harddisk reparatie service zonder recovery

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Weet iemand een adres waar ik een harddisk kan laten repareren zonder recovery-service? Ik heb een Seagate met een defecte spindel + een donorschijf met werkende spindel. PCB is over te zetten aangezien de casing identiek is (getest). Ik heb de schijf open gemaakt (ja ik weet de risico's daarvan) en er is geen fysieke schade aan de platters. Ook de spindel is zit niet vast, de motor is stuk.

Wat ik nu zoek is iemand die het binnenwerk (platters en koppen) van de defecte HD over kan zetten in de werkende behuizing aangezien je dat het beste met clean-room en speciale tools kan doen. Alle bekende data-recovery services die ik bel doen geen fysieke reparatie, ook niet als ik aangeef bereid te zijn het volledige risico te willen nemen. Ze willen uitsluitend de schijf in behandeling nemen als ze ook de data mogen recoveren. Snap ik wellicht, maar dat is niet wat ik nu zoek.

Weet iemand waar ik dit kan laten doen.

de betaler vervuilt

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:49

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom wil je dit? Een nieuwe kopen zal sowieso goedkoper zijn...

O, wacht, er staat ook nog data op. Die wil je dan zelf gaan redden...?

Waarom mag dat bedrijf dat niet doen als ze toch bezig zijn...?

[ Voor 55% gewijzigd door Fiber op 17-08-2015 12:48 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Is de data die er op staat nu wel of niet belangrijk?

Als die niet belangrijk is. Zal ik gewoon een nieuwe HDD kopen.
Als die wel belangrijk is zal ik hem aanbieden een een bedrijf (en daarna zorgen voor goede backups)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
HD is niet van mij, schijf is afgeschreven. Er staan foto's op die ze graag terug willen hebben. Daar hebben ze best wat voor over, maar zeker niet de bedragen die voor datarecovery gerekend worden. Reken bij dit soort schade op bedragen vanaf €1.000,-.

Softwarematige recovery durf ik zelf wel aan, eventueel het overzetten van de platters + koppen ook, alleen als er écht geen andere uitweg is. Als er een mogelijkheid is om tegen normale uurtarieven de werkzaamheden voor het omzetten van het binnenwerk professioneel te laten uitvoeren wil ik daar graag voor betalen, met het risico dat de data alsnog niet te redden is voor mijzelf. Met de juiste tools is het een uurtje of 2 werk om dit te doen, daar heb ik best een paar 100 euro voor over.

de betaler vervuilt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Lees ik nou dat je de schijf hebt geopend? Is het dan sowieso niet einde verhaal, tenzij je dat in een cleanroom hebt gedaan?

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-01 13:17

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Als die schijf eenmaal open is geweest, is het maar de vraag of hij het daarna nog goed gaat doen lijkt me.

Ik heb zelf hele goede ervaringen met http://www.drsbulgaria.com, daar al 2 x een schijf laten herstellen, inclusief data recovery voor normale prijzen.. ( denk aan €250 voor een normale SATA schijf ). ( weet niet of dit hier mag qua reclame.. )

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Er is een gevaar voor stof, dat klopt, maar dat kan nog gereinigd worden. De schijf heb ik open gemaakt om te kijken of er uberhaupt hoop is op recovery, ze hadden het zelf al opgegeven. Ik denk dat er nog een kans is als het binnenwerk omgezet kan worden.

de betaler vervuilt

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 20:56

Shunt

Boe

br00ky schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:23:
Lees ik nou dat je de schijf hebt geopend? Is het dan sowieso niet einde verhaal, tenzij je dat in een cleanroom hebt gedaan?
Dat valt best mee hoor. Zo'n disk draait met zo'n rotgang rond dat de meeste stof in de filter terecht komt. Rondom de hdd platers zit ruimte waar je een soort van airflow krijgt en forceert zo de lucht door een klein filtertje. Mogelijk verlies je een sector hier of daar.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
GA!S schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:28:
Er is een gevaar voor stof, dat klopt, maar dat kan nog gereinigd worden. De schijf heb ik open gemaakt om te kijken of er uberhaupt hoop is op recovery, ze hadden het zelf al opgegeven. Ik denk dat er nog een kans is als het binnenwerk omgezet kan worden.
Hoe kan je aan de open disk zien dat er nog hoop is? Voor zover ik weet is die hoop juist vervlogen zodra je het ding openmaakt...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 08:20

Croga

The Unreasonable Man

RemcoDelft schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:35:
Hoe kan je aan de open disk zien dat er nog hoop is? Voor zover ik weet is die hoop juist vervlogen zodra je het ding openmaakt...
Als er krassen op je plaat zitten is het zowieso einde verhaal. Bij de klassieke Disk Crache sleepte de kop over het oppervlak met krassen tot gevolg. Tegenwoordig is dat nagenoeg onmogelijk.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 20:56

Shunt

Boe

Hier hoe je zelf een "cleanroom" kunt maken om dit zelf te doen.
YouTube: How to Make a Clean Air Enclosure (for HDD repair etc)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 23:49
Hier een topic waar je wellicht nog enkele bedrijven tussen kunt vinden: :)
Thematopic: Datarecovery

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:04
Je zou onze Tweakblogs eindbaas sebastius kunnen proberen?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Croga schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Als er krassen op je plaat zitten is het zowieso einde verhaal. Bij de klassieke Disk Crache sleepte de kop over het oppervlak met krassen tot gevolg. Tegenwoordig is dat nagenoeg onmogelijk.
Roep dat niet te hard, de donorschijf klonk precies hetzelfde maar had groeven van 1cm breed op de platters staan en zat vol met metaalstof.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/platter-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gais.nl/var2/platter-2.jpg

Zo ziet een head-crash er uit. Voor de duidelijkheid, dit zijn de platters van de donorschijf.

de betaler vervuilt

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Een DIY cleanroom, leuk gedaan! :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Verwijderd

Kan dit wel werken? Op die PCB staat nogal belangrijke data voor de schijf. Ik denk dat het hele ding onbruikbaar wordt als hij niet op zijn originele PCB zit.

Nope, verkeerd begrepen. Maar zoals al gezegd is zal je een cleanroom moeten hebben om het ding veilig open te kunnen maken en over te kunnen zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 14:36 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Nou nog een cleanroom vinden... :+

de betaler vervuilt

Pagina: 1