Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toshiba Satellite L70 vs Asus N751JK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop onder de €1000 waar ik mee kan video/foto bewerken en het liefst nog een aantal jaar mee kan gamen (niet per se hoge instellingen), maar betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkst. Laptop moet af en toe meegenomen worden maar niet al te vaak. Bouw er het liefst zelf een SSD in met een Caddy, vandaar dat ik deze 2 laptops gevonden heb van €900 zodat ik hier nog €100 voor over houd.

Toshiba Satellite L70-B-150:
http://tweakers.net/price...-satellite-l70-b-150.html
Nadelen:

- R9 M265X video kaart is minder dan de GTX 850M in de Asus.
- Lagere Accucapaciteit dus vermoed ik dat deze minder lang mee gaat zonder stroom want laptops hebben ongeveer dezelfde specs.
- Gelezen op coolblue.nl dat dit model erg heet kan worden onder hoge prestaties.
- Geen IPS LCD panel wat de Asus wel heeft. Maakt me niet heel veel uit.

Asus N751JK-T7124H:
http://tweakers.net/pricewatch/447496/asus-n751jk-t7124h
Nadelen:

- Alleen Wi-Fi 802.11n ondersteuning. Toshiba heeft 802.11ac. Zit aankomende 2 jaar toch in een woning waar ik niks aan 802.11ac heb maar is het niet vreemd dat deze maar 1 type ondersteund? Las dat de meeste laptops vaak meerdere types ondersteunen.
- Gewicht. Dit model is een redelijk stukje zwaarder wat hem moeilijker mee te nemen maakt.
- Volgens mij alleen keuze uit de leverancier Redcoon. Deze zit niet bij mij in de buurt en heeft geen hoge rating op tweakers (betrouwbaarheid is voor mij belangrijk, dit kan ook met de leverancier te maken hebben).
- Ouder model processor. Dit model heeft een i7 4710HQ en de Toshiba een 4720HQ maar denk dat dat niet zo veel uit maakt.

Mocht de Asus de beste keus zijn behalve dat Redcoon niet te vertrouwen is (wat ik veelal lees in reviews). Dan is dit ook nog een optie http://tweakers.net/pricewatch/434160/asus-n751jk-t7163h/. Helaas is deze 60 euro duurder en heb ik het gevoel dat het enige verschil met deze Asus is dat hij wordt aangeboden door andere leveranciers. Eigenlijk ben ik dan dus 60 euro aan het weggooien (misschien niet ivm de betere service, maar denk dat het voor mij wel zo gaat voelen, al helemaal als student). Zou ook kunnen wachten tot 1 van de N751JK modellen die door meer leveranciers geleverd wordt in de aanbieding komt ergens maar vraag me af of dat een goed idee is (geen idee of dat überhaupt gaat gebeuren, heb al wel prijsalerts gezet op verschillende Asus modellen).

Wat denken jullie dat voor mij de beste keuze is? Misschien hebben jullie vergelijkbare andere suggesties?

Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 06:40 ]

• MissC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-09 14:02
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:46:
Ik wil een laptop onder de €1000 waar ik mee kan video/foto bewerken

Toshiba Satellite L70-B-150:

- Geen IPS LCD panel wat de Asus wel heeft. Maakt me niet heel veel uit.
[/i]
Mag ik vragen waarom je dit niet zoveel uitmaakt? Als je video's en foto's wilt bewerken lijkt het me wel heel erg handig om een IPS scherm te hebben.