Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn18
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-03 21:50
Ik ben bezig om een netwerkje in te richten, maar loop tegen een probleem aan. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Voor het netwerk gebruik ik de volgende apparaten:

1. Glasvezelmodem Caiway
2. D-Link DIR-655
3. TP-Link TL-WDR360

De D-Link staat aan de voorkant van het huis en is met een UTP-kabel verbonden met de Glasvezelmodem. Deze router moet functioneren als DHCP en dus de ip-adressen uitdelen. Deze router voorziet de voorkant van het huis van Wifi en een aantal apparaten via UTP.

Vanaf de D-Link loopt er een netwerkkabel naar de TP-Link aan de achterkant van het huis. Op deze router wil ik DHCP uitzetten zodat de D-Link de ip-adressen ook uitdeelt voor apparaten die verbinden via deze router. Deze router voorziet de achterkant van het huis van Wifi en een aantal apparaten via UTP. De wifi krijgt dezelfde SSID en wachtwoord als de Wifi van de D-Link.
Daarnaast wil ik op deze router het guest-network gebruiken. Wanneer iemand gebruik maakt van dit netwerk mag hij echter geen verbinding maken met apparaten op het lokale netwerk (zowel op de TP-Link als op de D-Link). Dit krijg ik helaas niet voor elkaar.

Wie kan mij helpen om dit werkend te krijgen? Mocht het nodig zijn om alternatieve firmware op de TP-Link te installeren hoeft dat geen probleem te zijn.

Alvast bedankt.

LR AWD / Black / Black / Aero, Bestelling 5-10, RN 5-10, VIN 26-11, levering verwacht: 8-15 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wat lukt er dan specifiek niet ? Waar loop je tegen aan ?

En wat heb je al gedaan om het op te lossen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:59
Als je VLANs aan kan maken dan zou het moeten werken de vraag is echter kunnen deze routers dat ? (neem aan dat je geen managed switch er tussen hebt)