Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• henk1994
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:58
Beste medetweakers,

Ik ben onlangs aan de slag gegaan bij een klein webdesign bedrijfje. Het is de bedoeling dat ik daar oude Joomla websites ga overzetten van 1.5 naar 3.5 of van 2.5 naar 3.5. Ik heb wel een klein beetje ervaring met Joomla, maar ik zoek eigenlijk een website waarmee ik kan rommelen zodat ik kan zien waar eventuele knelpunten liggen. Anders moet ik een nieuwe website maken met 1.5 of met 2.5 zodat ik daarmee aan de slag kan, maar als er een bestaande website is met data is dat natuurlijk net zo handig!

Mijn vraag is dus: Weet iemand waar ik zo'n website kan vinden? Dus met database en inclusief bestanden. Alvast bedankt, en als je iets anders weet wat handig zou kunnen zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag!

U vraagt, wij WebMaken

• P_de_B
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

P_de_B

DT Doktersteam
Als je Joomla installeert kun je er voor kiezen een volledige demo-omgeving mee te installeren. Dat is niet voldoende?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• henk1994
quote:
P_de_B schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:50:
Als je Joomla installeert kun je er voor kiezen een volledige demo-omgeving mee te installeren. Dat is niet voldoende?
Bedankt, dat heb ik ook gedaan. Maar het nadeel is dan wel dat het echt om een schone website gaat, waarbij de update geen problemen zal geven (of iig niet veel), liever heb ik een website die al echt gebruikt is en daardoor ook vervuild is. Dan krijg ik ook een realistischer beeld van Joomla toch?

U vraagt, wij WebMaken

• FotW
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-11 12:29
Je kunt toch een kopie van zo'n oude website maken, lokaal of onder een andere url en daar in klooien?

• henk1994
quote:
FotW schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:30:
Je kunt toch een kopie van zo'n oude website maken, lokaal of onder een andere url en daar in klooien?
Je bedoelt een website opslaan en daarin gaan zitten rommelen? Dat gaat niet want dan heb je niet de beschikking over de database, kun je dus back-end niks doen.. En dan kun je die ook niet updaten.

U vraagt, wij WebMaken

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:33

ScSi

Belgische vouwgarnaal!

quote:
henk1994 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Bedankt, dat heb ik ook gedaan. Maar het nadeel is dan wel dat het echt om een schone website gaat, waarbij de update geen problemen zal geven (of iig niet veel), liever heb ik een website die al echt gebruikt is en daardoor ook vervuild is. Dan krijg ik ook een realistischer beeld van Joomla toch?
En kan je op de demo-omgeving geen kopie inladen van de websites die je straks dient te migreren? Lijkt me dat Joomla wel import/export of backup/restore dient te ondersteunen?

Join Los Alcoholicos! Rondjes aan de bar, kroeggebrabbel en rondjes aan de bar!

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:05
quote:
henk1994 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Je bedoelt een website opslaan en daarin gaan zitten rommelen? Dat gaat niet want dan heb je niet de beschikking over de database, kun je dus back-end niks doen.. En dan kun je die ook niet updaten.
Ik snap het niet. Je moet websites gaan overzetten, maar je wil het eerst oefenen met bestaande websites?
Pak inderdaad gewoon de website die je echt moet overzetten. Maak daar een volledige back-up van (dus database + bestanden), knal dat op je development server en probeer het.

Maak je alles stuk, dan zet je de backup weer terug en begin je opnieuw. Is het goed? Dan vervang je de oude website door de nieuwe.

Of wou je de website op de live server gaan updaten en proberen of het werkt? Want dat lijkt met sowieso niet zo handig..

• henk1994
quote:
Barryvdh schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:04:
[...]

Ik snap het niet. Je moet websites gaan overzetten, maar je wil het eerst oefenen met bestaande websites?
Pak inderdaad gewoon de website die je echt moet overzetten. Maak daar een volledige back-up van (dus database + bestanden), knal dat op je development server en probeer het.

Maak je alles stuk, dan zet je de backup weer terug en begin je opnieuw. Is het goed? Dan vervang je de oude website door de nieuwe.

Of wou je de website op de live server gaan updaten en proberen of het werkt? Want dat lijkt met sowieso niet zo handig..
Excuses, als ik niet zo duidelijk ben. Ik ga websites updaten naar een nieuwere versie van Joomla, maar ik wil daar ervaring mee opdoen voordat ik er mee begin. Daarom was ik benieuwd naar een bestaande/vervuilde website waarmee ik kan expirimenteren, zonder dat ik bang hoef te zijn om iets kapot te maken. Dat kan inderdaad ook met een website die ik nog moet updaten, maar daar heb ik op dit moment nog niet de beschikking over.

U vraagt, wij WebMaken

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik denk dat je daar rustig mee kan wachten tot je daadwerkelijk bij de websites kan.

Niemand verwacht dat je de website in één keer over zet en klaar is kees.

Je kan als je eenmaal aan de slag bent, rustig een paar test runs draaien, oefenen en spelen tot je de website perfect geupdate krijgt. Dat zou wat zijn, gewoon live-websites in één keer upgraden en door met de volgende.

JCE wijzigde deze reactie 17-08-2015 14:37 (12%)

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-11 10:30
Ik heb wel een grote Joomla website voor je die nog op Versie 1.5.26 draait. Duizenden artikelen, plaatjes en 1000+ users.

PM me maar als je een dump wilt en misschien kan ik je conversie wel gebruiken als je klaar bent ;-)

• Barryvdh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:05
Tja, ik heb ook nog wel een Joomla site liggen op 1.5 (niet zo'n spannende), waar de eigenaar vast niets tegen een gratis upgrade heeft ;) Maar eigenlijk is dat volgens mij wordt het dan een beetje verkapt Werving, dus dan moet je maar even PM'en inderdaad.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:35

RobIII

DT Doktersteam / Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Barryvdh schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:44:
Maar eigenlijk is dat volgens mij wordt het dan een beetje verkapt Werving, dus dan moet je maar even PM'en inderdaad.
Want als je het PM'ed (je bedoelt overigens DM'en ;) ) is het opeens niet meer ongewenst? Dat niemand het ziet maakt het niet minder toegestaan ;) Same goes for Rikoos.

@henk1994: sorry maar hier is Webdesign, Markup & Clientside Scripting niet voor bedoeld en dit valt, inderdaad, onder werving danwel Kan iemand even...?. Je kunt, zoals anderen in dit topic aangeven, prima een testje doen op een backup van één van de sites die je moet gaan doen. Heb je die (nog) niet tot je beschikking dan vraag je je werkgever daarom en leg je je probleem uit ;)

RobIII wijzigde deze reactie 17-08-2015 14:52 (42%)

Mistakes happen. It's the mistakes inside a For Loop that are a real problem - Scott Hanselman.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*