Kleine game PC 750-800 euro

Pagina: 1
Acties:

• ThomasRovers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 19:03
Hallo allemaal,

Al langere tijd gebruik ik mijn laptop als media speler, pc en soms wat games bij mijn TV. Mijn desktop (andere kamer) gebruik ik voor gamen. Omdat vanaf de bank met groot scherm gamen mij wel bevalt heb ik de Alienware Alpha aangeschat. Echter valt deze dusdanig tegen (langzaam, geen SSD, gedoe met drivers) heb ik deze teruggestuurd. Nu wil ik voor hetzelfde geld een eigen PC samenstellen. Omdat deze in de woonkamer komt te staan wil ik het liefste een compacte kast.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Media player (Netflix, films, etc.) en gamen (GTA V, Dirt Rally en over een paar maanden de nieuwe Fallout game)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €775

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis/toetsenbord combinatie, als scherm gebruik ik mijn TV en voor het geluid heb ik een Onkyo receiver.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand systeem heb ik samengesteld aan de hand van de tweakers bestbuy guide en een vergelijkbare vraag op het forum.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat de kast in de kamer komt te staan het liefst een compact model. En omdat het als mediaspeler gaat fungeren moet het geluidsniveau zo laag mogelijk blijven.

Ga je overklokken?
Nope

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock B85M-ITX€ 78,95€ 78,95
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 191,95€ 191,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Elite 130€ 43,-€ 43,-
1TP-Link TL-WN722N€ 8,35€ 8,35
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master GM G450M€ 52,80€ 52,80
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,95

Mijn vraag is of ik met onderstaand systeem de bovengenoemde games kan draaien op 1080p, het enigzins toekomst proof is en of de combi GPU en kleine kast geen problemen opleverd qua hitte.

Alvast bedankt en groet,

Thomas

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
Ziet er prima uit hoewel je de draadloos netwerk receiver er beter uit kan laten als het kan. Draadloos netwerk is nog steeds een hell, kabel = master voor gamen.

Als je je zorgen maakt over hitte kan je 1 of 2 casefans er in doen. Als je de casefans in de 5 volt doet of er nog een goedkope fancontroller bijkoopt maken die ook niet zo veel lawaai.

TIME TO UPGRADE !!!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Als je echt stilte wil zou ik ook nog aan een aftermarket processorkoeler denken. Ook is de Nvidia GTX9xx serie passief gekoeld tot (uit mn hoofd) een graad of 60, wat ook voor stilte zorgt ;)

• ThomasRovers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 19:03
Bedankt voor de snelle reacties!
rickboy333 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:53:
Ziet er prima uit hoewel je de draadloos netwerk receiver er beter uit kan laten als het kan. Draadloos netwerk is nog steeds een hell, kabel = master voor gamen.

Als je je zorgen maakt over hitte kan je 1 of 2 casefans er in doen. Als je de casefans in de 5 volt doet of er nog een goedkope fancontroller bijkoopt maken die ook niet zo veel lawaai.
In de case zit één casefan, ik zal er een extra bij kopen. Werkt een fancontroller automatisch? Dus de temperatuur loopt op en de fan gaat harder draaien?
kgd92 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:56:
Als je echt stilte wil zou ik ook nog aan een aftermarket processorkoeler denken. Ook is de Nvidia GTX9xx serie passief gekoeld tot (uit mn hoofd) een graad of 60, wat ook voor stilte zorgt ;)
Ik heb eens naar de GTX960 tov van de R9 280 gekeken en ben uitgekomen op de Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 uitgekomen.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 01:39
ThomasRovers schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:39:
Bedankt voor de snelle reacties!

[...]

In de case zit één casefan, ik zal er een extra bij kopen. Werkt een fancontroller automatisch? Dus de temperatuur loopt op en de fan gaat harder draaien?

[...]

Ik heb eens naar de GTX960 tov van de R9 280 gekeken en ben uitgekomen op de Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 uitgekomen.
Nja er zit maar een fan header op je moederbord dus je zult je power toch van Molex of van een fan controller moeten halen. Als je de power van de Molex pakt kan je voor de stilte het pinnetje van de 12 volt in de 5 volt doen Met een fan controller kan je fans gewoon met een knop regelen. Als je bijvoorbeeld voor de Aerocool T6XT Aerocool gaat en met 3 extra fans (in totaal 4) heb je een optimale en stille airflow in die kast.

Maar het is optioneel, Met een casefan gaat het allemaal niet overkoken maar je moet wel ff kijken welke aansluiting die casefan heeft. Bij nieuwe fans krijg je altijd gratis een fan header > molex omvormer, dus stel je hebt er 2 op molex 5 volt is het prima.

TIME TO UPGRADE !!!