Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studielaptop voor ongeveer. € 500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn zusje ben ik op zoek naar een studielaptop. Het budget is rond € 500 en het scherm moet niet groter zijn dan 14 inch. Ze gaat de laptop regelmatig meenemen dus de laptop mag niet te zwaar zijn en de accu moet het een poosje kunnen uithouden. Een touchscreen is geen vereiste, wel een fijn toetsenbord. Ik ben zelf geen fan van een mat beeldscherm, omdat ik de kleurweergave dan niet mooi vindt. In dit budget wil ik graag een Intel Core i3 processor. Een volwaardige SSD lijkt geen optie in verband met het budget.
Merkvoorkeuren zijn Asus of Lenovo in verband met bouwkwaliteit.

Ik ben zelf tot de volgende selectie gekomen;

Lenovo Yoga 2 13.3 inch - € 579
http://www.paradigit.nl/l...-13/20517852/details.aspx

Voordelen: FHD IPS scherm, backlit keyboard, 8 gb cache ssd
Nadelen: prijs,Geen LAN poort, berichten over luide ventilator

Asus S301LA-C1141H 13.3 inch - € 489
http://www.wehkamp.nl/ele...aptop/C26_6F4_6F4_407191/

Voordelen: prijs
Nadelen: geen cache ssd

Lenovo IdeaPad G40-80 14 inch - € 366
http://www.paradigit.nl/l...-80/80037903/details.aspx

Voordelen: prijs
Nadelen: geen cache ssd,(bouw)kwaliteit, gewicht (2.1 kg)

Ik hoop dat jullie nog suggesties of opmerkingen hebben.

Verwijderd

Ik zou geen Lenovo nemen. Zoek maar eens op "Lenovo superfish" en "lenovo bios rootkit". Lijkt verdacht veel op mafiapraktijken.

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 20:59
Ik zit zelf ook al een tijdje te zoeken in dit segment. Wil een desktop met daarbij een losse ultralichte 13,3'' laptop van rond de 500 euro om overal mee naar toe te slepen. Chromebook is voor mij daarbij niet echt een optie omdat ik erg veel offline ga werken en ook een beetje wil kunnen downloaden/streamen. Als ik dan even filter in the pricewatch komen er een aantal interessante laptops uit. Om eerlijk te zijn denk ik dat je beter voor de combi Celeron+SSD kunt gaan dan voor de i3+HDD. Vandaar dat ik i3 niet als vereiste gebruik in de pricewatch filter.

pricewatch: Asus VivoBook S301LA-C1141H
Deze voldoet eigenlijk perfect aan je eisen, behalve dat er een HDD in zit. Glanzend scherm, i3, 1,75kg.

pricewatch: Asus R301LA-FN063H
Lijkt waarschijnlijk behoorlijk veel op de Vivobook van hierboven. Deze laptop van Asus beschikt echter over SSD ipv HDD, maar het scherm is wel mat. Verder is hij nog ietsjes lichter en is de processor een generatie nieuwer.

pricewatch: Lenovo M30-70 MCF38MH
Dan ook nog 1 van lenovo. Met HDD, mat scherm maar wel i3 en prima gewicht.

Verwijderd

Topicstarter
Lenovo superfish is inderdaad opmerkelijk.

De Vivobook 301 is inderdaad een nette laptop met touchscreen. Deze zou ik op den duur nog kunnen upgraden met een ssd en dan heb je toch een fijne machine.

De r301a heeft als voordeel de nieuwe generatie processor, maar het scherm is een dealbreaker. Waarschijnlijk hetzelfde matte paneel als in de Asus Chromebook en dat ziet er niet goed uit.

Dit geld ook voor het scherm van de Lenovo m30-70.

Op dit moment heeft de Vivobook s301 de beste papieren.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:53:
Ik zou geen Lenovo nemen. Zoek maar eens op "Lenovo superfish" en "lenovo bios rootkit". Lijkt verdacht veel op mafiapraktijken.
Ik heb nu lenovo en ik ben er niet mee eens

Ontopic:

Doet ze alleen Word en surfen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-08-2015 20:05 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Ontopic:

Ja, voornamelijk Word en surfen, en het bekijken van Youtube. .

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
Dutchredgaming schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Ontopic:

Als je goed leest wat voor meuk superfish+ de bios rootkit (Is gewoon malware) is, dan zou je redelijk schrikken en tot het besluit komen nooit meer Lenovo te kopen, maakt niet uit hoe goed hun prijs/kwaliteit is al geven ze mij geld toe er komt bij mij nooit meer een Lenovo in huis.

On-topic: een touchscreen lijkt leuk, maar houd er rekening mee dat windows 10 NIET touch friendly is zoals windows 8 dat was, daarnaast zit je altijd met vinger afdrukken op je scherm en heb je veelal een glanzend scherm wat alle lichtvormen reflecteert.

Als een HD scherm je niet zoveel interesseert zou je voor een dell kunnen gaan, dan blijft er ook nog budget over om een SSD upgrade uit te voeren. (Ik vind een SSD echt een must, je wint hier enorm veel snelheid mee)
pricewatch: Dell Vostro 3549-8567

Als je graag een HD scherm wilt zou je voor de volgende asus kunnen gaan, echter is deze duurder en is de processor een stuk langzamer(1,9ghz tegenover de 2,7ghz van de Dell).
pricewatch: Asus R556LA-DM750H

EDIT: Zijn overigens 15,6" laptops, deze zijn nog makkelijk mee te nemen, vooral de Dell Vostro is vrij dun.

[ Voor 3% gewijzigd door Azerion op 18-08-2015 10:06 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Azerion schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:04:
[...]

Als je goed leest wat voor meuk superfish+ de bios rootkit (Is gewoon malware) is, dan zou je redelijk schrikken en tot het besluit komen nooit meer Lenovo te kopen, maakt niet uit hoe goed hun prijs/kwaliteit is al geven ze mij geld toe er komt bij mij nooit meer een Lenovo in huis.
In ieder geval heeft mijn laptop beide niet :D

Review QNAP TS-230 NAS

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:08
Ook ik heb ongeveer dezelfde eisen, van de week zag ik in de folder van de mediamarkt de hierboven genoemde yoga 2 13 staan. Dit leek mij een interessant apparaat zijn er mensen die ervaring hebben met deze laptop?
Pagina: 1