Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesé10
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een videokaart die aankomende games op high/very high/ultra settings kan spelen. Mijn eis is sowieso al dat het een Nvidia kaart wordt vanwege de drivers en stabiliteit en omdat ik voorheen alleen AMD heb gehad. Ik kom toch uit op de GTX 960 van MSI vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.

Nu is mijn grote vraag of ik de 2GB of 4GB versie moet kopen. Heb al veel op internet gelezen en zie dat de 4GB in GTA V rond de 7/10 FPS hoger haalt. Ik denk zelf dat 4GB ook meer future proof is. Helaas lees ik ook dat de 128 small memory bit bus een bottleneck is (?!) , hier ben ik echter niet zeker van. Daarom graag een uitleg als iemand die mij kan geven en of het prijsverschil van 45 euro het waard is.

Groeten,

Jesé10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

YouTube: GTX 960 4GB vs. 960 2GB Benchmark - Is it Worth It?

Daarnaast is de 128bit inderdaad een bottleneck in sommige gevallen. Dat betekent niet dat de extra gigabites of megabites voor niks zijn in sommige gevallen kunnen ze prima van toepassing zijn. Hangt af van de situatie.

Het is aan jou of je het extra geld ervoor over hebt of niet.

EDIT:zelf zou ik de marginale extra winst qua prestatie er niet voor over hebben t.o.v. het extra geld dat je ervoor betaald

[ Voor 13% gewijzigd door Galinsky op 18-08-2015 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Wat Galinsky zegt: Hier zie je vanaf een minuut of 7 diverse een tabellen voorbij komen: YouTube: GTX 960 4GB vs. 960 2GB Benchmark - Is it Worth It?
Daar is duidelijk te zien dat het voor gamen op 1080p vrij weinig verschil maakt. Als je nu op een hogere resolutie gaat spelen, dan wordt het een ander verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 18-08-2015 04:37 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06
Gezien je wensen zal ik de gtx 960 links laten leggen en misschien doorsparen voor een gtx 970? die is toch wat meer future proof. Denk dat vele games niet op ulta/very high zullen draaien op een gtx 960. Maar goed weet ook niet wat je budget is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Jesé10 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:31:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een videokaart die aankomende games op high/very high/ultra settings kan spelen.
...
Dan heb je aan een 960 niet genoeg vrees ik. Hij kan nu op 1080p medium nog goed meekomen, maar als je richting de maximale settings wilt zul je moeten zoeken naar meer kracht. Welke games speel je?
Als je per sé Nvidia wilt, is de 970 dus de enige keus.

Houd je eens aan de topic template.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:23
Heb zelf ook een 960 gtx gekocht 2gb .
maar naar een paar maanden toch voor een 970 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De GTX960 vind ik al vanaf het begin een bijzonder niet-interessante kaart. De 2GB heeft te weinig geheugen om lekker mee te komen, de 4GB versie is nutteloos omdat Nvidia de geheugenbus gecastreert heeft. Sowieso vind ik qua prijs/prestatie zowel de 2GB als de 4GB niet echt geweldig.

De GTX970 is dan uiteraard leuker, maar, ook flink wat duurder.

Maar, geen AMD? Want drivers en stabiliteit? Wat is er dan zo slecht aan die drivers, naast dat iedereen het zegt zonder ooit met onderbouwing te komen? Stabiliteit idem dito, ja, de R9 290's en 290x'jes met Elpida geheugen kunnen soms wat irritant doen, maar dat is vrij makkelijk te verhelpen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:45
RobinHood schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:23:
De GTX960 vind ik al vanaf het begin een bijzonder niet-interessante kaart. De 2GB heeft te weinig geheugen om lekker mee te komen, de 4GB versie is nutteloos omdat Nvidia de geheugenbus gecastreert heeft. Sowieso vind ik qua prijs/prestatie zowel de 2GB als de 4GB niet echt geweldig.

De GTX970 is dan uiteraard leuker, maar, ook flink wat duurder.

Maar, geen AMD? Want drivers en stabiliteit? Wat is er dan zo slecht aan die drivers, naast dat iedereen het zegt zonder ooit met onderbouwing te komen? Stabiliteit idem dito, ja, de R9 290's en 290x'jes met Elpida geheugen kunnen soms wat irritant doen, maar dat is vrij makkelijk te verhelpen.
Tja de fanboys heh AMD is blijkbaar slecht.. De gtx960 is echt niet interssesant eerder een r9 280/380. Door sparen voor een GTX970/R9 390 is echt een mooie stap. Ik weet niet waar je vandaan komt maar als je met een GT kaartje gegamed hebt is die 280/380 ook al zat..
Pagina: 1