Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik heb zojuist Windows 10 geïnstalleerd en wil nu mijn pc herstellen via Instellingen.
Ik krijg de volgende waarschuwing:

"Deze PC is recentelijk bijgewerkt naar Windows 10. Als u deze PC opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."

Betekent dit dat ik na het herstellen weer op Windows 7 uitkom? Ik wil graag op Windows 10 blijven maar alle programma's etc. verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Waarom wil je je pc precies herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanW
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-12-2020
Arjantje72 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:14:
De PC wordt trager, ik wil opnieuw beginnen (alle programma's verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:14:
Lezen is ook een kunst he?
Ik wil graag op Windows 10 blijven maar alle programma's etc. verwijderen.
Als TS eens gaat kijken in dit topic [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen en daarmee tot de conclusie komt dat een verse installatie van Win10 tot de beste optie behoort, had dit topic nooit hoeven te bestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom niet gewoon een verse win 10 installatie vanaf USB? Met het tooltje van microsoft heb je zo een bootable USB gemaakt waarna je de boel opnieuw kan installeren.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

[...]

Als TS eens gaat kijken in dit topic [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen en daarmee tot de conclusie komt dat een verse installatie van Win10 tot de beste optie behoort, had dit topic nooit hoeven te bestaan.
Programma's verwijderen kan ook via control panel.
Dus de vraag wat de specifieke reden was is zo gek nog niet.
Soms is een TS wat karig en blijkt er een betere oplossing te zijn als men eenmaal iets meer weet.

Daarbij zou ik verder idd gewoon een hele clean install doen van windows 10.
Dan weet je zeker dat alles schoon is, ipv alleen programma's e.d weg te laten halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:16:
[...]

[...]

Normaal reageren ook blijkbaar...
Ik vond zijn reden niet helemaal logisch

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 17-08-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je weer op Windows 7 uitkomt.
Het beste dus Windows 10 alsnog clean installen zoals door anderen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 17:40
In Windows 10 heb je via "Settings" -> "Update & Security" ook de optie "Recovery" waarmee je vanuit Windows 10 een verse herinstallatie kan doen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Allard schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:24:
In Windows 10 heb je via "Settings" -> "Update & Security" ook de optie "Recovery" waarmee je vanuit Windows 10 een verse herinstallatie kan doen.
Ja, en daar moet je ook weer mee oppassen. Misschien heb ik toen de verkeerde knopjes ingedrukt, maar ik dacht dus een recovery naar een clean install uit te voeren. Maar mooi niet, hij recoverde naar de oude win7 die de fabriek op een herstelpartitie had gezet. Dan ben je nog eens ver van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

settings > update & security > recovery > reset, kijk uit dat je niet alle schijven reset. Is daarna schone installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:50
StanW schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:11:
"Deze PC is recentelijk bijgewerkt naar Windows 10. Als u deze PC opnieuw instelt, kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."
Het begin klopt, nl. de eerste anderhalve zin. Het laatste deel van de tweede zin is op z'n zachts gezegd erg ongelukkig geformuleerd... Wat ze bedoelen is dat je daarna niet meer terugkunt naar W7, omdat dat herstelpunt wordt "overschreven" met wat je nu hebt. Maak trouwens wel van tevoren even een install-usb aan, mocht je maar 1 computer bij de hand hebben. Ik heb dit na een w10 update nl. ook gedaan, en kreeg toen een "inaccessible boot device", waarna de oplossing een cleane install via usb was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind het frappant dat hier zo "raar" op gereageerd wordt.

bij elk toestel kan je iets naar fabrieksinstellingen terugzetten bijvoorbeeld als je het wil verkopen. Dit kan bij telefoons, tablets en bij OSX maar bij pc's is dit blijkbaar ontzettend omslachtig om krijg je te horen dat je maar opnieuw je os moet installeren.

Hoe moeilijk moet het zijn om je hele OS terug te zetten naar fabrieksinstellingen zonder je documenten, installaties en andere crap die je ondertussen hebt geïnstalleerd.

En waarom wordt deze interessante vraag afgewimpeld naar een anders topic of als iets niet relevants.
Daar staat namelijk ook niets in wat de TS en ik proberen te vinden.

Op internet kan ik ook niks boeiends vinden behalve een backup met je persoonlijke bestanden er bij.

De methode die de TS ook probeert insinueert dat hij teruggezet wordt naar windows 7
Dit is uiteraard niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan in windows gewoon een recovery image aanmaken.
Als je die maakt zonder extra apps en documenten kan je dus terug naar dat image.
Maar de meeste mensen willen een herstel van een OS met behoud van hun documenten.
Want het OS is niet lekker meer. En een clean install ben je je documenten kwijt (tenzij je slim bent en ze niet op je C hebt staan).
Voor die mensen kan je dus een refresh doen van je systeem. Waardoor je een frisse installatie hebt van windows. Maar je je documenten behoud. En een groot aantal apps ook.
Helaas werken andere applicaties met registersleutels e.d waardoor die meestal als nog opnieuw geinstalleerd moeten worden.
Dan is een clean install misschien handiger. Of een image backup met alles er in.

Als jij je pc wilt doorverkopen wil je toch dat jouw data er niet meer opstaat.
Je hdd;s goed formatteren en een clean install is vaak dan wel zo fijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1