Toon posts:

Router voor 2 PS4s, 2-4 telefoons en 2 laptops over 2 etages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vorig jaar hebben wij een router/modem CISCO epc3925. Deze werkt zeer ondermaats. Signaal valt weg, boven (1 verdieping) geen verbinding kunnen maken en het internet is erg traag. Volgens ons abonnement zouden we 120 mb/s moeten kunnen halen.

We zijn dus op zoek naar een nieuwe router, eentje die een goede verbinding heeft via WIFI. De eisen die we stellen:
- met 2 ps4's tegelijkertijd kunnen gamen (via WIFI, kabel is niet mogelijk hier in huis > wilt moeder niet :P)
- 2-4 telefoons die gebruik maken van de wifi
- 2 laptops

De router staat beneden in de woonkamer.

Het internet wordt dus vooral gebruikt voor gamen. We willen tussen de 80 en 110 euro uitgeven. Verder hebben wij er niet erg veel verstand van dus hopen we dat jullie ons kunnen helpen.

Bedankt :)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat heb je zelf al binnen je budget gevonden? Het is hier de bedoeling dat je zelf ook wat inzet toont, ipv HELP! te schreeuwen...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Haha, sorry voor de help! Was niet zo bedoelt. Hebben zelf al rondgekeken alleen komen we niet verder omdat we er geen verstand van hebben. We weten niet goed waar we op moeten letten en wat er belangrijk is.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07-2025
Als je naar de PriceWatch gaat: http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/ heb je links een slider waar je je budget in kunt geven, als je dan beoordelingen op 4+ zet krijg je precies de routers te zien die voor jou geschikt zijn.

Eventueel kun je 5GHz ondersteuning nog op "Ja" zetten (voor de snellere verbindingen) en dan gewoon reviews lezen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door WimP op 17-08-2015 13:51 ]

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 11:46
Nina, is het plafond van beton of ander materiaal?

Als het beton is raad ik aan om een powerline adapter te nemen: pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender Starter Kit

Hiermee kan je ervoor zorgen dan het Wi-Fi signaal op 2 punten (beneden en boven) wordt uitgezonden en heb je dus altijd een goeie verbinding. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp!

Heb naar de asus RT-N66U gekeken. Deze ligt in onze prijsklasse en heeft goede reviews.

Denken julllie dat deze goed genoeg is? Wat is jullie mening over deze routet?

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geen 11ac...

ZyXEL NBG6616 vind ik interessanter en is 30 euro goedkoper.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel iets minder hulpbehoevend gemaakt :).

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 11:46
Als je toch veel geld uit wil geven voor een router zou ik deze nemen: pricewatch: TP-Link Archer D2 (AC750)

Ik heb hem zelf niet en er zijn geen reviews over binnen tweakers, maar uit ervaring weet ik dat TP-link goeie routers maakt.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
RT-N66U is beste wat je kan krijgen met die budget.
Zelf heb ik het ook gehad en mijn ps3 (1e verdieping) werkte perfect.
Ook haalde ik mijn volle 200/20mb

Weg

Pagina: 1