Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Beste tweakers.

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin. Zij deelt echter haar internet samen met haar onderburen (waar ook het modem staat), verder is er geen vaste verbinding doorgetrokken naarboven. Dit resulteert erin dat het wifi signaal erg slecht is en vaak eruit knalt. Ik heb voor mijn werk een stabiele connectie nodig en dus heb ik met Ziggo gebeld. Die adviseerden mij om een router aan te schaffen zodat ik een goed wifi signaal heb en een vaste connectie kan aanleggen naar mijn pc.

Het probleem is echter dat ik nog nooit een router heb aangeschaft en er dus erg weinig verstand van heb.

Ik hoef niet het beste van het beste, belangrijk is voor mij dat ik gewoon een goede internet connectie krijg dat is het enige wat de router goed moet doen, overige functies heb ik niet nodig.

Hebben jullie enig idee wat voor router ik zou kunnen nemen en op wat voor kosten ik zou moeten rekenen? (eventueel suggesties voor een router zijn welkom!).

Alvast bedankt!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

pricewatch: KPN WiFi Versterker DualBand

No nonsense..maar wel met IMGP snooping en dekt in z'n 1tje een fors rijtjeshuis.

[ Voor 24% gewijzigd door Waterlelie op 17-08-2015 20:57 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Rixos
Bedankt voor de tip! De man van ziggo zei alleen dat een wifi versterker geen zin had als het wifi signaal dat het modem uitzendt ook al erg slecht is. En de buren beneden hebben ook last van slechte wifi terwijl het modem op hun verdieping staat. Tevens zou ik graag ook een vaste verbinding naar mijn computer hebben en dan kom ik toch bij een router uit. Wat is IMGP snooping overigens?

• Rixos
Of zie ik het nou verkeerd, is dit wel een router die je voorstelde?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat waterlelie linkt is in te zetten als accespoint. Je sluit hem bekabeld aan en vervolgens zend hij zijn eigen wifi uit.
Daarnaast heeft dit apparaat een ingebouwde switch waardoor je tot 4 apparaten bekabeld kunt aansluiten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Een router is in weze een apparaat waar ook je internet verbinding opzit..zie: je ziggo "modem".
En IMGP snooping kan handing zijn als je op een later tijdstip over gaat op glasvezel....deze kan goed met de verschillende vlans(VOIP, IPTV, Internet) omgaan.
Een concurerend apparaat kost vaak meer dan €100.

[ Voor 9% gewijzigd door Waterlelie op 17-08-2015 21:44 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Rixos
Switchie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:36:
Wat waterlelie linkt is in te zetten als accespoint. Je sluit hem bekabeld aan en vervolgens zend hij zijn eigen wifi uit.
Daarnaast heeft dit apparaat een ingebouwde switch waardoor je tot 4 apparaten bekabeld kunt aansluiten.
Thanks voor de uitleg, ik snap het alleen nog niet helemaal.
Er is namelijk geen internetkabel doorgetrokken naar boven, en heb ik die dan niet nodig om aan te sluiten op de accespoint? Of heb je het gewoon over een stroomkabel.

• Rixos
Waterlelie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:44:
Een router is in weze een apparaat waar ook je internet verbinding opzit..zie: je ziggo "modem".
En IMGP snooping kan handing zijn als je op een later tijdstip over gaat op glasvezel....deze kan goed met de verschillende vlans(VOIP, IPTV, Internet) omgaan.
Een concurerend apparaat kost vaak meer dan €100.
I see, bedank voor de uitleg!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Is het mogelijk een kabel naar boven te trekken....gebruik je fantasie.
Deze methode heeft namelijk verre weg de voorkeur als je een stabiele (wifi) verbinding wil.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Gaatje in beide kozijnen prikken en utptje doorsteken, (Het is niet de mooiste oplossing maar wel de snelste, en stabielste)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1