Herinstallatie Windows 10 bij vervangen moederbord

Pagina: 1
Acties:

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Hoi!

Korte vraag: Ik ga morgen mijn moederbord en cpu vervangen. (Van een ASRock 970 Extreme4 naar een MSI Z170A PC MATE) Moet ik daarbij ook Windows 10 opnieuw installeren? Ik weet dat het bij Windows 7 zeker moet maar las dat het bij de nieuwere versies van Windows anders zit. Echter kan ik er niet veel informatie over vinden, vandaar dat ik hier een topic aanmaak.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Als het problemen geeft doe ik sowieso een reinstall.

Alvast bedankt!)

[ Voor 8% gewijzigd door ArmouredSPony op 17-08-2015 16:23 ]

• D4NG3R
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Dit was meer wat geweest voor Windows Clients maar het ligt nogal aan de versie die je van Win10 hebt, als je hebt geupgrade vanaf 7/8(.1) mag je officieel niks aan je PC veranderen. Vaak kan je vervolgens via de telefoon wel weer (her)activeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Windows 10 upgrades worden aan je moederbord serial "vastgesmolten" c.q. als je de gratis Windows 10 upgrade doet zit die install voor altijd vast aan je moederbord en moet je dus eigenlijk een nieuwe code kopen als ik het goed begrepen heb.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 16-12-2025

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik heb nog wel een Windows 10 key over als de huidige niet meer werkt. Gaat mijn installatie wel werken icm de nieuwe hardware?)

• D4NG3R
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

De tijd waarin je een complete herinstallatie moest doen omdat je het moederbord vervangt is wel voorbij, sinds Win7 gaat dat eigenlijk wel goed als je voordat je de HW vervangt de drivers even verwijderd in safe mode.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken