Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-10 10:25
Ik zoek een?
TV tussen de 40 en 43 inch. TV is voor in de huiskamer met kijkafstand van ongeveer 3 meter.

Wat is je budget?
Ongeveer €500,- tot €750,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Smart tv, Netflix, Streamen vanuit pc.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Samsung UE40H6500SL Zwart
pricewatch: Samsung UE40J6300AW Zilver, Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart
pricewatch: Samsung UE40HU6900S Zwart

Andere TV's of betere suggesties zijn van harte welkom!

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie mij advies kunnen geven over de beste koop TV wat betreft deze grootte en prijsrange? Het aanbod is tegenwoordig zo groot dat ik eigenlijk niet weet waar ik op moet letten. Het belangrijkste is gewoon dat de beeldkwaliteit goed is en het liefst ook een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit. 3D is mooi meegenomen, maar geen vereiste. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk anders eens naar de Samsung UE43J5600, deze ga ik aankomend weekend halen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 15:05

jeka

Support your local club.

En waarom ga je die halen? En geen sony bv.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
prutser001 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:26:
Kijk anders eens naar de Samsung UE43J5600, deze ga ik aankomend weekend halen.
Als je een toestel aanraad, vind ik wel dat je even moet toelichten waarom. Nu is het nog een toestel in een lijst keuzes waar de topic starten uit moet gaan kiezen.

Zelf zou ik de Samsung UE43J5600 juist niet aanraden. BatMutsje geeft aan een goede beeldkwaliteit te kiezen en heeft het geld voor een middenklasse toestel. De Samsung UE43J5600 is een budgettoestel met een 50Hz paneel. Andere toestellen zoals de series 6 FHD-televisies van Samsung komen met een 100Hz paneel wat voor een betere bewegingsscherpte en daarmee dus ook een betere beeldkwaliteit.

Uit de lijst zijn de twee FHD-toestellen van Samsung ook het meest interessant met het 100Hz paneel. De HU6900 is sterk af te raden. Alhoewel dit een UHD-televisie is, heeft dit model slechts een 50Hz paneel. Hierdoor krijg je tijdens bewegingen bewegingsonscherpte waardoor alle scherpte verloren gaat. Zo sterk, dat een goede FHD-televisie met een 100Hz paneel tijdens bewegingen een hogere bewegingsresolutie heeft. Daarbij moet je ook nog eens zeer dichtbij zitten wil je überhaupt de pixels tussen FHD en UHD kunnen onderscheiden.

Als het gaat om SmartTV, dan zou ik vooral kijken naar toestellen met Android TV. Alhoewel de software op deze toestellen nog niet optimaal werkt, verwacht ik wel dat deze toestellen de meeste toekomst hebben qua ondersteuning, Apps en updates. Android TV kun je vinden op de 2015 modellen van Sony zoals de pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart en pricewatch: Sony Bravia KDL-43W805C Zwart. Beide toestellen komen ook met een 100Hz paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 14:27
50Hz hoeft niet perse een slechte beeldkwaliteit te hebben, scherm heeft ook upscaling tot 400Hz. Dus echt bewegingsonscherpte zal vast meevallen. Heb ook jaren een 50Hz toestel gehad, welke prima beviel van samsung. Zelfs mijn schoonouders hebben een 46inch met 50hz panel, welke ook prima voldoet.

Natuurlijk kan je beter voor 100Hz kan als je deze keuze hebt, dit zal een stuk fijner / beter kijken. Maar voor de prijs is die 43j500 een leuk toestel.

Na mijn weten zijn er weinig nieuwe toestelen voor dit bedrag te koop, lees €500,-

[ Voor 28% gewijzigd door G.Scholtens op 17-08-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

idd 50hz panelen niet nemen.
Native 100hz is gewoon beter. Ookal kan een TV via software naar 400hz oid gaan. Ook is het idd nog prima om een FHD te nemen ipv UHD.
Resteert wat je verwacht van je smart gedeelte.
Persoonlijk ook gecharmeerd van Android TV. En vermoed dat dit platform goed zal groeien.
Er zijn idd momenteel nog wel wat bugs. Maar als het goed is Sony (hard) bezig om deze op te lossen.

Daarnaast kan je met Android Apps (netflix of kodi) veel leuke dingen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 17-08-2015 14:01 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik wil perse een Samsung omdat ik al een Samsung receiver/BR (Home cinema set) heb en het fijn vind om alles met 1 afstands bediening te doen ook werkt de afstands bediening met Kodi dus ik kan alles doen met 1 afstandsbediening.

En ik zag deze post voorbij komen, als de TS geïnteresseerd was geweest had hij zelf wel even op Google gezocht of dit misschien in zijn lijstje paste, ik keek puur naar de prijs range die hij opgaf 500-750, de j5600 kun je kopen tussen de 525-550.

En ik vind het design mooi. En aangezien ik eigenlijk alleen maar series/films kijk vanaf PC of RPI2 zal de rest me niets uitmaken.

Voor mij is het toch al een upgrade en ik heb de UE43J5500 als gezien wat eigenlijk gewoon een identiek toestel is welke ik in eerste instantie wilde halen maar daarvan vind ik de 'niet zwarte rand' onder het scherm niet mooi waar die bij de j5600 wel zwart is.

En dat mijn huidige 8 jaar oude LE40A552 defect is geraakt (T-Con board defect) wil ik gewoon snel een nieuw toestel zonder teveel poespas. Ik heb alleen naar mijn eigen eisen gekeken en puur voor mij is het al een hele vooruitgang ook het panel is een aantal generaties nieuwer.

De beeld kwaliteit die de j5600 geeft is gewoon goed en leuk voor een filmpje kijken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
G.Scholtens schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:59:
50Hz hoeft niet perse een slechte beeldkwaliteit te hebben, scherm heeft ook upscaling tot 400Hz. Dus echt bewegingsonscherpte zal vast meevallen.
Er bestaat niet zoiets als "upscaling Hertz". Dergelijke cijfers zijn pure marketing die niets tot nauwelijks iets toevoegen aan de bewegingsscherpte. Black Frame Insertion - de techniek die toegepast wordt om met dergelijke cijfers te kunnen adverteren - op een 50Hz televisie haalt de bewegingsscherpte van een (goede) 100Hz televisie bij lange na niet.

Dat de televisie verder prima is, zegt natuurlijk ook niet zoveel. "Prima" is immers subjectief en wat voor de een prima is, kan voor een ander juist slecht zijn. Net zoals contrast en resolutie heeft de bewegingsscherpte ook een gewenningsfactor waardoor iemand die al jaren naar een toestel met bijvoorbeeld een 100Hz paneel kijkt, de bewegingsonscherpte van een 50Hz paneel eerder zal zien en zich hier mogelijk aan zal storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wat misschien ook nog nuttig is om te weten is dat Samsung 50(60)Hz modellen vaak gebrekkige 24p afspeel ondersteuning hebben (bluray bijv.) . Al schijnt men bij AV Forums dat niet op te merken ... ; bij Hdtvtest en Rtings wordt daar wel over gesproken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
prutser001 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:30:
Ik wil perse een Samsung omdat ik al een Samsung receiver/BR (Home cinema set) heb en het fijn vind om alles met 1 afstands bediening te doen ook werkt de afstands bediening met Kodi dus ik kan alles doen met 1 afstandsbediening.
Waar jij op doelt is HDMI-CEC en is een universeel protocol. Of je televisie nu van het merk Samsung, Sony, Panasonic etc. is, het zal werken in combinatie met apparatuur van andere merken. (Uitgezonderd van toestellen waar het protocol *KUCH* Philips *KUCH* slecht is geïmplementeerd.)

Hierdoor heb je weer de vrijheid om ook voor een ander merk televisie te kiezen die mogelijk beter bij jouw wensen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Daarbij kan je ook voor een logitech harmony kiezen oid.
Maar buiten dat zou ik liever 3 ab's hebben en een goede TV.
Dan een matige maar wel alles met 1 AB te kunnen bedienen.

Maar iedereen heeft ook eigen smaken en eisen vwb bv de 50hz panelen of hoe kleuren/contrast etc worden weergegeven. Dus als voor TS de samsung voldoet, is dat verder prima

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ja daarom, en ik weet dat het om CEC gaat maar uit ervaring werkt dit gewoon ook niet lekker tussen andere merken. En daarbij gebruik ik de app op mijn telefoon ook wel eens.

En ik kijk naar het scherm is het wat neem ik hem mee is het niets dan laat ik hem staan, de j5500 (voorganger) was al een enorm verschil, en als een tv 490dagen aangestaan heeft zal het paneel ook wel wat minder geworden zijn.

En ik vind het persoonlijk mooier als het allemaal een beetje dezelfde stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-10 10:25
Jullie raden dus de Sony Bravia series aan, omdat deze op een nieuw besturingssysteem draaien? En qua beeld- en geluidskwaliteit zit er niet verschil met de Samsung TVs die ik aanraadde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
BatMutsje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:35:
Jullie raden dus de Sony Bravia series aan, omdat deze op een nieuw besturingssysteem draaien? En qua beeld- en geluidskwaliteit zit er niet verschil met de Samsung TVs die ik aanraadde?
Ik raad een van de genoemde modellen van Sony aan omdat deze over een goede beeldkwaliteit beschikken en Android TV, waarvan ik - zoals eerder genoemd - de meeste toekomst in zie zitten. De Samsung UE40J6300 beschikt over Samsung's Tizen, de andere twee over een ouder platform zonder naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 15:05

jeka

Support your local club.

Als je de w828b besteld bij plattetv.nl dan bieden ze je de 809c aan voor 630 euro. (De 828b hebben ze niet op voorraad ook al staat dit wel op de site)

FCG

• Adeadly
  • Laatst online: 17:35
Wat is nou het verschil tussen de 805c en 809c? Ik zie meer info over de 805c dan over de 809c. Want ik wil de 809c kopen bij mij in de buurt voor een mooie prijs. Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
jeka schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:23:
Als je de w828b besteld bij plattetv.nl dan bieden ze je de 809c aan voor 630 euro. (De 828b hebben ze niet op voorraad ook al staat dit wel op de site)
8)7 8)7 8)7 wat onlogisch maar wel super slim, zelf ook gebruik van gemaakt? :)

• prutser001

prutser001

BatMutsje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:35:
Ga ze anders gewoon even bekijken, Mediamarkt heeft ze meestal wel staan kun je ze gewoon zien.

Zelf ga ik morgen avond de J5600 vergelijken met een paar andere en dan ga ik de knoop doorhakken ;)

Wel apart TV kapot en nog nooit zo'n drukke week gehad, heb hem niet eens gemist... Maar ja als je dan een nieuwe hebt dan maak ik denk ik wel tijd om een paar goede films te kijken.

- Edit :

Heb hem binnen en wat een vooruitgang vergeleken met mijn oude TV... man man het is net of films er allemaal anders uit zien... Mooier, 'vloeiender' etc.

Lekkere interface ook, vlot en makkelijker en veel mooier dan m'n oude.
Morgen komt een maatje met zo'n calibratie dingetje en dan even kijken hoe ver hij afwijkt of hoe goed hij staat. Zodra ik m'n oude tv weer gemaakt heb dan zet ik ze gewoon naast elkaar en dan kan ik echt vergelijken.

[ Voor 25% gewijzigd door prutser001 op 21-08-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rolandos582 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:04:
[...]

8)7 8)7 8)7 wat onlogisch maar wel super slim, zelf ook gebruik van gemaakt? :)
Zo lokken ze mensen naar hun site toe ;) . Echt zoveel tv's van jaren terug die nog steeds in de pricewatch staan en alleen bij hun op 'voorraad'. Misschien 1 inruilmodel ofzo zeker :+
Pagina: 1