Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik had graag advies gekregen hoe ik mijn huidige setup kan verbeteren of veranderen.

Mijn huidige setup:

Netgear NAS (readynas) met couchpotato, sickbeard, sabnzbd, deze zijn allemaal goed ingesteld en werkende.

2tv's met elks een WD LiveTV media player. (zelfde werking dan via de explorer op mijn pc)

Via deze media player connecteer ik rechtreeks op de folders op mijn nas en kies ik welke film / serie ik wil bekijken door manueel naar de juiste folder/episode te gaan en daar te kiezen voor afspelen.

Betere setup: ??????

Is het mss beter aan te raden om vb: plex of Kodi te installeren op mijn NAS en die te laden in mij WD LiveTV ???

Dank bij voorbaad voor de tips, voor een betere setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnout963
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 21:54
Waarom wil je het veranderen?
Werkt het nu niet goed?
Heb je de andere opties al geprobeerd?

Zoveel vragen...... Wat is nu het probleem, en wat heb je er zelf al aangedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Alles werkt zoals ik het nu doe, maar ik moet vb onthouden, welke films / afleveringen ik al gezien heb en welke nog niet, kan dit geautomatiseerd worden door vb kodi of plex?

het kan zijn, dat mijn setup makkelijker is op een andere manier....
vb als ik nooit gehoord had van couchpotato, dan zat ik nu nog automatisch mijn films te zoeken en manueel te donwloaden, terwijl het nu automatisch gebeurd.... vandaar mijn vraag of er een betere setup is dat mijn leven makkelijker kan maken

ik heb zelf nog niets anders geprobeerd, omdat ik ook niet te veel addons op mijn nas wil installeren om ze daarna gewoon terug te verwijderen, ik heb een hekel aan installeren en verwijderen, om te testen, ik denk dan altijd dat er wel iets achter blijft op mijn systeem. (smetvrees?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij draait er Propriety software op de WD live. Even Kodi installeren gaat niet.

Kodi heeft ook geen server kant. Wel kan je, met wat aanpassingen, een MySQL DB draaien zodat verschillende Kodi spelers verwijzen naar dezelfde DB. Dat betekend dat je een film gestart op je Tablet, verder kan kijken op je TV1 of TV2 zeg maar.

Plex heeft wel een server kant. En kan met DLNA ook werken.
in hoeverre je WDlive daarmee overweg kan weet ik niet.

Je zou bv 2 RPi 2 kunnen kopen. Daar draait Kodi prima op.
En dan je centrale DB op je Readynas zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 17-08-2015 15:04 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind je verhaal ook wat onduidelijk. En heb sowieso niet het idee dat je zelf onderzocht hebt wat je eigenlijk zou willen. Door diverse topics op het forum door te nemen, kun je sowieso een idee krijgen waar andere tweakers voor hebben gekozen in hun setup.

Je kan niet zomaar even andere software installeren op je NAS en mediaspeler. Hierin zul je toch echt beperkt worden in de mogelijkheden die de apparaten bieden.

Beste idee lijkt me inderdaad om 2 nieuwe mediaspelers neer te zetten waar je Kodi of Plex op zet. Je bibliotheek centraal op je NAS draaien en je bent al een heel eind verder.