Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
- Photoshop
- Capture One Pro
- Surfen en mailen
Er zal niet op gegamed worden en het gaat puur om foto's bewerken en geen video's.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
~ 800,- Goedkoper graag zolang Photoshop maar werkt. Het meeste van de tijd zal Photoshop gebruikt worden op de desktop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop zal vaak meegenomen worden, aangezien het voor een fotograaf is. Er wordt al genoeg apparatuur meegenomen dus als het enigszins kan graag een lichte en compacte laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen idee wat tegenwoordig goed merken zijn.
Lenovo hoor ik wel goede verhalen over.
Overige:
Graag niet kleiner dan 13 inch.
SSD of SSHD zou fijn zijn.
i5 of i7
Laptops die ik heb bekeken:
pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527
Aangeraden:
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E Thanks Arjant2
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z70-80 Thanks Arjant2 en RonaldDesigns
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
- Photoshop
- Capture One Pro
- Surfen en mailen
Er zal niet op gegamed worden en het gaat puur om foto's bewerken en geen video's.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
~ 800,- Goedkoper graag zolang Photoshop maar werkt. Het meeste van de tijd zal Photoshop gebruikt worden op de desktop.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop zal vaak meegenomen worden, aangezien het voor een fotograaf is. Er wordt al genoeg apparatuur meegenomen dus als het enigszins kan graag een lichte en compacte laptop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen idee wat tegenwoordig goed merken zijn.
Lenovo hoor ik wel goede verhalen over.
Overige:
Graag niet kleiner dan 13 inch.
SSD of SSHD zou fijn zijn.
i5 of i7
Laptops die ik heb bekeken:
pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527
Aangeraden:
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E Thanks Arjant2
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z70-80 Thanks Arjant2 en RonaldDesigns
[ Voor 69% gewijzigd door ScarAce1989 op 17-08-2015 11:26 ]