Toon posts:

[stuur] kapot, maatschappij reageert raar!

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

9 maanden geleden kocht ik een ferrari FF racing wheel(FFFRW) voor 249 piek bij funprice.
De levering liet een paar maanden op zich wachten, maar na die paar maanden had ik m dan eindelijk.
Één en al lof over dit stuurtje, maar daar wil ik het nu niet over hebben.
Een paar dagen geleden is mijn rechter flap nl. afgebroken. Dit schijnt een bekend euvel te zijn bij het FFFRW. Nou, ik een mailtje sturen. Als antwoord kreeg ik dit:

Geachte meneer Prinsen
U kunt het per post retourneren op het onderstaande adres, inclusief een kopie van de factuur en een duidelijk klachtomschrijving:
FunPrice Computers
Afdeling retouren
Bornholmstraat 8a
9723 AX
Groningen

Let op! Indien u artikelen naar FunPrice Computers toestuurt, dient u dit verzekerd en goed verpakt te versturen! Slecht verpakte artikelen kunnen wij om garantie redenen niet accepteren. Als u het pakket niet van een barcode laat voorzien, en het pakket raakt zoek, kunnen wij op geen enkele manier dit verhalen op de PTT. Zorg dus dat u het afgifte biljet met daarop de barcode goed bewaart.
Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ondergetekende. Het telefoonnummer is 050-318 61 61 doorkiesnummer 4.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Reparatie FunPrice Computers

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Mark prinsen [mailto:mark_dabomb@hotmail.com]
Verzonden: dinsdag 5 juni 2001 11:20
Aan: info@funprice.nl
Onderwerp: Stuurtje kapot
Beste funprice,

Ik ben sinds enige tijd in bezit van een Thrustmaster ferrari FF racing wheel die ik voor 249 gulden bij jullie heb gekocht. Nu is er een "flap/hendel" aan de rechterachterkant van het stuurtje afgebroken.(het rechter versnellingshendeltje)
Ik neem aan dat dit onder de garantie valt. Nu zou ik graag willen weten wat ik met het stuurtje moet doen, moet ik het opsturen naar Thrustmaster, krijg ik (na het opsturen van een kopie van de factuur) van jullie een nieuw stuurtje? Of zijn er nog andere (reparatie)mogelijkheden?
Ik hoop op een spoedig antwoord.

MvG,

Mark Prinsen

Nou, dit kost me dus dik veel geld, aangezien het goed verzekert en verpakt naar Groningen moet worden gestuurd. Nou is mijn vraag, kan dit wel? Er zit 1 jaar garantie op, ik hoor wel eens dat mensen dan gewoon een nieuw stuurtje krijgen van de fabrikant. Hoe lang zal het trouwens duren voordat dat stuurtje weer terug is?
Dat zal (bij Funprice) toch zeker wel weer maanden duren.
Wat zouden jullie doen???
Elke reactie is welkom

Een wanhopige GP3-fan die nu niet meer kan schakelen.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 08:03
Wat Funprice van je vraagt is heel redelijk. Je kan er ook voor kiezen het apparaat niet te verzekeren, maar als hij dan kwijt raakt in de post, kan je de PTT niet aansprakelijk stellen en ben je je stuurtje dus gewoon kwijt. Ze raden je daarom aan het stuurtje verzekerd op te sturen.

Een redelijke tijd voor garantie is 2 - 3 weken. Vraag daarom en ga flink zeuren als het langer duurt.

Als je iets in een winkel koopt en je wilt garantie op dit artikel hebben, hoeft de winkel dit artikel niet bij je te komen op halen. Jij moet zorgen dat het terug komt bij de winkelier. Zo ook bij funprice. Jij moet zorgen dat het terug komt bij funprice en jij moet dus ook voor deze kosten opdraaien (helaas).

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de kosten van het verzenden.
Dit zal je max 20-25 piekies kosten. Dat is toch niet het geld (stuur is toch ook 250 piek).

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 09:46
Je moet ook niet naar Funprice mailen, maar direct naar Thrustmaster... Ik weet niet hoe zij het doen, maar toen ik naar Guillemot mailde had ik binnen een week 2 sets nieuwe pads in huis. Moet je niet bang zijn om je een schroevendraaier ter hand te nemen natuurlijk... :)

Succes!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
dat kan wel zijn dat het niet zo veel is, maar als ik een stuurtje koop,verwacht ik wel dat ie goed is. En dus zeker niet BINNEN de garantieperiode kapot gaat (lees:afbreekt)
mijn stuurkolom zit tevens los, en m;n linkerflap hangt ook nog maar aan 1 draadje :'(

Verwijderd

Hmm ik heb totaal geen slechte ervaring met funprice. Mijn brander die ik ook via funprice had besteld begaf het ook naar een aantal maanden. Ik heb de hele handel netjes terug gestuurd en kreeg binnen 2 dagen een nieuwe brander.

Tja, ik vind het ook redelijk wat funprice van je vraagt. Ik kreeg overigens geen extra kosten voor de retour van de nieuwe brander.
en dat is wel weer netjes.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

man wees blij dat het In je garantie is

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, daar heb je wel gelijk in, heb net gemaild naar pirox(na het intikken van www.thrustmaster.nl). Dat maitlje wacht ik nog wel ff af.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand trouwens waar de algemene voorwaarden van funprice staan???

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

als het goed is staat er ergens een bring in garantie, dat hebbende meeste zaken namelijk

Oh ja joh!!!

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 08:03
Op maandag 18 juni 2001 21:30 schreef raw meat het volgende:
als het goed is staat er ergens een bring in garantie, dat hebbende meeste zaken namelijk
Onderaan de site staat een link
Leveringsvoorwaarden

deze verwijst alleen niet naar hun eigen site, maar naar die van HCC/SCC

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:05

Epsilon

Op maandag 18 juni 2001 21:30 schreef raw meat het volgende:
zoiets heet carry-in
maar idd, alle bedrijven hebben dat (over het algemeen) tenzij anders vermeld

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Hmm, de topictitel trok mijn aandacht, ik vroeg me al af: de maatschappij reageert raar omdat jouw stuur kapot is, heb je soms met een kapot stuur iemand aangereden? Dan is 't niet zo gek dat de maatschappij 'raar' reageert. :+ B-)

Maar ik snap nog steeds niet wat er nou zo raar is. Met maatschappij bedoel je FunPrice, neem ik aan? Die reageert doodnormaal, zoals bijna elke winkel zou doen, tenzij je expliciet onsite garantie hebt.
Maar onsite garantie voor een stuurtje, dat zou ik pas raar vinden.

'k Weet niet precies hoe zwaar je stuurtje is, maar ik denk dat je niet veel meer kwijt hoeft te zijn dan f 16,-. Da's verzekerd vervoer. Je kunt natuurlijk ook je stuurtje bij FunPrice langsbrengen...

P.S. Wat had je precies verwacht? Dat ze je gewoon een nieuw stuurtje zouden opsturen, zonder verdere vragen of zo?
Zou erg goede service zijn, maarre, ook erg gevoelig voor fraude, natuurlijk. Als ik zou horen dat ze dat zouden doen, dan zou de verleiding wel groot zijn om te mailen: 'm'n CPU is stuk, een nieuw exemplaar kunt u sturen naar ...' :7

Verwijderd

Jep, je bent een beetje aan eht zeuren. Wees blij dat je hem nog kunt opsturen.

Verwijderd

Heb net als aarninkron ook geen problemen met funprice gehad ook brander gekocht die kapot was gegaan en na 1 of 2 weken een nieuwe gekregen en de verzendkosten waren maar 10,75 ofzo (niet verzekerd) wel om te doen lijkt mij zo

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Ik vind deze reactie vrij normaal.
Ze vragen imho niets onredelijks van je.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
Ik dacht dat je RMA's altijd direct met de fabrikant regelde. Toen mijn hd's kaduuk gingen :( :( heb ik dat direct met maxtor en seagate afgehandeld. D'r werd niet eens naar de reseller gevraagd.

Probeer eens bij guillemot een RMA nummer te krijgen.

btw idd zijn de voorwaarden van funprice normaal, en verzenden altijd met aantekenen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dankje wel, sorry dat ik zeurde, maar ik wilde gewooon ff jullie mening weten, als het gelukt is, zet ik het wel in dit topic(of in [stuur]kapot, maatschappij reageert raar![2])
Thanx

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:25

Shuriken

Life is all about priorities

Verzekeren kost bij de PTT slechts 2,50. Dus ben je naar alle waarschijnlijkheid 10,75 +2,50 kwijt.

Dat valt wel mee denk ik, zeker om zo'n stuurtje van 250 piek te retourneren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 17:14
Op dinsdag 19 juni 2001 09:59 schreef Shuriken het volgende:
Verzekeren kost bij de PTT slechts 2,50. Dus ben je naar alle waarschijnlijkheid 10,75 +2,50 kwijt.

Dat valt wel mee denk ik, zeker om zo'n stuurtje van 250 piek te retourneren.
Idd!

Hij komt er nog best goed vanaf vind ik.

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

kweet niet waar je woont maar langbrengen bij funprice zal wel geen oplossing zijn.
Ik zag al dat je thrustmaster een mailtje hebt gestuurd. Het is altijd beter om je direct tot de fabrikant te richten. Logitech bijvoorbeeld stuurt je gewoon een nieuwe muis op als je maar een ps/2 connector opstuurt. Misschien doet thrustmaster dit ook wel.
succes ermee

Will work for food.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:21 schreef 10us het volgende:
kweet niet waar je woont maar langbrengen bij funprice zal wel geen oplossing zijn.
Ik zag al dat je thrustmaster een mailtje hebt gestuurd. Het is altijd beter om je direct tot de fabrikant te richten. Logitech bijvoorbeeld stuurt je gewoon een nieuwe muis op als je maar een ps/2 connector opstuurt. Misschien doet thrustmaster dit ook wel.
succes ermee
Heeft wel zin want heb ik met me brander ook gedaan en denk nie echt dat er zoveel verschil zit tussen een brander en een stuurtje anders had ik men brander ook naar philips moeten sturen en hij zei in zun eerste post trouwens ook dat ze bij funprice hem hadden aangeraden om hem naar hun te sturen en ik denk niet dat ze dat zeggen als het geen zin heeft :)
Pagina: 1