Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: applicatie die inhoud van UI component teruggeeft

Pagina: 1
Acties:

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik gebruik een standalone Windows applicatie waarin een dropdownlijst met +- 300 elementen zit. De inhoud van deze lijst zou ik graag hebben zodat ik deze lijst in mijn eigen frontend van deze applicatie kan stoppen. 1 voor 1 overtikken duurt een beetje lang en is erg RSI gevoelig.

Het is een Windows exe file en de elementen worden niet zichtbaar als ik de binary in notepad gooi. Ik heb ook al gezocht op zaken als "read ui components from windows application" maar geen succes. Ik heb geen idee op welke termen ik moet zoeken. Ik kan mij haast niet voorstellen dat hier geen applicatie voor beschikbaar is.

Op het werk gebruiken wij Squish (testing tool) die iets vergelijkbaars doet op een java client (door de ui componenten heen navigeren), echter is dat een betaalde tool.

Iemand enig idee of er zo 1 2 3 een tooltje beschikbaar is om de inhoud van een UI component uit te lezen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
  • Gebruik strings om tekenreeksen uit je executable te halen
  • Gebruik een decompiler om de broncode van een .Net-applicatie te bekijken
  • Gebruik (Win)Spy++ om properties van windows en controls uit te lezen

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

• Gebruik Resource Hacker om te neuzen in binaries.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Helaas bieden de 4 genoemde tools geen oplossing:
Strings: als ik zoek op de tekst waarvan ik weet dat deze voorkomt dan vind ik niets
ilspy: helaas is het geen .net applicatie, hij kan in ieder geval niets met de exe file
winspy: applicatie die uitgelezen wordt crasht bij het klikken op class, windows tab blijft erg leeg
Resource Hacker: geeft enkel een .ico file en enkele png bestanden.

Andere ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 18-08-2015 20:37 ]

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Aangezien het eenmalig lijkt te zijn, gewoon een paar screenshots en dan OCR?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Haalt deze applicatie de data niet uit een extern bestand (bijvoorbeeld XML, of een DLL) of internet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Data bevind zich in de applicatie zelf (exe file). Screenshots maken en OCR'en is wellicht een optie, waarschijnlijk een stuk of 30 screenshots aangezien het dropdown lijstje niet veel records toont. De kick is nu natuurlijk om dit te rippen uit de GUI :).

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28
  • Misschien is AutoIt nog een ideetje
Ik ben met je eens dat het mogelijk moet zijn... Tools zoals HitmanPro en Unchecky interacteren ook hevig met closed-source applicaties en lezen window states, ik kan me niet voorstellen dat dat op basis van OCR gebeurt. Vreemd dat WinSpy++ crasht, wellicht dat je het nog eens met Spy++ (SPYXX.EXE) kunt proberen, vindbaar op de Visual Studio-cd's of via mdb blog.

Ik vraag me alleen wel af of je met zulke tools überhaupt je listitems in een parseerbaar formaat naar voren gaat krijgen. Dus bereid je maar voor op het overtikken van het verhaal :) (overigens iets wat de eindgebruiker prima voor jou kan doen?)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1