Game-PC +-850 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Vesias
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 18:09
Hey,

Voor mijn broertje ben ik een game systeem aan het maken waar hij zijn studie mee kan doorkomen (gamewise dan natuurlijk ;) ).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game/werk pc voor de komende (minimaal) drie jaar. Dingen zoals Microsoft Office moet hij makkelijk kunnen draaien, maar ook de nodige games. Denk hierbij aan: Starcraft 2, Moba's (HotS&HoN), Hearthstone en bijv. Dragon Age Inquisition.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst in de buurt van 850 euro (Incl. monitor.). Maar het budget is maximaal 1000 euro als het goede 'bang for your buck' is. Dit zou dan incl. verzendkosten 950 zijn, vanwege 50 euro voor Windows.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord (Random Medion), een muis (Steelseries Sensei) en koptelefoon (Razor Electra).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het belangrijkste is dat de pc de komende jaren goed blijft presteren, dat betekent dat hij nog jaren kan gamen op dit systeem. Graphics op het hoogste niveau is niet het belangrijkst, maar wel dat hij de triple A games nog kan blijven spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeur, voorgaande jaren altijd Medion pc's gehad van de Aldi :F .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de kast maakt niet uit, liever wat groter zodat het makkelijk in elkaar te zetten is. Hij hoeft ook niet muisstil te zijn, maar liever niet zoals vorige pc's, een opstijgend vliegtuig in zijn kamer.

Ga je overklokken?
Geen overklokken.

Hier heb ik zelf een lijst samengesteld. Graag zou ik jullie meningen horen over het systeem en qua compatibiliteit.

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 77,95€ 77,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 213,95€ 213,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Zalman Z1€ 30,95€ 30,95
1LG 24M47VQ Zwart€ 129,05€ 129,05
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 45,95€ 45,95
1Antec VPF Series 350W€ 42,95€ 42,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 856,20

Verwijderd

Koop 450 watt voor eventuele upgrades.

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 19:07
Allemaal gedegen onderdelen, maar heb je ook de GTX 970 overwogen? Aangezien je belangrijkste punt gamen is, zou ik daar in investeren. Deze videokaart maakt het (m.i.) mogelijk om jarenlang te gamen met nog redelijk goede graphics, tenzij je natuurlijk iemand bent die liever eens in de zoveel tijd wil upgraden.

Just my two cents :)

(de 450 watt zal je dan ook wel nodig hebben ;))

• Vesias
Hey Dylan en Chryses,

ten eerste bedankt voor jullie reacties. Het upgraden zit er sowieso voor de eerste jaren niet in, vandaar de keus voor 350watt, dit zou dan genoeg moeten zijn toch? Verder leek de GTX 960 meer 'bang for buck'. De 970 zou meteen het hele budget maxxen door zijn meerprijs van 150 euro. De GTX 960 zou toch makkelijk voor in ieder geval de komende jaren goed moeten kunnen meekomen op de bovengenoemde spellen. De GTX 960 4GB zou een mogelijke tussenweg kunnen zijn, echter komt die in de benchmarks in vergelijking met de 2GB variant vaak maar een paar fps hoger uit.

Verwijderd

4gb kan de GTX 960 vanwege de kleine geheugenbus niet goed mee overweg. Je zou een R9 380 4gb kunnen overwegen.

Voor die paar € extra zou je toch een VPF 450w kunnen overwegen. Deze heeft nl 2 PCIe stekkers waar de 350w versie er maar 1 heeft. Kom je over een paar jaar een interessante videokaart tegen voor weinig hoef je niet ook een nieuwe voeding te kopen.

• Vesias
Hey ACB,

Ik heb even gekeken en de R9 380 4gb lijkt een goede verbetering voor dat geld, bedankt voor die tip! Ik zou dan inderdaad ook de voeding voor dat tientje kunnen veranderen. Echter had ik even gekeken qua levering en dan kon (met verandering van het beeldscherm) alles gedaan worden door Megekko. Bij Megekko is de VPF 450w niet leverbaar, maar de Antec VP450P wel. Zou deze ook binnen het systeem kunnen opereren? (Ik kan geen verschil vinden tussen de VPF en de VP..P serie.)
Pagina: 1