Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-04 08:15
Beste tweeakers,

Ik ben opzoek naar een digitale fotolijst voor mijn ouders. Een kwalitatief beetje goed scherm met veeeel gebruikersgemak. Ik ben nu een week af en aan aan het zoeken en ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben uiteraard begonnen hier bij tweakers, maar daar is de database beperkt, ik heb de verschillendevergelijkingsites afgestruind, als ook de verschillende grote webwinkels. Mijn conclusie: Beperkte keuze en gebrekkige informatie, waardoor ik niet eens goe kan zien wat wat is.

Ik ben op zoek naar een digitale fotolijst formaat A4 of iets groter (10.1 is eigenlijk net wat aan de kleine kant dus). Het moet groot gebruikers gemak hebben: geheugenkaartje in laptop, foto's kopieren, geheugenkaart in digitale fotolijst en het werkt...

Maar, ik wil ook een beetje een fatsoenlijk scherm. Kijk ik op de fora dan doen tweakers wat tweakers doen, pakken een andere oplossing met een scherm en een micro pc'tje zoals chromecast. zoiets heb ik zelf ook, voor mijn ouders is dat geen optie.

Wat ben ik tegengekomen: of eigenlijk wat ben ik niet tegengekomen: geen gerenommeerde electronica fabrikanten of scherm fabrikanten, maar meer traditionele fotografie fabrikanten, Rolei, Hama. Of namen waar ik nog nooit van gehoord heb cq die meer witgoed leveren, Telefunken, Braun en digiframe. Nu kan dat natuurlijk allemaal erg goed zijn, maar de reviews zijn zeer beperkt en informatie over het scherm dat erin zit kan ik niet vinden.

Een andere optie die kan is een kleine tv met goed scherm waar eengeheugenkaart in kan die je standaard kan instellen als fotolijst, maar wederom, gebrekkige informatie: op vergelijkingssites (ook tweakers) kan je bij TV's niet slecteren op modellen met bv sd-kaart.

Afin, mijn vraag, kent iemand nog een betere informatie bron of kan iemand mij tips geven ove fabrikanten en series die kwalitatief goed zijn. Het budget is ruim 150Euro of iets meer, is prima.

Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Ben je al eens een keer naar een winkel gegaan zoals BCC of mediamarkt? Daar kan je ze volgens mij naast elkaar zien. Als je een sd kaartje meeneemt met je eigen foto's kan je deze misschien ook nog zelf testen op de schermen.

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:36
Niet een tweede hands ipad zo inrichten dat het niet meer doet dan de juiste foto's tonen?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
Dank voor jullie reacties:

@Blue Knight, ja dan heb ik gedaan, maar daar stonder 2 voorbeelden, niet zulke beste displays, dat hielp niet echt

@SonOfSam, Een iPad kan je zo niet instellen en een Android met een groot scherm wordt snelkostbaar, los van het lelijke voedingssnoer dat er dan aan de zijkant uit steekt (het is voor mijn ouders)

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:59
Mijn ervaring met digitale fotolijstjes:

Leuk, maar na verloop van tijd worden ze niet meer gebruikt. Zo'n ding moet je elke keer aanzetten, maar ook weer uit, en het updaten van foto's hoe ga je dat doen? Dat verveelt en is omslachtig.

Ik vergelijk het met een fotoalbum. Wanneer je zin hebt pak je hem erbij, en als je geen zin hebt niet.
Vergelijkbaar met het aan en uitzetten van zo'n lijst.
Het continue aan laten staan met vaak dezelfde foto's gaat vervelen.

Een alternatief is een smart tv met flickr app, waarbij je een private account inlogt op een prive flickr account waar je af en toe foto's upload. Handig vanaf elke plek in de wereld.

Voor de tweaker: een Raspberry PI met foto app/flickr app aan de tv :-)

Als ze dan zin hebben kunnen ze in de foto's bladeren. Maar ook dat gaat een keer vervelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 18-08-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Enegie slurpende rommel is het die na enkele tijd niet meer gebruikt of geupdate wordt. Gebruik gewoon een tablet met een goed scherm als digitaal fotoboek. Zelfs leuk om met de kinderen even door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Zelf een foto lijst gehad
Na 4 maanden werd het weer gebruikt als nood tv (had video in)
Daarna lig het ergens in een kast
Later heb ik het weg gegooid
Conclusie zonder voor het geld en naar 1 jaar constant aan waren de kleuren vaag geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 13:15
wat al aangegeven is kan ik ook beamen, niet kopen. Het is leuk voor even maar uiteindelijk ga je het niet meer gebruiken.

Andere opties:
Raspberry PI met kaartje voor de foto's (deze aansluiten op de tv die ze al hebben of op een losse monitor??)
Chromecast (deze aansluiten op de tv die ze al hebben of op een losse monitor??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 17:27
nog een andere optie:

foto's afdrukken. voor 150 euro of meer kun je vrachten foto's bij webprint afdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
All, dank voor jullie reacties tot zo ver, het beeld is heel eenduidig. Ik ga mij beraden. Gebruikersgemak, de doelgroep (mijn ouders, die raken niet zo snel uitgekeken), de beperkingen (na een jaar slecht beeld) en de vele aangedragen alternatieven. Mn een beeldscherm met bv een chromecast is een optie (maar kan ik die zo instellen dat die automatiesch bij aanzetten foto's gaat weergeven, er moet geen handeling voor nodig zijn. Een raspberry kan je dat sowieso regelen, maar ja, die kan je weer niet hard uitzetten met een schakelaar op de voeding, dan heb je de voglende keer met booten weer een probleem.

Ik heb inmiddels ook op Amazon.com gekeken, die hebben vanuit de amerikaanse markt een breder assortiment, waarbij de recenties voor het merk NIX best goed zijn (maar ja, wat wil je met zo'n naam, dat gaat hier niet werken :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ach, die fotolijsten zijn best een leuke manier om nog te genieten van de vele vakantiefoto's. Alles uitprinten doe je toch niet. Met een lijst zie je leuke herinneringen langskomen in plaats van dat je met een boekje moet gaan zitten.

Ik geniet al jaren van een Toshiba (8") fotolijst. Behoorlijk goed beeld ivm een aantal concurrenten en een instelbare aan/uit-klok zijn de voornaamste voordelen. Wel vul ik regelmatig het SD-kaartje bij met foto's, met Irfanview in batch laten resizen naar dezelfde resolutie als het scherm om zo kleine bestanden te krijgen.
Pagina: 1