weekendje weg maar nog geen 21 jaar

Pagina: 1
Acties:

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:25
Mijn excusss als dit topic op de verkeerde plaats staat kon niet echt een andere plek vinden.

Binnenkort willen met 6 a 7 man een weekje walibi. En dan willen we graag overnachten in een huisje van Walibi.
Nu had ik de voorwaarden niet goed gelezen en zag ik pas na het boeken dat er minimaal 1 iemand 21 jaar moet zijn. Maar ik ben de oudste en ik word een maand na dat we daar een weekje heen willen pas 21.

Nu is mijn vraag hebben mensen er ervaring mee dat je onder de 21 wel in het huisje kunt. Of er controle op is?

Na veel googelen kon ik er geen antwoord op vinden dus dacht vraag het hier.

iRacing Profiel

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In zou het ze gewoon even uitleggen en dus even opbellen.

Hoi!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Toen ik jonger was heb ik mijn ouders laten bellen en boeken. Daarnaast hadden ze hun telefoongegevens afgegeven voor het geval wij overlast zouden bezorgen. Was toentertijd (ongeveer 15 jaar terug) geen probleem.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen kunnen wel in AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:52
Heb jij het geboekt? Op de Walibi website staat dat de hoofdboeker minimaal 21 jaar moet zijn.

• SkullboyNL
oohh schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:31:
Heb jij het geboekt? Op de Walibi website staat dat de hoofdboeker minimaal 21 jaar moet zijn.
Ja klopt heb geboekt via de walibi site. Maar daar werd nergens om leeftijd of geboorte datum gevraagd.

iRacing Profiel

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 13:48
Gewoon even je ouders er bij betrekken en Walibi opbellen. Moet vast geregeld kunnen worden.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:52
Hier in België wordt daar dikwijls anders naar gekeken. Niemand stelt zich vragen, en de mensen bij Walibi zijn blij dat ze weer een huisje verhuurd hebben.

Je kan bellen, met het risico dat ze zeggen dat het niet mag, maar daar geldt weer hetzelfde volgens mij: ze gaan vertellen dat dat allemaal niet zo erg is, en dat je gewoon mag komen.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 14:04
Het zou voor jullie erg vervelend zijn als je daar aan de receptie staat en ze weigeren jullie huisje na ID controlle. Dan sta je daar..

Zoals eerder gezegd, gewoon bellen. Houd het eerst algemeen (zonder je boekingsnaam ;)).
Bijv. Hallo, ik wil graag een huisje met vrienden boeken maar zag op jullie website dat er minimaal 1 persoon 21 moet zijn. Bij onze groep word de ouste persoon pas over een maand 21, is dit een probleem?

Als het geen probleem is, dan zeggen ze dat meteen. Is het wel een probleem, dan stellen ze hoogstwaarschijnlijk een alternatief voor, ouders laten boeken bijv.

Het is ook in hun voordeel dat dat huisje verhuurd wordt...

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:20
Laatst met een paar kameraden naar Bad Bentheim geweest in duitsland.
Ook hier moest de hoofdboeker 21 jaar of ouder zijn.

We gingen met 3 auto's er heen, onze leeftijden verschillen tussen 18 en 21, de eerste auto was ruim een half uur eerder op het park en zaten alleen maar 19 jarigen in. Hun konden gewoon de sleutel alvast ophalen zonder dat hun leeftijden werden gecontroleerd.

Ik denk niet dat ze je leeftijd gaan controleren, maar van te voren even bellen lijkt mij wel verstandig.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 09:55

SeatRider

Hips don't lie

RVE_NL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:14:
Het is ook in hun voordeel dat dat huisje verhuurd wordt...
Maar niet als een stelletje opgeschoten jongeren het vervolgens trashed en in puin achterlaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-11 14:41
SeatRider schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Maar niet als een stelletje opgeschoten jongeren het vervolgens trashed en in puin achterlaat.
Want dit doen ook alleen jongeren onder de 21 jaar :|

Dat er een minimum leeftijd is en dat je hierbij minimaal 21 moet zijn kan ik begrijpen, maar dit geeft geen enkele garantie.
Ik ken mensen van ruim in de 30 die nog erger zijn dan "de jong volwassenen".

[ Voor 27% gewijzigd door Arachnan op 18-08-2015 12:15 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arachnan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:13:
[...]

Want dit doen ook alleen jongeren onder de 21 jaar :|
Dat zegt hij niet, maar statistisch gezien komt het vermoedelijk wel vaker voor onder de groep onder de 21 jaar, dan bij de 65+ ers gok ik zo.

Iets met volgieten met alcohol c.q. comazuipen en dan helemaal losgaan enzo ;)

Die parken willen zich gewoon een beetje indekken tegen dat soort praktijken, om herhaling van dit soort incidenten te voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 18-08-2015 12:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Die regel wordt in de praktijk niet zo streng gehandhaaft volgens mij. Het is in mijn ervaring eerder zo dat het ze een goede reden geeft om een groep jongeren te weigeren zonder daarbij discriminerend over te komen (want het is een regel, dus lijkt het geen willekeur).

Als je ze even opbelt en je klinkt niet als een ongelooflijke idioot dan doen ze er waarschijnlijk echt niet moeilijk over.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is vooral ook een handvat bij overlast lekker simpel je voldoet niet aan de regels dus oprotten. Geen overlast ook geen probleem.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Yuregenu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 15:14
Lichtelijk off-topic; ga aan het begin van de dag naar het verre eind van het park; Goliath, Condor, Robin Hood. Ga dan aan het einde van de middag terug naar het begin van het park (Speed of Sound en Xpress). Zo vermijd je de meeste wachtrijen. Vooral Xpress, tussen 12 en 2 kun je praktisch zonder te wachten instappen!

ユレゲヌ

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
SkullboyNL schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:56:
Mijn excusss als dit topic op de verkeerde plaats staat kon niet echt een andere plek vinden.

Binnenkort willen met 6 a 7 man een weekje walibi. En dan willen we graag overnachten in een huisje van Walibi.
Nu had ik de voorwaarden niet goed gelezen en zag ik pas na het boeken dat er minimaal 1 iemand 21 jaar moet zijn. Maar ik ben de oudste en ik word een maand na dat we daar een weekje heen willen pas 21.

Nu is mijn vraag hebben mensen er ervaring mee dat je onder de 21 wel in het huisje kunt. Of er controle op is?

Na veel googelen kon ik er geen antwoord op vinden dus dacht vraag het hier.
Moet je bij het boeken niet je geboortedatum invullen? Het feit dat je toch kon boeken laat mij denken dat ze er niet zo streng op zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Dat zegt hij niet, maar statistisch gezien komt het vermoedelijk wel vaker voor onder de groep onder de 21 jaar, dan bij de 65+ ers gok ik zo.

Iets met volgieten met alcohol c.q. comazuipen en dan helemaal losgaan enzo ;)

Die parken willen zich gewoon een beetje indekken tegen dat soort praktijken, om herhaling van dit soort incidenten te voorkomen.
Is het niet zo dat je ouders verwantwoordelijk zijn tot je 21e? daarboven ben je het zelf.
Er is immers verschil tussen meerderjarig en volwassen (18 en 21 jaar)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gadgeteer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:
[...]

Is het niet zo dat je ouders verwantwoordelijk zijn tot je 21e? daarboven ben je het zelf.
Nee, dat is niet zo. Ze zijn verantwoordelijk voor enige ondersteuning qua levensonderhoud etc.

Maar boven je 18e ben je zelf voor je eigen daden (en de gevolgen daarvan) aansprakelijk, niet meer je ouders.

Zie http://www.rechtsbijstand...aansprakelijkheid-ouders/
Vanaf het moment dat uw kind 18 jaar wordt, is hij of zij officieel meerderjarig. Dit betekent dat uw kind vanaf dat moment ook volledige verantwoordelijkheid draagt voor de gevolgen van zijn of haar daden. Voor schade of schulden veroorzaakt door een kind van 18 jaar of ouder kunnen de ouders niet langer aansprakelijk gesteld worden.

Let op: Ondanks dat u als ouder niet langer verantwoordelijk bent voor de schade en schulden van uw meerderjarige kind, bent u wel verplicht om uw kind financieel te ondersteunen in het levensonderhoud tot het moment dat hij of zij officieel volwassen is. Deze verplichting is dus van toepassing zolang uw kind nog geen 21 jaar is.

Virussen? Scan ze hier!

• SkullboyNL
Ik heb Walibi dus even gebeld. Het is wel mogelijk. Maar dan moet er wel een borg van 250 euro worden betaald.

Dat is best veel voor ons maar hebben het toch gedaan omdat we er wel graag heen willen en we kunnen ons wel gedragen.

iRacing Profiel

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:37
SkullboyNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:29:
Ik heb Walibi dus even gebeld. Het is wel mogelijk. Maar dan moet er wel een borg van 250 euro worden betaald.

Dat is best veel voor ons maar hebben het toch gedaan omdat we er wel graag heen willen en we kunnen ons wel gedragen.
persoonlijk vind ik dat een nette oplossing. Iets meer dan 40 euro pp moet zelf of via de ouders wel te regelen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door alwind op 28-08-2015 15:41 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb ooit hetzelfde gehad bij een huisje met vrienden in de buurt van Hoek van Holland, wij waren 18+ maar geen 21. Ik gebeld, was mogelijk als we dubbele borg als normaal betaalden contant, 100€ ipv. 50€.
Dit vonden we wel oké al met al geen probleem, na de vakantie bij inleveren sleutel ging nog iemand mee terug om te controleren of alles redelijk was.

Kleine leeftijdsdiscriminatie maar al met al wel tevreden met de oplossing.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1