Hey iedereen,
Op dit moment doe ik eigenlijk alles op mijn laptop, maar omdat ik deze heb aangeschaft voor alle zware programma's van de universiteit, en ik nogal veel gebruik maak van de laptop, ben ik bang dat deze het niet 5 jaar vol gaat houden. Daarom zou ik graag een goede PC willen kopen, zodat ik de laptop alleen voor school hoef te gebruiken.
Ik heb niet veel verstand van computers en daarom hoop ik hier wat wijzer te worden over mijn keuze's en wat eventueel beter zou zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + streamen op twitch
Ik speel eigenlijk alleen league of legends dus dit moet de PC aankunnen terwijl ik stream.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum is 1000 euro, maar iets minder zou fijn zijn aangezien ik ook nog een beeldscherm en een toetsenbord moet kopen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een (standaard) logitec muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet goed genoeg zijn om te streamen. Ik heb al een beeldscherm maar wil graag met 2 beeldschermen gaan werken en volgens mij had ik gelezen dat je dan ook rekening moest houden met bepaalde componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb niet heel veel verstand over welke merken beter zijn etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Ik heb al wat rondgekeken op verschillende sites die PC's verkopen, en kom dan eigenlijk vaak op ongeveer dezelfde componenten uit:
Onderdelen: (deze komt van Deze site)
Cooler Master K380
Standaard fans
Gratis OGS Mousepad
Intel Core i5 4690k 3.5GHz
Niet Overclocken
Xilence LGA 1150
Asrock H81M-HDS
8GB G.Skill 1600MHz
Seagate 1TB HDD 7200RPM
7.1 surround via moederbord
1GB LAN via Moederbord
Liteon DVD-rewriter
Windows 8.1 64B - Start Menu Knop Mod
Nvidia Geforce GTX 750 TI - OGS Overclocked
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt
Op dit moment doe ik eigenlijk alles op mijn laptop, maar omdat ik deze heb aangeschaft voor alle zware programma's van de universiteit, en ik nogal veel gebruik maak van de laptop, ben ik bang dat deze het niet 5 jaar vol gaat houden. Daarom zou ik graag een goede PC willen kopen, zodat ik de laptop alleen voor school hoef te gebruiken.
Ik heb niet veel verstand van computers en daarom hoop ik hier wat wijzer te worden over mijn keuze's en wat eventueel beter zou zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + streamen op twitch
Ik speel eigenlijk alleen league of legends dus dit moet de PC aankunnen terwijl ik stream.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum is 1000 euro, maar iets minder zou fijn zijn aangezien ik ook nog een beeldscherm en een toetsenbord moet kopen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een (standaard) logitec muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet goed genoeg zijn om te streamen. Ik heb al een beeldscherm maar wil graag met 2 beeldschermen gaan werken en volgens mij had ik gelezen dat je dan ook rekening moest houden met bepaalde componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb niet heel veel verstand over welke merken beter zijn etc.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan
Ik heb al wat rondgekeken op verschillende sites die PC's verkopen, en kom dan eigenlijk vaak op ongeveer dezelfde componenten uit:
Onderdelen: (deze komt van Deze site)
Cooler Master K380
Standaard fans
Gratis OGS Mousepad
Intel Core i5 4690k 3.5GHz
Niet Overclocken
Xilence LGA 1150
Asrock H81M-HDS
8GB G.Skill 1600MHz
Seagate 1TB HDD 7200RPM
7.1 surround via moederbord
1GB LAN via Moederbord