Ik besloot vandaag mijn XBox 360 (niet gemod, helemaal standaard) op te starten voor een potje Far Cry 3 . TIjdens mijn laatste potje gamen (kan goed een jaar geleden geweest zijn, ik speel nauwelijks) heb ik uiteraard alles opgeslagen en wilde vanaf daar verder. Na het opstarten vandaag installeerde ie eerst een aantal updates (prima) en startte na een aantal reboots normaal op. Toen ik Farcry 3 wilde starten waren echter al mijn savegames weg
Een blik via de Xbox instellingen wees uit dat de USB-stick die ik gebruik voor opslag van savegames leeg was. Niet best dus. Alle achievements uit Far Cry 3 zijn volgens de Xbox nog wel aanwezig. Toen ik de stick in Windows 7 bekeek stond er een (verborgen) folder Xbox360 op, met daarop een aantal bestanden met naam data00000 t/m data00001, varierend van 500 kb tot 1 Gb in grootte, totale grootte 16 Gb. Ik heb een image gemaakt van de USB-stick en heb ik het volgende gedaan om de savegames proberen te vinden:
of ergens een savegame van iemand anders vandaan halen?
Wie het tegen een beloning wil proberen mag overigens z'n gang gaan: V&A gevraagd: Beloning voor redden savegames XBox 360

- USB XTaf kan op de USB-stick niets vinden en loopt vast met een aantal foutmeldingen 'cannot read beyond end of blablabla')
- Horizon kan geen savegames vinden op de stick, volgens Horizon is de stick leeg
- Als ik de stick open in Modio vind ik wel een referentie naar Far Cry 3 (zie onderstaande screenshots), maar komt met bestanden waar ik niet zoveel aan heb, in ieder geval die zo te zien geen savegames bevatten.
Wie het tegen een beloning wil proberen mag overigens z'n gang gaan: V&A gevraagd: Beloning voor redden savegames XBox 360

De islam kan uw vrijheid schaden