OS X Installeren Na Windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Beste Tweakers

Ik vermoed dat ik hier een vrij alleenstaand geval ben, maar ik draai op dit ogenblik exclusief Windows op mijn MacBook Pro. OS X heb ik wel op een extern SD kaartje draaien, maar dat gaat toch net iets te traag op die momenten dat ik wel eens gebruik wil maken van OS X, vandaar dit topic.

Ik had graag OS X nu naast mijn bestaande Windows installatie geplaatst. Iemand die hier ook al ervaring mee heeft gehad, of tips kan geven hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken? Kan OS X er mee omgaan dat het niet het eerste OS is dat geinstalleerd staat en bijgevolg dus niet gaat klooien met de boot entry van Windows?

Op dit moment ben ik puur aan het uitzoeken of het mogelijk is. Heb dus zelf nog geen enkele actie ondernomen om het te proberen.

Alvast bedankt voor jullie input! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:39
Bij het gebruik maken van Bootcamp krijg je de keuze welke partitie als "primair" wordt gebruikt. Is dat voor jou windows dan kan je via bootcamp opteren om primair windows te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dat werkt zonder problemen, gewoon zien dat je al een partitie hebt aangemaakt in Windows.
Deze partitie kan je dan tijdens de installatie van OSX als HFS+ formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Maak met windows een lege ruimte aan van de gewenste grootte (liefst iets groter dan je sd kaartje). Start dan op via die sd kaart. Hierna kan je heel eenvoudig met carbon cooy cloner de sd kaart kopieren naar die lege partitie en daarvan af booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
Hmm, dus het is zo simpel als in Windows de gewenste grootte van partitie te maken zonder een bepaald file-systeem formaat, en dan ofwel opnieuw installeren via eventueel de recovery tools of mijn bestaande installatie clonen naar de target partitie.

Bedankt! Zal dit later op de dag proberen toe te passen en de uitkomst rapporteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
juniordiscart schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:13:
Hmm, dus het is zo simpel als in Windows de gewenste grootte van partitie te maken zonder een bepaald file-systeem formaat, en dan ofwel opnieuw installeren via eventueel de recovery tools of mijn bestaande installatie clonen naar de target partitie.

Bedankt! Zal dit later op de dag proberen toe te passen en de uitkomst rapporteren. :)
Ja ik ben heel benieuwd! Laat het even weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juniordiscart
Hmm, het is me niet gelukt om een van bovenstaande gesugereerde procedures te volgen. In Windows een extra partitie aanmaken was geen probleem, maar deze extra partitie werd niet herkend door de disk utility uit OS X om nadien een fresh install of clone hierop uit te voeren. Vanuit de disk utility de Windows partitie kleiner maken werkte ook niet, dan bleef disk utility hangen. Er was ook wat mis met mijn EFI partitie. Deze werd niet goed herkend door OS X waardoor disk verification en repair ook niet werkte...

Uiteindelijk toch gewoon de "klassieke" methode gebruikt: eerst OS X installeren en nadien via Boot Camp Windows er maar opgezet. Heeft wat werk gekost om alles terug te zetten, maar het draait nu allemaal naar behoren.

Toch bedankt voor jullie input allemaal.

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Let wel op dat je je data in Windows goed backupt. Heb 2x meegemaakt dat na een software update van OS X de Windows partitie naar de haaien was :+
Pagina: 1