MSI GTX970 Gaming 4G op VGA

Pagina: 1
Acties:

• datucker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04-2025
Hi,

Kan ik beide DVI-poorten op de MSI GTX970 Gaming 4G met DVI naar VGA-adapters gebruiken voor een dual screen setup? Ik heb twee monitoren met slechts VGA.

Ik las in een advertentie op eBay voor een adapter namelijk dat maar een van de poorten voor VGA gebruikt kan worden. Is dat juist?

Alvast bedankt.

Groet,

datucker

[ Voor 6% gewijzigd door datucker op 18-08-2015 00:50 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:15
Dat kan ja, een analoge iig. Als het goed is zit er zo'n adapter bij, iig wel bij mijn EVGA 970.

Waarom doe je dat eigenlijk? Heb je zo'n goede en mooie kaart, en dan heb je nog een beeldscherm met VGA? Beetje zonde, niet?

[ Voor 3% gewijzigd door 3L3ktr1k op 18-08-2015 00:51 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Dat klopt, één van de DVI poorten is analoog, de andere is digitaal. VGA is analoog en een passieve converter van digitaal naar analoog werkt niet.

• datucker
zoow, snelle reactie zeg. Thx!

ben een n00b op videoaansluitingen-gebied, maar kan ik dan de HDMI-poorten met een adapter gebruiken?

Gr. Datucker

• 3L3ktr1k
Daar heb je een actieve adapter voor nodig en die zijn een stuk duurder dan passieve DVI-VGA adapters.

Je mag de mijne zo hebben als je wilt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt inderdaad één DVI-I poort (wat in feite DVI-A + DVI-D is), en die heeft een analoog component. De andere poort is DVI-D, en heeft géén analoog component. Je zult met een actieve converter aan de gang moeten gaan om de andere DVI of HDMI poort te kunnen converteren.

Ben het overigens eens met Ramoonster: zo'n toffe kaart, en dan per definitie een analoog scherm er aan :'(

• datucker
3L3ktr1k schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:50:
Waarom doe je dat eigenlijk? Heb je zo'n goede en mooie kaart, en dan heb je nog een beeldscherm met VGA? Beetje zonde, niet?
Aanschaf van een nieuw systeem want het huidige is dik 9 jaar oud... (Laatste jaren niet meer gegamet, maar ja... dat wil ik wel weer een keertje doen!)

Monitoren hebben nu geen prio, doen op zich prima.

• 3L3ktr1k
Umbrah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:00:
Je hebt inderdaad één DVI-I poort (wat in feite DVI-A + DVI-D is), en die heeft een analoog component. De andere poort is DVI-D, en heeft géén analoog component. Je zult met een actieve converter aan de gang moeten gaan om de andere DVI of HDMI poort te kunnen converteren.

Ben het overigens eens met Ramoonster: zo'n toffe kaart, en dan per definitie een analoog scherm er aan :'(
Ik heb overigens niet heel veel te zeggen, want ik heb er ook 2 DVI schermen aan hangen :S Maar ik ben druk opzoek naar een goed nieuw scherm!

• datucker
Umbrah schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:00:
Zie hierboven: in het land der blinden is Eénoog koning. Ik ben niet anders gewend. Van een brak 256 MB nVidia 7700-kaartje (geloof ik) naar dit is alleen maar vooruitgang voor mij!

Dank voor de replies!
Pagina: 1