Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 15:50
Heeft iemand enig idee of ik een PDF bestand om kan zetten naar een Word bestand? bestaat hier een programma voor?
Ik heb het geprobeerd via de volgende website:
http://www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter/

Na het converteren kreeg ik een watermerk in het document en de opmaak klopte van geen meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De tekst simpelweg copy/pasten? Afhankelijk van het type opmaak is dat soms nog best een haalbare oplossing (alleen met tabellen, linkjes, afwijkende kopteksten, kleurtjes zal het sneller fout gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 12:28
file > save as other > text
Openen in word.

[ Voor 57% gewijzigd door DeBaroN op 17-08-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Word 2016.

En anders moet je even wat roepen//onderzoeken over wat voor PDF het is; er zijn voldoende PDF's die je niet om mag/kan zetten, zelfs niet met Adobe Acrobat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
@boronruud File > save as other > text is niet mogelijk. enige optie wat hij aangeeft is opslaan als pdf

@max3400. PDF versie is 1.4 (acrobat 5.x). waar kan ik zien/ vinden of ik het bestand wel om mag/kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat wil je ermee doen dat ook de opmaak van belang is? En is het een eenmalig iets of gaat het vaker voorkomen?

Normaliter zeg ik altijd dat je een standaard pdf beter kan overtikken.
PDF's zijn wel zo te maken dat je er iets mee kan, maar 99% van de standaardpakketten die pdf's maken doen dit niet standaard waardoor je een heel gedoe hebt om het te benaderen.

Is het iets wat vaker voorkomt dan kan je bijv kijken of je pdf-maker niet afspraken kan maken waardoor het beter gaat, maar standaard zou ik er niet aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

OCR gebruiken. Desnoods via uitprinten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Ik ben een belangrijk (word) document kwijtgeraakt, heb hem alleen nog in PDF. Dit gaat zeer waarschijnlijk nooit weer gebeuren dus het is eenmalig.
Het gaat om 7 pagina's, dus is overtypen misschien wel de enige optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Kun je de tekst niet selecteren en kopieren? Of is het soms een scan die opgeslagen is naar PDF, zonder OCR?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:12
BP14 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:02:
Ik ben een belangrijk (word) document kwijtgeraakt, heb hem alleen nog in PDF. Dit gaat zeer waarschijnlijk nooit weer gebeuren dus het is eenmalig.
Het gaat om 7 pagina's, dus is overtypen misschien wel de enige optie..
Probeer met Recuva het originele Word bestand terug te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 11:51
Word 2013 kan een PDF openen en converteren naar een word document. Ook via Word online (kan je vinden via onedrive.com of hotmail.com) kan je een pdf converteren naar een word document.

Enige minpunt is dat als er afbeeldingen of andere speciale dingen zijn, deze vaak niet correct worden geconverteerd en dus verkeerd worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:02
BP14 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:09:
Na het converteren kreeg ik een watermerk in het document en de opmaak klopte van geen meter meer.
Word gebruikt een omvangrijk model om de opmaak te regelen, welke verloren gaat indien je (buiten Word om) converteert naar PDF. Enkel de PDF's die je met Word zelf hebt gemaakt en in Word (>= 2013) weer opent kun je probleemloos converteren. Bij de andere mogelijkheden (ook OCR) gaat je opmaak simpelweg verloren.

Mijn advies: wil je doorwerken met het bestand, maak het document dan opnieuw aan en kopieer en plak zoveel als mogelijk (al dan niet via OCR) de teksten zonder opmaak. Afbeeldingen en andere embedded content kun je wellicht ook gewoon kopiëren en plakken vanuit je PDF-reader.
Death1ord schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:06:
Word 2013 kan een PDF openen en converteren naar een word document.
In mijn ervaring werkt dit alleen lekker als de PDF vanuit Word is opgeslagen (via Bestand > Opslaan) en niet als er bijv. gebruik is gemaakt van PDF-printers.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1