Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uber wil dat Nederlandse overheid verplichte boordcomputer v

Pagina: 1
Acties:

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Taxidienst Uber wil dat de Nederlandse overheid de verplichting voor een boordcomputer bij taxi's afschaft. Volgens de dienst volstaat een telefoon met een taxi-app ook om met als taxi rond te kunnen rijden. Het is onbekend of de politiek oren heeft naar het plan.

Die kans is er wel. Staatssecretaris Wilma Mansveld voor infrastructuur wil 'innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld', meldt de Volkskrant maandagochtend.
Plaats dit aub even aan. Haal beide dikgedrukte stukken weg, gaat niemand dood als dit er niet staat en op de huidige manier zorgt het alleen maar voor verwarring.

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Vickiieee schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Plaats dit aub even aan. Haal beide dikgedrukte stukken weg, gaat niemand dood als dit er niet staat en op de huidige manier zorgt het alleen maar voor verwarring.
Ik snap het probleem niet zo goed? Er is niet bekend of en wat de politiek precies wil.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het enige probleem dat ik zie is een rare scheiding van alinea's. Ik zou de laatste zin van het dikgedrukte stuk verplaatsen naar de tweede alinea en dan samentrekken als één zin: "Het is onbekend of de politiek oren heeft naar het plan, maar die kans bestaat wel."

Ik zie verder niet in wat er verwarrend is aan die zinnetjes. Sterker nog, als je ze weglaat dan lijkt het ineens alsof Mansveld veel stelliger een uitspraak heeft gedaan over dit specifieke onderwerp dan uiteindelijk bedoeld is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat is wel een goed voorstel. Iets aangepast (altijd lastig, die drie-regelige lead ;) )

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
letatcest schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:54:
Dat is wel een goed voorstel. Iets aangepast (altijd lastig, die drie-regelige lead ;) )
Dank, stukken beter zo! Het ging mij inderdaad om de tegenstrijdige teksten, die in opeenvolgende alinea's stonden.

Waar NMe echter vandaan haalt dat de uitspraak van Wilma Mansveld stelliger zou worden als je het weg haalt is mij een raadsel. Zo stellig is die hele 'uitspraak' niet namelijk (wat ook niet eens een uitspraak is, gezien het bronartikel van de Volkskrant.)

Verder zou het dikgedrukte stuk nog wel een aanvulling op het artikel zijn imo:
Het bedrijf haakt daarmee in op plannen van staatssecretaris Mansveld (PvdA, infrastructuur) om voor het einde van het jaar te experimenteren met nieuwe vormen van taxivervoer, die nu nog illegaal zijn. De staatssecretaris wil innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld.
Maakt het naar mijn mening nog weer nét even wat duidelijker, wat de staatssecretaris nu wil met haar plannen :).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vickiieee schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Waar NMe echter vandaan haalt dat de uitspraak van Wilma Mansveld stelliger zou worden als je het weg haalt is mij een raadsel. Zo stellig is die hele 'uitspraak' niet namelijk (wat ook niet eens een uitspraak is, gezien het bronartikel van de Volkskrant.)
Zonder de zinnen die je in je TS weg wil laten is het net alsof Mansveld zou hebben gereageerd op het voorstel van Uber, terwijl het andersom is volgens de bron. Uber doet concrete voorstellen voor de versoepeling die Mansveld eerder in het verschiet heeft gesteld. Daarmee is het dus inderdaad niet zeker of de politiek oren heeft naar dit specifieke voorstel, maar door die opmerking weg te laten moet de lezen het bronartikel nalezen om die context te begrijpen.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-11 17:24
Ik heb een aantal kritische opmerkingen over dit artikel.
Staatssecretaris Wilma Mansveld voor infrastructuur wil 'innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld', meldt de Volkskrant maandagochtend.
Beetje vreemd om daar te gaan linken naar het bronartikel. Dit wordt gebracht alsof de plannen van staatssecretaris Mansveld nu net bekend zijn geworden, maar deze plannen zijn al sinds mei bekend.

Een andere opmerking is dat in het artikel van Tweakers de koppeling tussen de nieuwe dienst van Uber en de verplichte boordcomputer niet duidelijk genoeg naar voren komt. Het staat nu los van elkaar, terwijl je ze niet los van elkaar kunt zien.
Uber wil nieuwe (legale) taxidienst lanceren -> Willen afwijken van bestaande regels -> Verplichte boordcomputer afschaffen.
Ik zou zoiets nog toevoegen:
Een woordvoerder van Uber zegt dat zijn eigen applicatie moet voldoen als vervanging voor de verplichte boordcomputer, omdat de app 'praktisch hetzelfde' zou doen. Het gebruik van de Uber app ipv de boordcomputer is een van de punten waarop Uber wilt afwijken van bestaande (taxi-)regels voor haar nieuwe taxidienst. De taxidienst zei verder nog met een nieuwe dienst te komen.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
NMe schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Zonder de zinnen die je in je TS weg wil laten is het net alsof Mansveld zou hebben gereageerd op het voorstel van Uber, terwijl het andersom is volgens de bron. Uber doet concrete voorstellen voor de versoepeling die Mansveld eerder in het verschiet heeft gesteld. Daarmee is het dus inderdaad niet zeker of de politiek oren heeft naar dit specifieke voorstel, maar door die opmerking weg te laten moet de lezen het bronartikel nalezen om die context te begrijpen.
Uhh.. Nee?
Taxidienst Uber wil dat de Nederlandse overheid de verplichting voor een boordcomputer bij taxi's afschaft. Volgens de dienst volstaat een telefoon met een taxi-app ook om als taxi rond te kunnen rijden. Het is onbekend of de politiek oren heeft naar het plan, al bestaat die kans wel.

Staatssecretaris Wilma Mansveld voor Infrastructuur en Milieu wil 'innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld', meldt de Volkskrant maandagochtend.
Juist dóór die zinnen die er tussen staat, lijkt het alsof Uber wil dat de Nederlandse overheid de boordcomputer afschaft, het onbekend is of de politiek hier iets mee wil, maar het wel zo lijkt want: 'Staatssecretaris wil innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld'.

Als je daar dan aan toevoegt wat ik net al noemde krijg je dit:
Taxidienst Uber wil dat de Nederlandse overheid de verplichting voor een boordcomputer bij taxi's afschaft. Volgens de dienst volstaat een telefoon met een taxi-app ook om als taxi rond te kunnen rijden. Het bedrijf haakt daarmee in op plannen van staatssecretaris Mansveld.

Staatssecretaris Wilma Mansveld voor Infrastructuur en Milieu wil voor het einde van het jaar experimenteren met nieuwe vormen van taxivervoer, die nu nog illegaal zijn. Zij wil 'innovatie de ruimte bieden en onderzoeken of de Taxiwet op bepaalde punten kan worden versoepeld', aldus de Volkskrant maandagochtend.
Dat is toch al een stuk duidelijker, of niet? ;)
(Overigens heb ik hier grotendeels stukken overgenomen van de Volkskrant en geplakt. Tweakers zal dit aan moeten passen of quoten, als je niet van plagiaat wil worden beschuldigd.)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als je nu dingen erbij gaat verzinnen wordt het inderdaad duidelijker. Maar dat is niet waar je om vroeg in je TS en dát is waarop ik reageerde. Niet op je verduidelijking hieronder. ;)

Pagina: 1