Rearspeakers draadloos verbinden met reciever

Pagina: 1
Acties:

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:33
Beste tweakers,

In verband met aanschaf van een nieuwe hifi set kan ik de oude van mijn ouders overnemen. Betreft een Harman Kardon AVR350 + DVD29 + HKTS11. In mijn bijna afgeronde nieuwbouw huis wil ik niet al te veel kabels. Daarnaast is het boren in de grond niet mogelijk ivm vloerverwarming. Om de rearspeakers aan te sluiten ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dit draadloos te overbruggen. Ik zie o.a. deze oplossing: http://www.practical-home...eless-speaker-system.html. Heeft er iemand ervaring met een soortgelijke setup of misschien een andere praktische oplossing?

Groet, Robbert

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Waarom niet kabel plinten?

Met zo draadloos setje vervang je slechts 2 paar draadjes voor een zender en ontvanger die allebei stroom nodig hebben en je alsnog 2 speakers aan moet hangen met kabels.

Dan heb je het gebrekkig vermogen nog niet meegerekend en ze zijn best gevoelig voor eventuele storingen

• Bo0bz
Mikayu schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:30:
Waarom niet kabel plinten?

Met zo draadloos setje vervang je slechts 2 paar draadjes voor een zender en ontvanger die allebei stroom nodig hebben en je alsnog 2 speakers aan moet hangen met kabels.

Dan heb je het gebrekkig vermogen nog niet meegerekend en ze zijn best gevoelig voor eventuele storingen
Is het nog 'makkelijk' om kabels te verwijderen of nieuwe door te plint heen te trekken?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-01 22:15
Ik heb zelf ooit de Marmitek Surround Anywhere 220 gekocht, volgens mij hetzelfde principe.
Mijn ervaringen in een notendop:
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Geluid kraakte nogal, was ook na veel geklooi met de speakerkabels, settings in de receiver en de volumeknoppen op de Marmitek kastjes niet echt weg te krijgen
  • Na de boel een paar weken niet gebruikt te hebben werkte het spontaan niet meer. Het lampje op de Marmitek zender licht op zodra ik de receiver aanzet maar kennelijk ontvangt de ontvanger niks of zet niks meer door naar de achterspeakers
Al met al vrij waardeloos dus. Als het ook maar een beetje mogelijk is normale speakerkabels te trekken zou ik dat absoluut doen.

• Bisti
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35
Bo0bz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:32:
[...]

Is het nog 'makkelijk' om kabels te verwijderen of nieuwe door te plint heen te trekken?
Ja hoor, de plinten worden opgehangen aan haakjes die je in de muur maakt. Dus je kunt ze eenvoudig meerdere malen los halen. Ik heb zelf bij een aantal punten waar de muur scheef was dichtgekit. Maar voor de rest lukt dat wel.

In de plinten heb ik female banaan pluggen gemaakt waar de kabel aan verbonden is. Dus je speakers plug je als het ware in de plint.

• Bo0bz
Bisti schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Ja hoor, de plinten worden opgehangen aan haakjes die je in de muur maakt. Dus je kunt ze eenvoudig meerdere malen los halen. Ik heb zelf bij een aantal punten waar de muur scheef was dichtgekit. Maar voor de rest lukt dat wel.

In de plinten heb ik female banaan pluggen gemaakt waar de kabel aan verbonden is. Dus je speakers plug je als het ware in de plint.
Idee met die banaan pluggen is wel handig. Mocht je dan een breukje oid hebben zal dit waarschijnlijk alleen het stuk zijn van de speaker naar de plint. Deze kun je dan makkelijk vervangen. Bedankt voor de ideeën!

Pagina: 1