Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony Vaio geen power

Pagina: 1
Acties:

• DoubleDaan
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Goedenavond,

Mijn Sony Vaio (VPCF1) is er mee opgehouden. Gisteren heb ik mijn laptop netjes afgesloten en in de laptop tas gedaan. Vanochtend weer uitgepakt en direct aan het stroom. De laptop ging aan maar ik zag in Windows 8 direct dat er iets niet goed was. De accu werd niet meer opgeladen.

In eerste instantie dacht ik aan een DC adapter die de geest had gegeven. Direct naar de media markt en een universele opgehaald. Aangesloten, maar nee, geen accu die wordt opgeladen. Inmiddels is het laatste beetje stroom er uit.

Inmiddels heb ik de laptop uitelkaar geschroefd en heb ik de DC connector er uitgehaald. Deze aangesloten aan de nieuwe adapter en doorgemeten. Het resultaat is een goed werkende DC connector.

Hoe moet ik verder? Wie kan mij verder helpen?

Iemand een idee?

Daniël

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Wellicht is de accu zelf kapot? Hoe oud is het beestje?

Je kunt proberen de accu eruit te halen, daarna de accu te verwijderen bij apparaat beheer. Laptop uitschakelen, accu erin, en weer opnieuw opstarten. Windows zal de accu nu als "nieuw apparaat" herkennen en weer installeren. Zo is het bij de laptop van mijn vriendin gelukt.

Als de accu echt kapot is zal dit niet werken natuurlijk.

• DoubleDaan
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
luuksnijmegen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:29:
Wellicht is de accu zelf kapot? Hoe oud is het beestje?

Je kunt proberen de accu eruit te halen, daarna de accu te verwijderen bij apparaat beheer. Laptop uitschakelen, accu erin, en weer opnieuw opstarten. Windows zal de accu nu als "nieuw apparaat" herkennen en weer installeren. Zo is het bij de laptop van mijn vriendin gelukt.

Als de accu echt kapot is zal dit niet werken natuurlijk.
Bedankt voor je bericht. Het probleem is dat de accu nu compleet leeg is, en ik niet vanaf netvoeding kan opstarten. Ik kan dus niet meer in Windows komen om uw tip uit te proberen. Ik vermoed eigenlijk dat hier het probleem niet ligt. De accu zou immers op moeten laden als de laptop uit staat?

Het beestje is 4 jaar oud!

Bedankt voor het meedenken. Iemand anders nog een tip?

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-11 22:28
Ik snap niet dat je niet op netvoeding kan opstarten eigenlijk. Normaliter zou een laptop ook zonder accu, dus puur op netvoeding moeten opstarten.

De connector zelf is goed zeg je, zit hij wel goed aangesloten op de laptop? Brandt er ergens een lampje op de laptop als de stekker erin zit?

Als de accu/dc connector/adapter kapot is, gaat de accu niet opladen als hij uitstaat. De 2e en 3e heb je uitgesloten volgens mij, dan lijkt mij de accu kapot, maar dat verklaart niet dat je laptop niet opstart op netstroom...

[ Voor 28% gewijzigd door luuksnijmegen op 18-08-2015 10:52 ]