Toon posts:

LG flatron 17" beetje goeie monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp. Ik weet niet precies welk model het is, het is in ieder geval een flatron (nieuwe)

Zijn dat een beetje goeie monitoren?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Waarschijnlijk een 795FT+ of 715FT.
Dit zijn goede monitoren. Ze geven een erg rustig beeld. Ze hebben als enigste nadeel dat een heeel klein beetje onscherp zijn in de hoeken.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
die 795FT(+) is een van de beste 17" monitoren die er is, dus halen die hap!

Verwijderd

Topicstarter
ah kijkaan, perfect. Hij zit trouwens ook in dezelfde prijsklasse als de sony trinitron, maar dan zit je weer met die lijntjes in beeld. Is me bij die LG nog niet opgevallen.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op maandag 18 juni 2001 22:10 schreef killerbolt het volgende:
ah kijkaan, perfect. Hij zit trouwens ook in dezelfde prijsklasse als de sony trinitron, maar dan zit je weer met die lijntjes in beeld. Is me bij die LG nog niet opgevallen.
www.flatron.com

daar staat alles over de monitoren waar je het over hebt

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 22:10 schreef killerbolt het volgende:
Komt volgens mij door de wijze van productie. LG gebruikt een techniek waarbij de glasplaat van buiten recht is, maar van binnen hol voor de projectie---> goedkoop.

Iiyama bijvoorbeeld gebruikt een platte glasplaat en gebruikt draadjes ---> duurder (en mooier :) , maar dat is natuurlijk persoonlijk) met als nadeel dat je draadjes ziet

Verwijderd

Waarom zou ie niet goed zijn? Anders zouden ze het vast niet verkopen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 01:09 schreef Hitpoint het volgende:
Waarom zou ie niet goed zijn? Anders zouden ze het vast niet verkopen.
Nou nou nou je moest eens weten wat voor troep er word verkocht ;)

Ik heb zelf een 795FT en ben er zeer tevreden over :) Zeker een goede aankoop.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 14:00
Ik zag laatst een LG en een Iiyama naast elkaar, en ik moet (helaas) eerlijk zeggen dat de iiyama minder helder beeld had dan de LG, ook niet na wat pielen. Beiden 17", beiden flat. Ik zou zeker voor die 795ft gaan.

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Absoluut....ik had hem ook, en echt vet beeld en vooral stijl wat hem bijzonder maakt.

Moon heeft nu zijn 19" broer gekocht :P

Verwijderd

ik heb hier een lg flatron 795ft+ staan is een zeer relaxt monitortje met een 4 poorts usb hub geintergreert in de monitor. 1280x1024@85hz. Waar die trouwens wel last van heeft is dat ie geluid produceert (heel hoog) maar de hebben de meeste monitoren volgens mij. (trouwens alleen in de standby mode)

Verwijderd

Die Flatron 795FT is de beste monitor die ik ooit heb gehad. Superscherp, 1024*768 bij 100hz en van die hele mooie toetjes aan de voorkant :P
Ik had het geluk dat ik dicht bij de Duitse grens woon (Maastricht) en hem daar een stuk goedkoper kon krijgen (700 piek). Maar hij is het geld zeker waard. Dat holle wen je aan, is gewoon omdat je al jaren naar bolle monitors zit te staren...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op dinsdag 19 juni 2001 08:41 schreef Davie-dawie-t het volgende:
ik heb hier een lg flatron 795ft+ staan is een zeer relaxt monitortje met een 4 poorts usb hub geintergreert in de monitor. 1280x1024@85hz. Waar die trouwens wel last van heeft is dat ie geluid produceert (heel hoog) maar de hebben de meeste monitoren volgens mij. (trouwens alleen in de standby mode)
Ik heb ook een 795FT+, maar ik heb geen last van geluid uit mijn monitor. Het is een perfecte monitor, retestrak beeld en de USB-hub is ook heel handig, een optie waarvoor je bij Ilyama iets van 250 piek moet betalen (een multimedia voet, incl. brakke speakertjes :r ).

Dat holle zag ik bij elke platte monitor. Dat komt denk ik door je ogen, die corrigeren de bolling die je bij niet-platte beeldschermen hebt, dus als je dan ineens naar een platte beeldbuis geet kijken, lijkt het net of de hoeken naar je toe staan. :)

The ramblings of an idiot

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:23

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik vind het beeld van een LG heel raar.
Net alsof je naar een hol scherm zit te kijken.
Heb ik bij Iiyama, Philips en Sony niet meegemaakt.
Weet niet waar dat aan ligt,maar ik zie dat fenomeen ook niet terug bij TV's.
Het heeft te maken met de LG beeldbuis.
Ik vind het storen.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

evol

hello world

Op dinsdag 19 juni 2001 10:23 schreef Rico het volgende:
Ik vind het storen.
Klopt, hol beeld maar dat is niet zo als je er recht voor zit. Voor de mensen die wat van de zijkant kijken lijkt het wel zo, althans dat vind ik. Ik heb hem nou een jaar ofzo de 795FT+, en bevalt zeer goed. Heb ook nog een Sony 220GS Trinitron, en die lijntjes irriteren me niet hoor. Dus das opzich ook een optie...

Move along people. Nothing to see here.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 00:46 schreef zware_jongen het volgende:

Komt volgens mij door de wijze van productie. LG gebruikt een techniek waarbij de glasplaat van buiten recht is, maar van binnen hol voor de projectie---> goedkoop.
Dit is dus niet waar. De flatron is juist wel plat aan de binnenzijde. Zie maar eens naar de pdf-files op de site. Dit is juist het sterke punt van die crt's. Wel met als enige nadeel dat ze dus in de hoeken een beetje onscherp kunnen zijn. Platte trinitron crt's zijn aan de binnenzijde verticaal recht maar horizontaal een beetje gebogen (beetje zoals de vorige generatie trinitron's). Je zal me hier niet horen zeggen dat trinitron daarom niet goed is, maar ik zou de Flatron zeker niet goedkoop gaan noemen.

PS: heb dus een 795FT ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, klinkt wel positie allemaal dus. bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik heb hier ook een op mijn bureau staan 795. Perfect beeld scherm.
Heerlijk scherp vooral als ik ze vergelijk met de andere mon die ik zie.
Dat bolle ben je binnen 10 sec aan gewend.

Verwijderd

alle platte schermen hebben dat bolle, ook iiyama's wen je echter aan, mijn ma heb ook een plat scherm en ik een bolle nou ik zou zo ruilen als het kon. Dat platte is toch iets strakker

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:23 schreef Rico het volgende:
Ik vind het storen.
Ik heb zelf de 795+, superding... en als je eenmaal hebt gewerkt met zo'n plat scherm wil je NOOOOOOOOIIT meer wat anders.. dat gaat je dan ook echt opvallen bij vrienden of op school of op mijn ouwe pc. Dat is gewoon niet om aan te zien. Als je die monitor al langer hebt ga je bij jezelf denken hoe het komt dat je al zolang op die shit-bolle schermen hebt zitten werken!
Duus er zit wel een risico aan, je zult nooit meer fijn op bv. 15" schermpjes kunnen werken door de bolheid en de lage resolutie. Want ik heb deze monitor al sinds het begin op 1600x1200 op 76.3hz/95.5khz staan. Als ik jou was zou ik hem wel kopen, ondanks de nadelen!
Pagina: 1