Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS waken via internet?

Pagina: 1
Acties:

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:13

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik probeer mijn NAS via het internet aan te zetten via een WOL magic packet.

Locaal werkt het prima via een tooltje van nirsoft, geen problemen, maar als ik een tool gebruik om het via het internet te doen werkt het helaas niet. Deze twee tooltjes heb ik geprobeerd.

http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx
https://www.dslreports.com/wakeup

De NAS heeft een statische ip-adres toegewezen gekregen via een MAC adres en ik forward poort 7 en 9 van buitenaf naar het ip-adres van de NAS. Nog steeds als ik een magic packet verstuur buitenom gebeurd er domweg niks, lokaal werkt het zoals verwacht.

Maak ik ergens een fout of is dit gewoon niet mogelijk? Ik lees half dat dit niet kan, verschillende topologiën en dat iets lokaals de packet moet sturen, maar ik zie ook velen die zeggen "het werkt! Yay!".

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is zoals het hoort. Zo'n magic packet stuur je naar een broadcastadres en dat wordt daarmee per definitie niet gerouterd.

Als ik iets achter m'n router wil waken, dan log ik altijd via SSH in op m'n router of server. Vanaf daar kan ik dan in m'n interne netwerk een magic packet sturen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Blijkbaar vind ik het nog erg ERG moeilijk om de tweakers zoek functie te gebruiken :'(

Modem lijkt niet een magic packet te ondersteunen, zie niks daarover in de web interface.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Glad I could help, then ;)

Maar ik zou het inderdaad zoals Compizfox doen, een tunnel maken naar je netwerk en daarover de WOL-request sturen. (Open)VPN, of SSH will do.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Modem biedt een optie tot IPsec tunnel, dit lijkt te doen wat ik wil. Heb helaas op dit moment geen enkele manier om dit te testen...

Jakkes, bad IKE, mouwen opstropen...

Nu ik toch een topic geopend heb, is het normaal dat een freenas esp packets broadcast over het locale netwerk? Als ik het goed begrijp dan... De modem is erg lakoniek http://i.snag.gy/E0id8.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Thomg op 18-08-2015 05:13 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Je kunt proberen of je router bijvoorbeeld poort 9 wil forwarden naar een willekeurig IP adres binnen je lan met als poort het hoogste nummer in je subnet.
Dat is namelijk het broadcastadres.
Veel router weigeren dat te doen, want vanuit security oogpunt is het openzetten van je broadcast adres niet verstanding.
Je lan staat dan open voor een DDos aanval.

Als alternatief kun je een paar tientjes investeren in een raspberry pi en die programma als WOL gateway te gebruiken.
https://github.com/sciguy14/Remote-Wake-Sleep-On-LAN-Server

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
O, we hebben nog een paar pi's liggen hier, vind het alleen een beetje overbodig om hier een raspi voor te dedicaten, waarom zou het niet kunnen met de huidige netwerkapparatuur?
Ik hou het wel achter als last resort, maar dan kan ik net zo goed de NAS 24/7 aanlaten, 't is niet alsof die zo veel verbruikt :+

Dat hoogste poortnummer kan ik wel proberen...

Edit: Zo te zien staat de router het toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 18-08-2015 13:54 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Niet het hoogste poortnummer maar het hoogste IP nummer in je subnet.

Dus als je subnet 192.168.1.xxx is met subnetmask 255.255.255.0 dan is het broadcast adres 192.168.1.255

Je moet dan poort 9 forwarden naar 192.168.1.255 en je wol package naar poort 9 van je wan adres sturen.

Overigens hoef je zo'n pi daar niet dedicated voor te gebruiken, dat kan hij er gewoon bij doen, alleen moet je hem aan laten staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Ben(V) op 18-08-2015 14:05 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Oh, ja, zo heb ik het ook gedaan.

Het werkt alleen nog steeds niet van buitenaf, ech.
Pagina: 1