Mediacenter op basis van NUC of anders ?

Pagina: 1
Acties:

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de mediacenter gebruiken icm KODI om MKV's inclusief DTS-HD MA en/of True HD af te spelen (mag passtrue, raspberry ondersteund dit niet.. Het is niet de bedoeling om een dedicated mediaspeler te komen , die zijn te beperkt als ik eventueel andere dingen met het apparaat wil doen

Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is 350- euro maximaal

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die ik kan hergebruiken

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Genoeg om vloeiend te kuinnen streamen , films komen op een apparte NAS te staan

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zit zelf aan een NUC te denken , mits deze krachtig genoeg is en alle sound formaten ondersteund

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Komt in de woonkamer dus zo stil mogelijk , heeft in eerste instantie weinig interne opslag nodig.

Ik heb al meerdere systemen gehad, Eminent , BoxeeBox , Mede8er, Minix Neo x8-H en laats een Raspberry PI 2 ... Waar ik het meeste plezier van heb gehad is de BoxeeBox maar die werd niet meer ondersteund...

Nu wil ik graag iets op basis van Windows of Linux... Android vond ik persoonlijk niet fijn om meer te werken, ook weer te beperkt..

Ik heb redelijk wat bluray op DTS-HD MA formaat en die spelen prima op mijn Marantz versterker maar konden niet dmv Raspberry en Openelec (Passtrue) weergegeven worden, dit werd terug naar DTS gesampled... Ook trok de Kodi het streamen niet , beeld ging stotteren...

Als tussenoplossing gebruik ik nu mijn SurfacePro 3 als mediaplayer , die doet het overigens perfect maar is hier natuurlijk niet voor aangeschaft :)

[ Voor 34% gewijzigd door joecks op 18-08-2015 10:43 . Reden: Informatie toegevoegd wat ik allemaal al geprobeerd heb ]

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 09:28
Inmiddels een NUC besteld de i3 versie 5de generatie... kijken of het wat is , krijg m vandaag...

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Mijn ervaring is dat een raspberry of een van de vele media boxjes vaak net niet lekker werk. Ben benieuwd of je NUC een goede oplossing is :)