Al langere tijd overwogen om zonnepanelen te nemen, maar nooit tot actie over gegaan.
Laatst een folder in de brievenbus gekregen, met de mededeling dat ze bij ons in het dorp collectief zonnepanelen gaan plaatsen.
Uit interesse toch maar een vrijblijvende offerte opgevraagd.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer zo goed... Er zijn zoveel verschillende merken panelen en omvormers...
De situatie: op het moment bestaat ons huishouden nog uit 2 personen en hebben we een jaarlijks verbruik van 1900 kWh. Per december krijgen we gezinsuitbreiding
Het verbruik zal dus toe gaan nemen en we hadden ons bedacht dat we panelen willen laten plaatsen die ongeveer 2500 kWh moeten kunnen leveren.
Orientatie van het dak is zuidwest met een hellingshoek van 34 graden, en we hebben geen last van schaduwobjecten.
Tevens ligt er al een zonnecollector op het dak.
De offerte die we gekregen hebben is als volgt:
10 panelen van JA Solar 265Wp all black mono
Zeversolar TL2000 omvormer
Solar construct bevestigingsmateriaal
Aangezien we geen loze leiding hebben maar wel een apparte groep met alleen een wasmachine, moest hier ook nog een kastje tussen komen te hangen.
All-in montage prijs, geen extra kosten
Opbrengst per jaar 2494 kWh
Prijs excl btw 3619 euro
Nu heb ik ook al rond gekeken op het forum hier en lijkt me dit geen slechte prijs.
Echter door het enorme aanbod aan verschillende panelen etc.. zou ik dit graag toch even willen checken.
Laatst een folder in de brievenbus gekregen, met de mededeling dat ze bij ons in het dorp collectief zonnepanelen gaan plaatsen.
Uit interesse toch maar een vrijblijvende offerte opgevraagd.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer zo goed... Er zijn zoveel verschillende merken panelen en omvormers...
De situatie: op het moment bestaat ons huishouden nog uit 2 personen en hebben we een jaarlijks verbruik van 1900 kWh. Per december krijgen we gezinsuitbreiding
Orientatie van het dak is zuidwest met een hellingshoek van 34 graden, en we hebben geen last van schaduwobjecten.
Tevens ligt er al een zonnecollector op het dak.
De offerte die we gekregen hebben is als volgt:
10 panelen van JA Solar 265Wp all black mono
Zeversolar TL2000 omvormer
Solar construct bevestigingsmateriaal
Aangezien we geen loze leiding hebben maar wel een apparte groep met alleen een wasmachine, moest hier ook nog een kastje tussen komen te hangen.
All-in montage prijs, geen extra kosten
Opbrengst per jaar 2494 kWh
Prijs excl btw 3619 euro
Nu heb ik ook al rond gekeken op het forum hier en lijkt me dit geen slechte prijs.
Echter door het enorme aanbod aan verschillende panelen etc.. zou ik dit graag toch even willen checken.