Philips 42pfl7962D/12 - Moeite waard om te laten repareren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehrwschenk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Hallo!

Ik ben benieuwd naar wat jullie ideeën zijn over het volgende. Ik heb deze televisie ( pricewatch: Philips 42PFL7962D ) sinds eind 2008 en het lijkt er op dat hij de geest heeft gegeven. Tijdens het tv-kijken gaf de tv een doffe knal en sindsdien was er geen beeld meer. Wel doet het geluid het nog. Mijn eerste indruk was dat de voeding kapot was, al is dat nogal tegenstrijdig met het feit dat er geluid uit komt, al kan het misschien zo zijn dat de voeding gedeeltelijk kapot is? :?

Hoe dan ook, enig gegoogle over deze tv heeft tot de conclusie geleid dat de voeding nogal eens graag kapot wil gaan en dat flat tv's geen lange levensduur hebben. Een voeding zou relatief makkelijk en goedkoop te vervangen zijn, het scherm echter niet als dat kapot zou blijken. Althans, dat laatste zou een dure exercitie worden.

NU is mijn vraag waar ik mee zit of het nog de moeite waard is deze oude tv te laten nakijken, of deze tv meteen naar het milieupark te brengen. Wat denken jullie hierover?

PS Dit is de eerste keer dat ik iets post op het forum, dus mocht ik bepaalde gebruiken/regels niet in acht genomen hebben, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 18:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je het zelf kunt is het misschien de moeite waard, of iemand die het kan hobbien. TV's zijn veel goedkoper én beter geworden sinds die tijd dus ik zou er eigenlijk niet meer aan beginnen om het professioneel te laten doen. Dan zit je al snel aan €200+ als het meevalt, terwijl je dan voor 'iets meer' (€600-700 als je het goed wil doen) een nieuwe, betere TV kunt halen.
Je zou de winkel, Philips of een reparateur kunnen bellen voor een prijsschatting om dat verschil wat concreter te maken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dit toestel nog hebt: leg het toestel met het beeld naar beneden op een vlakke tafel met een handdoek er onder, zo voorkom je beschadigingen. Haal alle schroeven er uit en haal de achterkant er af. Kijk of je iets kunt ontdekken wat er niet normaal uitziet, dat is het minste wat je zelf kunt doen. Foto's hier plaatsen doet vaak ook wonderen.

Misschien kom je er zo achter, als je er zelf niet veel kennis van hebt om te kunnen repareren, dat het laten fixen door een medetweaker de beste, snelste en goedkoopste oplossing is. Er zijn genoeg mensen hier die weten hoe ze een soldeerbout moeten hanteren.

Het zou niet het eerste toestel zijn die wordt afgeserveerd omdat er een onderdeeltje van €0,25 kapot is gegaan. Het is niet geheel vreemd dat een condensator een keer ontploft om zo een heel toestel als defect te laten lijken.