes wisselen en dat zie ik niet zitten. Het heeft namelijk prima gewerkt (speakers op het moederbord) en headset aan de voorkant.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Natuurlijk wel, je hebt voor extra settings bijna altijd fabrikanten drivers nodig. Zeker bij Realtek.
Windows drivers zijn beperkt in functionaliteit...
Pagina: 1