adsl- aansluitprob...

Pagina: 1
Acties:

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
hoi,
Ik heb nu adsl, maar het line sync lichtje blijft knipperen... heb helpdesk al een aantal keer gebeld. ze hebben de centrale gerepareert, maar er klopt nog iets niet bij mijn aansluiting (ze meten weerstand ofzo)

Nu denk ik dat het aan het eerste aansluitdoosje ligt (die waar de splitter op zit)

ik zal proberen uit te leggen hoe de situatie nu is...
Afbeeldingslocatie: http://sit.gamepoint.net/plaatjes/aansluiting.jpg
Op mijn prachtige tekening is te zien hoe de situatie nu is...
Het witte blok is de kabel die uit de muur komt (volgens mij eerste aansluiting). De linkerkabel (donkerrood) en de rechter (groen) worden niet gebruikt. De gele en witte zitten elk aangesloten op een gaatje (waar de stekker in moet) vanaf deze gaatjes loopt er weer een kabeltje naar een ander schroefje (ze worden dus doorgelust)

Kan iemand vertellen of dit klopt?
ik heb al gesearched en gecopernicd en op de sites van kpn, mxstream en xs4all gezocht, maar niks gevonden....

dit is geen link

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Bij ons (in belgie) is het zo dat er zoals bij iedereen denk ik, maar 2 draadjes effectief gebruikt worden.
Je moet eens kijken waar die 2 draadjes aangesloten zijn.
normaal moet het zoiets als dit zijn :

geel <--- O O

wit <---- O O

zoals je ziet worden de 2 andere 'gaatjes' niet gebruikt.
trouwens, of geel en wit nu bovenaan of onderaan staan heeft geen belang.
Het beste is van NIET door te verbinden met de andere gaatjes.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
ik ben ondertussen al wat aan et proberen geweest:
heb de grijze losgehaalt (zie plaatje), hielp niet...
heb de andere aangesloten, hielp niet, enkel de rode en blauwe hielp ook niet

en volgens kpn ligt et probleem bij mij (ze hebben metingen gedaan en centrale werkte nu goed :s)

dit is geen link