Goede morgen mede tweakers:),
Ik ben na een 5 jaar weer eens op zoek naar een nieuw beeldscherm. Ik was een tijd geleden bij een lan party waar een vriend van mij een 144hz beeldscherm had(die ik overigens aan hem had aanbevolen).
Nu moet ik zeggen dat hoewel mijn computer een betere videokaart had het gamen bij hem een stuk rustiger en vloeiender uitzag.
Vandaar.... Lijkt het mij ook wat!
Maar Ferluci(Rick), je hebt hem al een advies gegeven waarom pak je dan niet het zelfde beeldscherm, ik twijfel namelijk tussen een aantal opties en ik zou graag jullie mening willen vragen:).
Mijn huidige setup:
Ik speel voornamelijk snelle FPS games zoals alle Call of Duty's, Battlefield's en CS:GO. Ook een potje Leage of Legends tussen door wordt regelmatig gedaan,
Wat ik zoek in een scherm:
1.
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
Nu heb ik ook gezien dat de PG279Q binnenkort uitkomt wat vrijwel het zelfde is als zijn voorganger maar dan met een IPS scherm en een extra HDMI aansluiting. Hierop wachten is dan natuurlijk ook een optie:).
3.
pricewatch: Asus VG278HE Zwart
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Koop het GSync scherm waar ik waarschijnlijk in de toekomst veel plezier van ga hebben door de 1440p en GSync. Of even wachten om te kijken wat de PG279Q gaat leveren(geruchten rond september). Of zeg je, Rick hou die 350 euro in je tuk en pak de VG278HE zodat je misschien een upgrade kan doen aan je pc:).
Andere opties zijn natuurlijk van harte welkom:)
Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop dat er niet te veel spelfouten in staan, ik heb er in ieder geval mijn best op gedaan:).
Groeten,
Rick
Ik ben na een 5 jaar weer eens op zoek naar een nieuw beeldscherm. Ik was een tijd geleden bij een lan party waar een vriend van mij een 144hz beeldscherm had(die ik overigens aan hem had aanbevolen).
Nu moet ik zeggen dat hoewel mijn computer een betere videokaart had het gamen bij hem een stuk rustiger en vloeiender uitzag.
Vandaar.... Lijkt het mij ook wat!
Maar Ferluci(Rick), je hebt hem al een advies gegeven waarom pak je dan niet het zelfde beeldscherm, ik twijfel namelijk tussen een aantal opties en ik zou graag jullie mening willen vragen:).
Mijn huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD | € 372,95 | € 372,95 |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA 3Gb/s, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF X | € 149,99 | € 149,99 |
| 1 | Logitech HD Webcam C270 (Zwart) | € 26,50 | € 26,50 |
| 1 | Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster P2770FH Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red | € 175,99 | € 175,99 |
| 1 | Logitech G510 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Roccat Roccat Kone XTD | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1800C9D3T1K3/6GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro Gold 1000W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 238,90 | € 238,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.188,23 | |
Ik speel voornamelijk snelle FPS games zoals alle Call of Duty's, Battlefield's en CS:GO. Ook een potje Leage of Legends tussen door wordt regelmatig gedaan,
Wat ik zoek in een scherm:
- 120/144hz
- 1080/1440p
- Geschikt voor gamen en developen(VS / XCode), films kijken doe ik op mijn tv;)
- Verstelbare voet, heeft mijn oude scherm niet waardoor ik naar beneden kijk... Dat vindt mijn nek niet zo fijn.
- VSA mount is in de toekomst misschien handig, geen eis.
- 27"
1.
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
- 1440p wat mij weer wat meer ruimte geeft of het bureaublad, hoewel dit als nadeel heeft dat er meer "power" nodig is om hogere framerates te krijgen.
- 144hz
- GSync, altijd mooi meegenomen dit compenseert misschien de wat lagere framerates.
- Hoewel TN zeer goede kleuren, vervorming zal ik waarschijnlijk niet veel last van hebben omdat ik er recht voor zit, mijn oude scherm is ook een TN.
- 750 euro
- Ik heb voorheen veel op het topic van dit scherm gezeten en er waren veel klachten over kwaliteitproblemen, is dit nog steeds zo?
Nu heb ik ook gezien dat de PG279Q binnenkort uitkomt wat vrijwel het zelfde is als zijn voorganger maar dan met een IPS scherm en een extra HDMI aansluiting. Hierop wachten is dan natuurlijk ook een optie:).
3.
pricewatch: Asus VG278HE Zwart
- 1080p / 144hz. Het zelfde als mijn oude scherm alleen dan 144hz met betere kleuren.
- Geen GSync
- Relatief ouder maar beproefd en populair model.
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Koop het GSync scherm waar ik waarschijnlijk in de toekomst veel plezier van ga hebben door de 1440p en GSync. Of even wachten om te kijken wat de PG279Q gaat leveren(geruchten rond september). Of zeg je, Rick hou die 350 euro in je tuk en pak de VG278HE zodat je misschien een upgrade kan doen aan je pc:).
Andere opties zijn natuurlijk van harte welkom:)
Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop dat er niet te veel spelfouten in staan, ik heb er in ieder geval mijn best op gedaan:).
Groeten,
Rick