Wifi bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-02 14:30

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Klein verhaaltje vooraf:

Wij zijn overgestapt van KPN naar Vodafone grotendeels voor de goedkopere prijs van Vodafone. Dus we hebben nu een Huawei HG659 modem hier hangen, alleen is het wifi bereik hier echt een drama, wifi valt soms uit onder het Netflix kijken en het bereik lijkt steeds wel te veranderen. De Huawei zijn bij andere klanten van Vodafone ook niet echt populair maar helaas krijg je alleen deze bij Vodafone. Dus zoek ik nu een Acces Point met UTP aansluiting voor stabiele Wifi verbinding thuis.

Ik zoek een?
Zoek een Acces Point(of 2 stuks) met UTP aansluiting voor stabiele Wifi verbinding thuis. Wonen in een vrijstaand huis met bovenverdieping en zolder(zolder word gebruikt als slaapkamer). Ook willen we in de tuin en garage wifi verbinding. Dus het is een aardig grote omgeving

Wat is je budget?
50-100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix moet gewoon zonder haperingen draaien, resoluties zoals 1440p op Yoututbe kunnen afspelen. (garage is meer voor spotify gebruik)

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: TP-Link RE200 Heeft ook AC 5Ghz mogelijkheid.

pricewatch: DrayTek Vigor AP 800 staat goedkoop in de V&A. Met als leuke optie dat je meerdere lan poorten hebt.

pricewatch: Zyxel NBG6616 lijkt me geen dure koop.

Welke vragen heb je hier nog over?
De Huawei modem heeft ook AC 5Ghz verbinding, wij gebruiken gewoon de 2.4ghz. Omdat de AC 5Ghz nog minder bereik heeft. Als ik straks een nieuwe Acces Point heb die ook AC 5Ghz heeft, zal ik dan overgaan op de AC 5Ghz verbinding?

Alvast bedankt voor het advies!

[ Voor 9% gewijzigd door Tammesp op 17-08-2015 16:23 ]

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:51

Detmer

Professioneel prutser

Persoonlijk zou ik zeggen deze: pricewatch: Zyxel NBG6616 , van de 3 die je aangeeft dan tenminste.
De rest heeft voor zover ik kan zien namelijk alleen maar 100mbps poorten, wat in een modern (en op de toekomst gericht netwerk) eigenlijk al te langzaam is.

Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het zo dan 2,4ghz meer afstand kan overbruggen t.o.v. 5ghz, maar dat 5ghz minder druk bezet is. Je zult de accespoints dan ook strategisch neer moeten zetten, zodat je op de plekken waar je het beste en snelste internet wil hebben op de 5ghz kan zitten.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Detmer schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 20:28:
Persoonlijk zou ik zeggen deze: pricewatch: Zyxel NBG6616 , van de 3 die je aangeeft dan tenminste.
De rest heeft voor zover ik kan zien namelijk alleen maar 100mbps poorten, wat in een modern (en op de toekomst gericht netwerk) eigenlijk al te langzaam is.

Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij is het zo dan 2,4ghz meer afstand kan overbruggen t.o.v. 5ghz, maar dat 5ghz minder druk bezet is. Je zult de accespoints dan ook strategisch neer moeten zetten, zodat je op de plekken waar je het beste en snelste internet wil hebben op de 5ghz kan zitten.
Ja die 100mb poortjes zijn niet het beste. Heb even wat ingelezen en 2.4Ghz heeft idd meer bereik dan 5Ghz maar 5Ghz is weer stabieler.

Zit er alleen nog mee hoe het met de bereik komt. Want onze modem krijgt geen signaal op de zolder en ook niet in de tuin. Maar als ik die Zyxel koop krijg ik denk ik niet wifi verbinding op de zolder en in de tuin. En 2 Zyxels aanschaffen is weer duur.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier een TP-Link met Open-WRT firmware er op. Ding komt prima op zolder terwijl het lekker in de meterkast beneden hangt.

Ow, en als je een ander access point of router koopt: schakel de wifi van de Huawei uit of schroef de antenne er af. Zo weet je in ieder geval zeker dat de boel niet op elkaar gaat zitten storen.

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Dezelfde TP-Link dan uit me post? Misschien is het wel beter dat ik 2 van die apparaten koop. Om zo overal goed wifi bereik te krijgen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CAA

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1