Ik raad mensen altijd sterk af om mobieltjes te kopen met te hoge resoluties. Wat versta ik daar onder: Mobieltjes die een resolutie hebben die hoger is dan het oog op een normale afstand kan zien. Nu kun je discussiëren over hoe hoog dat exact is, maar over het algemeen is iedereen het er wel over eens dat boven de 400 PPI echt niet meer gezien kan worden (en realistisch ligt dat punt meer rondom 350 PPI 1). Toch zie ik hier dat veel tweakers (mensen die meestal toch net meer van techniek weten dan Jan en alleman) mobieltjes kopen met resoluties van 1440 x 2560 enzo... waarom?
Het kost batterij, animaties enzo worden er minder smooth door, etc. Van fullhd naar qhd is gewoon een sprong van 70%... dat is echt best wel veel~
En ja, dat is een oprechte vraag, want het enige nut wat ik kan bedenken is als je er met een vergrootglas naar wilt kijken zoals bij mobile VR, maar de enige mobieltje waar je dat een beetje redelijk mee kunt doen zijn de Samsung Gear series en zelfs daar is dat een zeldzaamheid. Dus... vergeet ik nu iets of wat?
(en nee, dit niet een aanval ofzo op mensen die dat soort mobieltjes kopen, maar ik raadde iemand vandaag zowel af om dat nieuwe mobieltje van Microsoft te kopen als een S6... dus vandaar
)
1 Het oog werkt apart, en daardoor hangt het van de afbeelding af hoe scherp je het kunt zien. Praktisch gezien ligt het ergens tussen de 320 PPI en 400 PPI in ieder geval voor mensen die hun mobieltje graag relatief dichtbij hun gezicht houden.
En ja, dat is een oprechte vraag, want het enige nut wat ik kan bedenken is als je er met een vergrootglas naar wilt kijken zoals bij mobile VR, maar de enige mobieltje waar je dat een beetje redelijk mee kunt doen zijn de Samsung Gear series en zelfs daar is dat een zeldzaamheid. Dus... vergeet ik nu iets of wat?
1 Het oog werkt apart, en daardoor hangt het van de afbeelding af hoe scherp je het kunt zien. Praktisch gezien ligt het ergens tussen de 320 PPI en 400 PPI in ieder geval voor mensen die hun mobieltje graag relatief dichtbij hun gezicht houden.