Telenet Datalimiet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:01
Sinds ik Netflilx gebruik is het dataverbruik sterk toegenomen hier in huis. (4 grote kinderen die 's avonds hun ding willen zien...)

Telenet hanteert het vrij downloaden, maar er staat wel op de website dat je vanaf 500 GB gedurende de dag opgemerkt wordt als veelverbruiker, en dat je dan op 10 Mbps gezet wordt (ipv de 200 Mbps).

Nu heb ik dit weekend de 450 GB overschreden, en een waarschuwingsmailtje gekregen.

Weet er iemand of ze nu echt de lijn dichtknijpen, of is dit om je aan te zetten tot minder verbruik?

Wie is hier al terecht gekomen op de 10 Mbps?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:23
Dat is vrij stipt vanaf 500GB.
Hoe de 10Mbps werkt weet ik niet, maar vroeger was smalband absoluut onwerkbaar (zelfs google frontpage dat er heel lang over doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:50
Tommie12 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:25:
Sinds ik Netflilx gebruik is het dataverbruik sterk toegenomen hier in huis. (4 grote kinderen die 's avonds hun ding willen zien...)

Telenet hanteert het vrij downloaden, maar er staat wel op de website dat je vanaf 500 GB gedurende de dag opgemerkt wordt als veelverbruiker, en dat je dan op 10 Mbps gezet wordt (ipv de 200 Mbps).

Nu heb ik dit weekend de 450 GB overschreden, en een waarschuwingsmailtje gekregen.

Weet er iemand of ze nu echt de lijn dichtknijpen, of is dit om je aan te zetten tot minder verbruik?

Mijn ervaring met Telenet is dat ze inderdaad vrij streng zijn met dataverbruik en ze je inderdaad naar smallband zetten als grootverbruiker. Limieten zijn vrij hard.

Smallband met vast limiet is 1Mbit down en 256kbit up
Smallband als grootverbruiker met 'vrij downloaden' is 10Mbit down en 1Mbit up.

Jij hebt geluk en bent grootverbruiker dus ga je naar de 10/1-variant. Daar is op zich mee te werken, met meerdere mensen surfen, mailen, chat en wat radio met meerdere mensen werkt op zich wel goed. Netflix met hele hoge kwaliteit of HD Youtube zou ik echter niet doen als je met meerdere online bent.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pas op: wij hebben hier ook al op 'smallband' gezeten, en het is niet zo dat ze je snelheid limiteren persee. Het is eerder dat ze pakketjes gaan droppen, wat zeer irritant is (niet ladende websites enz...).

Dit was mijn ervaring ~6 maanden geleden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Snake schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:52:
Pas op: wij hebben hier ook al op 'smallband' gezeten, en het is niet zo dat ze je snelheid limiteren persee. Het is eerder dat ze pakketjes gaan droppen, wat zeer irritant is (niet ladende websites enz...).

Dit was mijn ervaring ~6 maanden geleden.
Dat is hetzelfde.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe denk je dat je snelheid gelimiteerd wordt? Niet door pakketjes langzamer te sturen hoor, die gaan altijd op dezelfde snelheid de lijn over. In plaats daarvan worden er minder pakketjes gestuurd en wat er aangeboden wordt wat teveel is, dat wordt gedropt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jouw target (diegene die de pakketjes stuurt) weet dus hoe snel jij kan ontvangen.

Maar dat lijkt dus mis te gaan bij Telenet, er wordt enorm veel gedropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:01
En hoeveel was je verbruik toen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:32
Tommie12 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:25:

Daarmee dat ik business 150 heb. Da's tot 2 TB elke maand en daar kom ik niet aan :-).
Pagina: 1